Reizen / Vakantie #2

Weet iemand een airbnb/hostel/hotel waar je met 3 man kunt slapen in München? Wat op loopafstand is van het centrum/uitgaan etc.

1 like

Net mee gevlogen en er is niets gemeten

2 likes

Bij ons ook niks gemeten en mijn zusje had echt een te grote tas mee.

2 likes

Dan gok ik het er gewoon op. Ik stop wel een tote bag in m’n koffertje zodat ik, mochten ze echt moeilijk doen, m’n rugzak in m’n koffertje kan proppen en de i houd van de rugzak in die tote bag.

2 likes

Als het geen keiharde volgepropte rugzak is mag dat wel hoor. Want dan zou hij ook in dat meetding passen, gaat echt om dat het in de vakken past en niet per se de afmetingen van de tas zelf, als je snapt wat ik bedoel.

3 likes

Vliegt er iemand met sri lankan airlines en heb je al wat gehoord? Ben bang dat mn vlucht gecanceld wordt nu het land failliet is :grimacing:

2 likes

Wij hebben voor half augustus een weekje Westendorf geboekt. Het hotel kennen we van wintersport, maar we zijn nog nooit in de zomer in dat gebied geweest. Iemand tips voor leuke berghutten (met een lekker terras), leuke plekken om met de auto naartoe te gaan of een leuk zwemmeertje? Lange wandelingen zitten er helas niet in door een knieblessure opgelopen tijdens de wintersport…

1 like

Ja daar dacht ik ook aan. Heb zelf geen auto maar ik zie dat de flixbus naar Namen gaat, helaas niet naar Dinant. Ga kijken of ik dat kan plannen

3 likes

Weet niet of je met kinderen komt maar als local wat info:

Nieuwvliet: bij strandpaviljoen De Boekanier zit bovenop de duinen een leuke openbare speelplaats met een glijbaan die uitkomt op het strand.

Restaurant de 5 Weeghen met leuke speeltuin

Speelboerderij Pierewiet

Groede Podium: speel- en dierenpark (gratis)

De Afslag Breskens: midgetgolf/ speeltuin met binnenruimte / restaurant

Liefs Lies: nieuw en hip tentje in Breskens om wat te eten/drinken (overdag)

Bij Breskens: met de auto over de Panoramaweg rijden, de enige weg direct langs de zee waar je ook even (let op parkeerschijf max 1 uur) kan parkeren

Breskens: ferry nemen naar Vlissingen (te voet of met de fiets/scooter)

Groede (pittoresk dorpje) bezoeken met de heerlijke ijsjes of lunch van Fonteyn

Waterdunen bij Breskens
Splinternieuw natuurgebied met een aantal wandelpaden en vogelkijkhutten

Cadzand Bad is errrrrg toeristisch, wordt het 2e Knokke genoemd door de lokale bevolking omdat het voller en voller is gebouwd de laatste jaren. Grote gebouwen met appartementen die als 2e woning worden opgekocht. Voor een ijsje of wandeling langs de jachthaven en strand wel altijd leuk natuurlijk.

Sluis is een gezellig winkelstadje wat erg druk kan zijn (vooral op zaterdag en zondag, dan komen er hordes Belgen op af)

De Eetboetiek: hippe lunchplek in Sluis gerund door de broer van Sergio Herman

Heerlijk authentiek Italiaans eten bij Romagna in Sluis

Wandeling over de stadswallen in Sluis + belfort beklimmen

Oostburg met enorme winkel Zus & Zo (kleding en woonaccessoires)

Eigenwijs restaurant in Oostburg: lekker!

Aardenburg: openlucht zwembad + midgetgolfbaan+ grote gratis speeltuin

Oost Zeeuws Vlaanderen is weinig toeristisch aan vind ik: Terneuzen echt vermijden. Hulst nog wel aardig maar waar ik woon is het zoveel fijner. Strand vlakbij en mooie Belgische steden op korte afstand.

En uiteraard een dagje naar België:
Damme / Brugge / Knokke (chique badplaats, vooral het oostelijk deel ‘Het Zoute’ met o.a. Louis Vuitton)

8 likes

Ik hoorde van vrienden die daar werken dat ze langs de rij lopen en snel vertrekkende vluchten omroepen en dat die mensen naar voren worden gehaald. Zo zijn er echt weinig mensen die tot nu tor hun vlucht hebben gemist.

1 like

Lille!

2 likes

Ik vond Namen ook niet zo leuk. Prima voor een middagje, maar er zijn veel leukere steden.

1 like

Was er 27 juni en de rij voor douane was toen iets meer dan een uur dus eigenlijk goed te doen. We waren er om 8uur-8:30uur. De rij viel toen mee, maar toen wij terug kwamen rond 12uur in de middag stond er wel een hele lange rij buiten.

Wat anderen al zeggen, passagiers die vlucht dreigen te missen worden eruit gepikt.

Dus zorg dat je optijd ben dus 2,5-3uur van te voren. Het is geen drama zoals bij Schiphol, maar dat kan in de zomervakantie wel veranderen. Ik sprak een jongen van de valet parking en die had het over huilende mensen, die hun vluchten hadden gemist. Dus het is (nog) niet zo erg bij Schiphol, maar ook Eindhoven heeft last van personeelstekorten.

Heb je ruimbagage en reis je niet alleen, laat dan één iemand de koffers inchecken en een andere in de rij staan van de douane. De rij van de douane is trouwens die buiten al begint. Ruimbagage moet je via een andere rij inchecken. Dan hoef je niet na het inchecken opnieuw aan te sluiten.

2 likes

Ben je al wat wijzer geworden inmiddels? Ik keek net nog even terug en zie dat je hier niet mega veel reacties hebt gekregen, maar misschien uit je eigen omgeving nog wel?? Ik ben wel benieuwd wat jullie plannen uiteindelijk zijn geworden.

@Zemraluani Mag ik je even een pb sturen over Colombia? Heb nogal specifieke vragen

4 likes

Zijn er mensen afgelopen weekend vanaf Schiphol gevlogen in de ochtend en hoe vond je de drukte? Wij vliegen binnenkort om 08:30 en ik twijfel of 3,5 uur van tevoren vroeg genoeg is.

2 likes

Bedankt voor de tips. Wij gaan zonder kinderen. Bij onze hotelboeking zit een summer activ kaart waarmee je als het goed is gratis alle gondels in het dal kan nemen. Dus bovenop de berg komen we sowieso wel gelukkig. Nu nog hopen op een beetje goed weer.

2 likes

Mijn zusje afgelopen vrijdag. Die vloog om kwart voor 10, was om 5 uur op Schiphol en om kwart over 9 door de douane (en bagage droppen).

1 like

Ik vloog enkele weken geleden om half 11. Ik was iets na 7 uur op Schiphol en voor 8u was ik door alles heen.

1 like

Pfft dat is wel heftig, dan wordt het toch een vroegertje voor me. @RubyBlue Het is sinds afgelopen weekend zomervakantie voor regio midden, vandaar dat ik benieuwd was naar iemand die dit weekend heeft gevlogen.

5 likes