Reizen / Vakantie #2

Mensen nog tips voor omgeving Lissabon? Ik ga eind deze maand waarbij ik eerst een aantal dagen alleen wilde gaan en daarna met vrienden die meer actieve dingen wilde doen. Dus mijn mail goal is eigenlijk chillen. Alleen nu is het natuurlijk hoogseizoen dus alles is druk en duur, maar ik dacht misschien toch nog hier proberen of mensen nog ultieme chill locaties hebben? Ik vind Lissabon zelf een beetje een saaie stad, dus daar hoef ik niet per se te verblijven

Super leuke tips! Dank :grin: denk je dat Zia met een scooter wel te doen is vanuit Kos stad?
En die wijngaard klinkt ook heel leuk. Mijn vriend is helemaal van de wijn dus daar ga ik hem mee verrassen! :smiling_face_with_three_hearts:

Zijn onlangs al veel tips gegeven! Even de zoekfunctie gebruiken.

Mijn vlucht in geannuleerd en ze hebben hem kunnen omboeken naar een dag eerder. Heeft iemand ervaring met compensatie aanvragen in zo’n situatie?

Ik ga over een maand op vakantie en heb een ruimkoffer geboekt maar ik word zo panisch van al het koffernieuws op Schiphol. Mensen raden mij aan om maar met een klein handbagagekoffer te gaan, maar ik blijf 2 weken en wil vanalles kopen op mijn bestemming, zoals kleding want er zijn betere maten voor mij daar. Echt… op vakantie gaan is al drie jaar lang fucking stressvol door deze pandemie, geen zin meer in

Ik ga daarom ook met een handbagage koffer en dan mag je ook nog een grote tas meenemen! Is best te doen! Heeft iemand ervaring met van die packing cubes, is dat fijn?

Met welke maatschappij vlieg je? Als je met KLM of Transavia vliegt kun je je eigen koffer afgeven bij een soort lopende band. Of bedoel je ivm het kwijtraken?:smiling_face_with_tear:

1 like

British Airways, ja dat de koffer kwijt raakt haha

2 likes

Ah ja, snap ik. Vorige week zelf via Schiphol gevlogen en ze vroegen of we ook onze handbagage koffer wilden inchecken. Omdat we toch zouden moeten wachten op onze ruimbagage de handbagage ook maar ingecheckt. Later realiseerden we ons pas, als dat niet aan zou komen zouden we echt fucked zijn🄹 N=1 maar alles is echt vlekkeloos verlopen en onze koffers waren er heel snel, zowel hand als ruimbagage!

4 likes

Ik zou het ook laten afhangen van of je op rondreis gaat of op 1 plek blijft. Want uiteindelijk komt het over het algemeen wel goed, maar kan een paar dagen duren. Wij hadden dat een keer toen we dus meteen de volgende dag naar een bestemming 3u verderop gingen en moesten daardoor ons reisschema aanpassen. Dat was wel heel zuur!

3 likes

@Alicante @anon50301661 @usernameerror hele goeie tips en stelt me weer een beetje gerust

Ik blijf gelukkig op een plek en heb een reisverzekering! Ik wacht even het nieuws af, maar ga denk ik wel proberen een grote koffer mee te nemen en misschien een schietgebedje erin gooien

2 likes

De luchtvaartmaatschappij mag tot 14 dagen van tevoren de vlucht wijzigen. Is dat bij jou het geval? Dan is er geen recht op compensatie. Welke luchtvaartmaatschappij is het?

Gisteren de vakantie geboekt, appartement en trein en net ook de reisverzekering afgesloten. Verwacht niet dat ze in augustus het land gaan dichtgooien (binnen eu) maar toch vind ik het irrationeel spannend en iritant dat een annulering niet gedekt is als het door oranje of rood reisadvies niet door kan gaan. Wel begrijpelijk maar toch. Wel ook mega zin in mijn vakantie!

2 likes

Iemand tips voor Zeeuws Vlaanderen? We gaan naar Nieuwvliet, Landal park. Zijn er daar leuke dingen te doen in de omgeving?

Iemand recent vanaf Eindhoven gevlogen? Hoe is de situatie nu daar? Ik vlieg volgende week doordeweeks.

Ik kreeg van de week een mailtje van mn reisverzekering dat er nu ook dekking is bij oranje reisadvies, misschien is er bij jou ook iets veranderd inmiddels?

2 likes

Dagje naar Gent of Brugge in Belgiƫ

3 likes

Oh dat is fijn! Ik geloof het niet maar wie weet komt dat ook nog.

2 likes

Ik afgelopen dinsdag. Ik stond een uur in de rij voor inchecken en een uur bij de douane en ik vloog ā€˜s ochtends om 8 uur. Zag wel dat er rond 7 uur al een flinke rij buiten stond, toen ik naar binnen ging nog niet. Maar 3 uur vantevoren is wel echt genoeg hoor, is volgensmij ook niet de bedoeling dat je eerder komt.

Ze deden er wel echt alles aan om iedereen op tijd bij de gate te krijgen. Mensen die nog maar halfuurtje hadden voor vertrek werden er bij de douane uitgehaald en kregen voorrang. Dus uiteindelijk geen extreme taferelen zoals bij Schiphol.

3 likes

Hebben jullie tips voor leuke weekendjes weg in het buitenland voor een nachtje slapen waar je met de bus of trein naartoe kan. Ik ben al in Dusseldorf, Keulen, Gent en Antwerpen geweest.

2 likes