Reizen / Vakantie #2

Was er 27 juni en de rij voor douane was toen iets meer dan een uur dus eigenlijk goed te doen. We waren er om 8uur-8:30uur. De rij viel toen mee, maar toen wij terug kwamen rond 12uur in de middag stond er wel een hele lange rij buiten.

Wat anderen al zeggen, passagiers die vlucht dreigen te missen worden eruit gepikt.

Dus zorg dat je optijd ben dus 2,5-3uur van te voren. Het is geen drama zoals bij Schiphol, maar dat kan in de zomervakantie wel veranderen. Ik sprak een jongen van de valet parking en die had het over huilende mensen, die hun vluchten hadden gemist. Dus het is (nog) niet zo erg bij Schiphol, maar ook Eindhoven heeft last van personeelstekorten.

Heb je ruimbagage en reis je niet alleen, laat dan ƩƩn iemand de koffers inchecken en een andere in de rij staan van de douane. De rij van de douane is trouwens die buiten al begint. Ruimbagage moet je via een andere rij inchecken. Dan hoef je niet na het inchecken opnieuw aan te sluiten.

2 likes

Ben je al wat wijzer geworden inmiddels? Ik keek net nog even terug en zie dat je hier niet mega veel reacties hebt gekregen, maar misschien uit je eigen omgeving nog wel?? Ik ben wel benieuwd wat jullie plannen uiteindelijk zijn geworden.

@Zemraluani Mag ik je even een pb sturen over Colombia? Heb nogal specifieke vragen

4 likes

Zijn er mensen afgelopen weekend vanaf Schiphol gevlogen in de ochtend en hoe vond je de drukte? Wij vliegen binnenkort om 08:30 en ik twijfel of 3,5 uur van tevoren vroeg genoeg is.

2 likes

Bedankt voor de tips. Wij gaan zonder kinderen. Bij onze hotelboeking zit een summer activ kaart waarmee je als het goed is gratis alle gondels in het dal kan nemen. Dus bovenop de berg komen we sowieso wel gelukkig. Nu nog hopen op een beetje goed weer.

2 likes

Mijn zusje afgelopen vrijdag. Die vloog om kwart voor 10, was om 5 uur op Schiphol en om kwart over 9 door de douane (en bagage droppen).

1 like

Ik vloog enkele weken geleden om half 11. Ik was iets na 7 uur op Schiphol en voor 8u was ik door alles heen.

1 like

Pfft dat is wel heftig, dan wordt het toch een vroegertje voor me. @RubyBlue Het is sinds afgelopen weekend zomervakantie voor regio midden, vandaar dat ik benieuwd was naar iemand die dit weekend heeft gevlogen.

5 likes

Ik heb in de afgelopen maanden regelmatig tips gevraagd voor bepaalde landen maar we zijn er nog niet uit voor onze vakantie in Oktober. Nu een nieuw idee: Zanzibar. Aanrader? Mooie plekjes? Wij willen graag zo dicht mogelijk bij het strand/aan het strand.

3 likes

Het oosten is prachtig, geen idee of dan nog het regenseizoen is?

2 likes

Ik ga volgende week voor het eerst in hele lange tijd weer op vliegvakantie naar een heel warm land! Arubaaaaa.

Mensen nog tips wat ik echt mee moet nemen in het vliegtuig?

En mensen ervaring met de drukte op Schiphol bij intercontinentale vluchten?

1 like

Weten jullie een leuke plek voor een soloreisje van een weekendje voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft? Liefst met de trein denk ik. Wel vanuit Belgiƫ maar qua suggesties maakt dat niet zo uit lijkt me.

Ik ben wel nogal een introvert en een angsthaas. Dus als iemand tips of ervaringen wilt delen, ik hoor het graag! Ik ben niet zeker of ik dit echt ga doen maar ik wil alvast eens horen wat jullie te zeggen hebben.

2 likes

Als je het niet te spannend wil maken, misschien gewook een weekendje naar Nederland? Alkmaar, leiden, Groningen zijn leuke steden

4 likes

Ik vind een stad altijd fijn, omdat daar sowieso heel veel te doen is wat fijn is in je eentje. Naar musea, wandelen in een park, naar de bioscoop, een (free) walking tour.
Ik zou snel kiezen voor Londen of Parijs als het de eerste keer is, omdat het zichzelf wijst, maar ik denk dat Den Haag of Utrecht hier ook heel leuk voor kunnen zijn.

3 likes

En anders een stad in Belgiƫ waar je nog niet geweest bent? Omdat je zegt dat je het nog niet zeker weet. Het voordeel van je eigen land is dat je de (meeste) gebruiken kent en je zo thuis kan zijn mocht het tegenvallen.

Wat @LaPetiteRobeNoire zegt vind ik ook een groot voordeel van een stad. Maar ik ben ook eens naar een eiland geweest en dat was ook fijn. Veel wandelen, fietsen en nog steeds genoeg terrasjes en eettentjes. Het ligt er een beetje aan wat je zelf graag doet op vakantie denk ik wat dan prettig is.

3 likes

Het is lang geleden dat ik echt in het hoogseizoen ben gaan vliegen, maar ik was onverwachts eind juli 4 dagen vrij dus ik dacht even een mini vakantie voor mezelf te boeken aangezien ik er ontzettend aan toe ben. Maar tjezus wat is het skreeuwend duur allemaal :eek:

4 likes

Heb wel wat tips om te duiken als je dat wil doen :slight_smile:

Edit: wow oeps, ik zie dat je bericht al van maanden geleden is :sweat_smile:

1 like

Iemand ervaringen met de prijzen voor huurauto’s in ItaliĆ«/Portugal dit jaar? Klopt het dat het bijna ā€˜onbetaalbaar’ is of valt het mee?

Je kunt toch gewoon de prijzen opzoeken en dan voor jezelf bepalen of het al dan niet betaalbaar is? Ik boek zelf voor auto’s in Europa altijd via Sunnycars. Ik weet niet hoe het zit met de prijzen in ItaliĆ« en Portugal, maar in Spanje is het vergeleken met vorig jaar bijna dubbel zo duur.

6 likes

Ik ben er een paar jaar terug geweest en het is echt prachtig, maar je moet wel zin hebben in een strandvakantie. Om activiteiten te doen moet je altijd met een taxi ergens heen rijden en de wegen zijn vrij slecht, dus een kleine afstand duurt alsnog vrij lang. Niet helemaal de omstandigheden dus om iedere dag wat buiten het resort te gaan doen.
Ik zat in het Seacliff resort en dat was echt heel mooi, de kamers waren luxe, er was zowel zwembad als strand en het eten was lekker.

3 likes