Ik zou idd gewoon zelf even kijken via sunnycars! Het verschilt natuurlijk ook ontzettend per periode, maar toen ik er was in oktober vond ik het goedkoop
Of via andere maatschappij boeken? Ik ben net terug uit ibiza en sommige maatschappijen waren enorm duur, andere echt helemaal niet (all risk verzekerd) en hadden een nieuwe, topauto! Hadden via auto vergelijkingssite gekeken.
Voor ons een reden om dit jaar niet te gaan vliegen en daar dan een auto te huren… Alleen in Spanje inderdaad aanbieders gezien die wat minder duur waren.
De meesten hier stappen waarschijnlijk op Schiphol op hun eerste/enige vlucht dus weten dit niet, maar ik probeer het toch. Ik heb binnenkort een overstap van slechts 1 uur op Schiphol en reis alleen met handbagage, maar moet nog wel door de paspoortcontrole. Heeft iemand hier dat onlangs gedaan tijdens een transfer? Staan daar ook urenlange rijen?
Ik weet het eigenlijk niet op Schiphol, maar op andere luchthavens waar ik wel eens overgestapt ben kom je dan niet in de reguliere paspoort-rij terecht, dan ga je langs een andere route. Paspoortcontrole is sowieso niet echt het grote probleem op Schiphol, vooral de security veroorzaakt de rijen en daar blijf je achter.
Is het een vlucht die je samen hebt geboekt?
Ik heb even via andere sites gekeken en scheelt inderdaad veel! Sunnycars is altijd wel fijn omdat die gewoon goed zijn qua verzekering en annulering, maar ik ga me er nog even in verdiepen! Weet je zo nog via welke site jij had geboekt?
Ik heb via rentalcars geboekt, vergelijkbaar met een skyscanner dus veel partijen vallen daar dan onder als het ware. Was ook dus all risk verzekerd + goede voorwaarden!
Ja dit klopt @Schattepatat! Transfers zijn bijvoorbeeld ook niet meegenomen in het afschalen van de vluchten/ticketverkoop, want die mensen komen al binnen achter de security en daar is het grootste personeelsprobleem. Dus als het goed is heb jij daar niet zo veel last van.
@Ketel wow ik zie dit nu pas maar hierbij een aantal restaurants tips. Sommige wat fancier dat de andere maar wel echt goede restaurants waar ik graag kom:
- Septime
- Clamato
- Clown Bar
- Stereo
- Vivant 2
- Le Chardenoux
- Parcelles
- Jin
- Le Clarence
- Le Collier de la reine
Ja het zijn 2 vluchten in 1 boeking, beide KLM! Ik heb overstapgarantie, maar als ik m’n aansluiting toch mis gaat de volgende vlucht pas 24u later.
Is er iemand die de afgelopen tijd vanaf Vertrekhal 3 op Schiphol heeft gevlogen en wat kan vertellen over de situatie daar? Ik lees hier en daar verhalen dat het daar allemaal nog wel meevalt, dus ik ben benieuwd.
Ah top dankjewel!! Jammer dat we maar twee nachtjes gaan, er zijn gewoon teveel leuke restaurants
Wij zijn twee maanden geleden naar zuid Afrika geweest en dat was inderdaad voldoende. Mijn man kwam ook binnen met 1 Janssen vaccinatie en 1 booster. Staat heel duidelijke info op website van de overheid daar
https://www.gov.za/covid-19/individuals-and-households/travel-coronavirus-covid-19
Edit: Wij moesten trouwens ook een entry formulier invullen en inleveren. Op de Nederlandse site van buitenlandse zaken staat een link naar dat formulier om uit te printen en in te vullen. Stelde weinig voor. Keken er ook niet echt naar.
Ik heb destijds geboekt via Dollar en was twee jaar geleden goed te betalen
@Whistle ik ben half mei vanuit vertrekhal 3 gevlogen en wel al in de ochtend om 8 uur, maar het was toen helemaal niet druk en ik was zo door de security heen. De drukte op Schiphol was toen wel al op het nieuws
echt duur allemaal ja! En wordt ook van alle drukte geprofiteerd want ik probeerde een overnachting te boeken op schiphol, voor 1 nacht, 1 kamer, 3 personen, bijna €800
Op schiphol ks het inderdaad een andere security bij transfer. Het hangt ook van je bestemming af en waar je heen gaat.
Men heeft wel meer personeel staan bij de transfer omdat er vaak korter tijd is voor doorstroom.
Als je van klm naar klm gaat weet men dat ook. Ze weten we overstappen e.d. dus dan kunnen ze nog wel eens op je wachte
Ik in begin juli rond 11 uur. Verschilde per vliegmaatschappij hoe druk het was bij het inchecken en de security duurde 2 uur (via buiten weer naar binnen).
Op mijn vlucht ontbraken er 50 passagiers die nog in de rij stonden toen de gate dicht ging. Om die reden hebben ze gewacht totdat iedereen er was en zijn we later vertrokken. Vond dat wel heel netjes
Woooow dat is echt belachelijk! Als je snel bij Schiphol wil zijn dan kan je ook iets boeken in Hoofddorp, er gaan heel veel en vaak bussen naar Schiphol (dan ben je er in een kwartiertje) en een trein (5 minuten). Waarschijnlijk goedkoper dan direct naast Schiphol.
Alles op de route van bus 300 is heel goed te doen. Die gaat van haarlem naar amsterdam via hoofddorp.
De bus rijdt ook in de nacht
Wat ik dus niet begrijp met die drukte op schiphol: staan alle mensen daar nog te wachten om in te checken? Want dat kun je toch gewoon online doen? En dan kun je je koffer zelf inchecken? Of staat letterlijk iedereen voor security te wachten?