Parijs
Daar ben ik inderdaad eerder geweest. Ik ga de zomer denk ik niet ver weg daarom heb ik een lijstje gemaakt van plekken om te bezoeken voor een zaterdag-zondag en ik hoor of dit aan te raden is: hamburg, reims, dinant, dortmund, lille.
Londen, Bremen, Hamburg, Berlijn, Lille, Luxemburg,
Hamburg vond ik leuk! Genoeg te doen, veel leuke eettentjes, maar ook niet te groot voor een weekendje.
Hmmm klinkt toch erger dan ik dacht. Hoop dat t allemaal meevalt. Wij vliegen rond dezelfde tijd en ik hoopte dat het in de vroege ochtend een beetje rustig zou zijn. Geen zin in stress en drukte zo vroeg, haha.
Maar wel goed om te horen dat ze mensen uit de rij pikken waarvan de vluchr bijna gaat.
1 dag Namen en 1 dag Dinant is ook leuk voor een weekend!
Iemand wel eens meegemaakt dat klm handbagage gaat opmeten? Heb 't bij Ryan air wel eens gehad, maar bij KLM nog nooit. Heb een handbagagekoffertje en een rugzak, en de rugzak is eigenlijk 5 cm te lang. Dat moet wel goed komen toch?
Weet iemand een airbnb/hostel/hotel waar je met 3 man kunt slapen in München? Wat op loopafstand is van het centrum/uitgaan etc.
Net mee gevlogen en er is niets gemeten
Bij ons ook niks gemeten en mijn zusje had echt een te grote tas mee.
Dan gok ik het er gewoon op. Ik stop wel een tote bag in mān koffertje zodat ik, mochten ze echt moeilijk doen, mān rugzak in mān koffertje kan proppen en de i houd van de rugzak in die tote bag.
Als het geen keiharde volgepropte rugzak is mag dat wel hoor. Want dan zou hij ook in dat meetding passen, gaat echt om dat het in de vakken past en niet per se de afmetingen van de tas zelf, als je snapt wat ik bedoel.
Vliegt er iemand met sri lankan airlines en heb je al wat gehoord? Ben bang dat mn vlucht gecanceld wordt nu het land failliet is
Wij hebben voor half augustus een weekje Westendorf geboekt. Het hotel kennen we van wintersport, maar we zijn nog nooit in de zomer in dat gebied geweest. Iemand tips voor leuke berghutten (met een lekker terras), leuke plekken om met de auto naartoe te gaan of een leuk zwemmeertje? Lange wandelingen zitten er helas niet in door een knieblessure opgelopen tijdens de wintersportā¦
Ja daar dacht ik ook aan. Heb zelf geen auto maar ik zie dat de flixbus naar Namen gaat, helaas niet naar Dinant. Ga kijken of ik dat kan plannen
Ik vond zelf Namen weinig aan, maar Dinant juist heel leuk! Ben toen met de trein gegaan voor een weekend Dinant, dus auto is niet nodig!
Weet niet of je met kinderen komt maar als local wat info:
Nieuwvliet: bij strandpaviljoen De Boekanier zit bovenop de duinen een leuke openbare speelplaats met een glijbaan die uitkomt op het strand.
Restaurant de 5 Weeghen met leuke speeltuin
Speelboerderij Pierewiet
Groede Podium: speel- en dierenpark (gratis)
De Afslag Breskens: midgetgolf/ speeltuin met binnenruimte / restaurant
Liefs Lies: nieuw en hip tentje in Breskens om wat te eten/drinken (overdag)
Bij Breskens: met de auto over de Panoramaweg rijden, de enige weg direct langs de zee waar je ook even (let op parkeerschijf max 1 uur) kan parkeren
Breskens: ferry nemen naar Vlissingen (te voet of met de fiets/scooter)
Groede (pittoresk dorpje) bezoeken met de heerlijke ijsjes of lunch van Fonteyn
Waterdunen bij Breskens
Splinternieuw natuurgebied met een aantal wandelpaden en vogelkijkhutten
Cadzand Bad is errrrrg toeristisch, wordt het 2e Knokke genoemd door de lokale bevolking omdat het voller en voller is gebouwd de laatste jaren. Grote gebouwen met appartementen die als 2e woning worden opgekocht. Voor een ijsje of wandeling langs de jachthaven en strand wel altijd leuk natuurlijk.
Sluis is een gezellig winkelstadje wat erg druk kan zijn (vooral op zaterdag en zondag, dan komen er hordes Belgen op af)
De Eetboetiek: hippe lunchplek in Sluis gerund door de broer van Sergio Herman
Heerlijk authentiek Italiaans eten bij Romagna in Sluis
Wandeling over de stadswallen in Sluis + belfort beklimmen
Oostburg met enorme winkel Zus & Zo (kleding en woonaccessoires)
Eigenwijs restaurant in Oostburg: lekker!
Aardenburg: openlucht zwembad + midgetgolfbaan+ grote gratis speeltuin
Oost Zeeuws Vlaanderen is weinig toeristisch aan vind ik: Terneuzen echt vermijden. Hulst nog wel aardig maar waar ik woon is het zoveel fijner. Strand vlakbij en mooie Belgische steden op korte afstand.
En uiteraard een dagje naar Belgiƫ:
Damme / Brugge / Knokke (chique badplaats, vooral het oostelijk deel āHet Zouteā met o.a. Louis Vuitton)
Ik hoorde van vrienden die daar werken dat ze langs de rij lopen en snel vertrekkende vluchten omroepen en dat die mensen naar voren worden gehaald. Zo zijn er echt weinig mensen die tot nu tor hun vlucht hebben gemist.
Lille!
Ik vond Namen ook niet zo leuk. Prima voor een middagje, maar er zijn veel leukere steden.