Reizen / Vakantie #2

Ik heb op afstand anders wel genoten van de fruitsnij-kunsten aan boord.

8 likes

En @Feather dank jullie wel! Ja die overconsumptie voel ik ook heel erg bij cruises. Net als met all in vakanties. En dat je maar zo kort hebt op elke plek is eigenlijk meteen een nadeel bij mijn grootste pluspunt dat ik nog had. Dank jullie!

Ik vond Kos heel chill hoor, ben net terug! Hangt ook een beetje van je instelling af, wij hebben afgewisseld tussen wat zien (Asklepieion, Casa Romana, ruïnes in Kos-stad, etc.) en relaxen en daar is het een prima eiland voor. En wat ook heerlijk was, is de wind die constant aanwezig is, dat maakt de warme dagen echt draaglijk.

2 likes

Ik weet niet of je openstaat voor iets anders, maar ik kan Gran Canaria ook echt aanraden. In het zuiden heb je vooral resorts, maar het binnenland is ZO mooi! Je kan helemaal de hoogte in, prachtige uitzichten, het heeft mij echt positief verrast. Was voor ons een fijne mix tussen chillen aan het zwembad en wat meer touren.

1 like

Als je een auto huurt dan kun je ook lekker naar het noorden van het eiland, wat stadjes bezoeken enzo. Dan kun je wat afwisselen met het zuiden van het eiland en de stranden daar. En een uitstapje naar El teide bijvoorbeeld. Je kan er ook surfen.

Ik heb voor in oktober een accommodatie via Airbnb geboekt. In het zuid oosten van het eiland.

Met een chill zwembad dat je deelt met 6 andere huisjes ofzo. Misschien een tip, als er nog plek is in een van de huisjes. Kun je maximaal chillen en met een auto ook makkelijk op pad, verschillende stranden bezoeken.

4 likes

Ik was vandaag in Ålesund en toen we aan kwamen rijden zakte ons de moed al in de schoenen want we zagen 2 cruiseschepen aangemeerd liggen. Het was echt om te huilen. Het leek wel alsof de stad was ondergekotst met toeristen die vooral alles gratis willen en voordringen en luidkeels liepen te klagen dat alles duur was.

2 likes

Wij hebben het vorig jaar echt heerlijk gehad voor 2 weken op Tenerife! Auto gehuurd en lekker het hele eiland over gecrosst. Playa de las Americas/Los Cristianos enz is wel echt het toeristische centrum, wij vonden daar niet zoveel aan omdat dat ons niet zo trekt. Playa del Duque vond ik wel erg leuk, en eronder Playa Fanabe daar begint eigenlijk het toeristische gedeelte al. Als je voornamelijk een chillvakantie wilt met af en toe wat doen zit je wel goed op de canarische eilanden denk ik!

1 like

Wat is de mooiste berg om te bewandelen in Slovenië? Ik zit zelf te denken aan Triglav, maar andere opties zijn welkom. Geen moeilijke hikes :joy:

4 likes

Mooi daar! Ik heb die niet gedaan, wel ‘Vogel’ en we kamperen op de camping in het bos aan het meer van Bohinji. Zo mooi, echt een feest

1 like

Wat is een ‘normaal’ formaat voor een reiskoffer (20kg mee)? Is 75cm normaal of heel groot? Ik deel de koffer met een peuter of baby, dus er zitten wel wat meer spullen in dan wanneer je alleen op zonvakantie zou gaan. En iemand nog aan- of afraders?

Ik hoop dat dit het meest passende topic is.

Die ligt er wel bij in de buurt, ga ik naar kijken. Ik wil graag een week in de omgeving van Ljubljana/Bled/Triglav/Bovec wandelen. Het westen. Wel pas na het hoogseizoen, dus hopelijk regent het niet de hele week

2 likes

Die Vogel was niet heel boeiend hoor, wel goed en leuk vanaf die camping. Je plan klinkt heerlijk, veel plezier!

1 like

Ik heb er een van 75 cm, daar gaat altijd alles van mij + kind in. Is een grote koffer, maar als ik het opsplits in 2 koffers lukt het me niet meer om alleen te reizen met kind. Het is soms wel lastig om onder de 20 kg te blijven, vooral als ik in NL op bezoek bij familie ben en veel spullen mee wil nemen (heb nogal de neiging om groots ontbijtkoek ed in te slaan :smile:)

Die van mij is van het merk Epic, is er zo een die op vier wielen rijdt. Dat is handig als je tegelijkertijd een buggy moet duwen vind ik.
Hiervoor had ik een grote tas op wielen van Eastpack, maar die moest ik altijd trekken en dus minder handig in combinatie met een buggy. Voordeel van die tas was wel dat hij heel flexibel is en dat je er altijd nog wel iets bij kunt proppen ergens.

2 likes

Heeft iemand nog tips voor Istrië, omgeving Medulin om te bezoeken, te doen of te eten.

Wat was de overmacht die ze opgeven juist? Die regels wanneer je recht hebt op een schadevergoeding zijn vrij duidelijk op zich. Ik weet dat slecht weer er bv niet onder valt.
Met TUI geen ervaring verder .

1 like

Slechte ervaring mee. Vlucht afgeschaft enkele jaren geleden, geen info over gekregen en de volgende vlucht was vertraagd. Geen reactie gekregen via post, ook niet via mail/website. Via Twitter probeerden ze het goed te maken door te zeggen dat we met een speciaal groot toestel vlogen dan

1 like

Je kan ook kijken of het europees consumenten centrum kan helpen; https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerisme-en-vervoer-eu/vergoeding-bij-vluchtvertraging-annulering-bagageproblemen

1 like

Toevallig heb ik voor werk afgelopen mei een cruise gemaakt naar Noorwegen met de Holland America Line en ik vond het echt geweldig. Ik ben naar Kristiansand, Stavanger en Flam gevaren, de laatste dag was door de fjorden. Echt bizar mooi. Toen ik op het schip zat was er ongeveer 75% van de totale bezetting dus het was overal prima te doen, nergens druk. Volgens mij vaart de HAL de komende maanden nog met zo’n lage bezetting. Excursies via de maatschappij zijn duur, maar je kunt ook gemakkelijk alles los boeken. Eten vond ik ook echt heel goed.

Ik heb er voor mijn werk een blog incl foto’s over geschreven, je mag me evt. wel een PB sturen dan kan ik je een linkje sturen (liever niet openbaar wegens privacy).

Ga ik doen, dank! Deze reis doet mijn moeder nu! Ze komt zondag terug. Ik stuur je een pb!

1 like

Ik denk dat het wel goed komt, maar ik zou wel proberen die 2,5 uur (of eventueel 3 uur) van tevoren daar te zijn. Ik vloog paar weken geleden om 07.45 uur en was er om 05.00 uur en we hebben er ongeveer 2 uur over gedaan. En daarbij hadden we best wel erg geluk gehad met bagage droppen.

Er zijn de komende weken wel allerlei verkeersomleidingen rondom het vliegveld omdat er aan de weg wordt gewerkt. Reken hier ook voldoende tijd voor.

4 likes