Reizen / Vakantie #2

Heeft iemand leuke Krakau tips, die wat minder toeristisch zijn?

1 like

Ik ga in het najaar naar Kopenhagen. Iemand tips van wat ik echt moet zien. En goede eetsuggesties ben ik ook nog naar op zoek. Zowel plekken om te eten, maar ook wat moet je echt uit de supermarkt proberen.

1 like

Ik ben heel benieuwd. Ga er over twee weken naar toe.

4 likes

Oh, leuk! Laat je weten hoe je het vond?

1 like

Als je vqn sushi houdt: sticks’n’sushi :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3: Er zit er 1 bovenin een hotel met mooie uitzichten en dat is echt wel een aanrader (jij bent daar laatst een nachtje verbleven toch @Ovenschaal ?)

En ik gok zo dat @Ovenschaal sowieso nog wel een hoop leuke tips heeft ook voor supermarktdingetjes enzo.

4 likes

Nowa Huta, hoewel dat wel steeds toeristischer wordt als ik het zo lees

2 likes

Hala forum! Ideale uitval basis om lekker te na een dagje rond struinen in de stad neer te ploffen en te genieten van het ondergaande zonnetje en lekker eten en drinken. Zit ook aan de rivier, heel leuk. Ik had niet het idee dat het mega toeristisch was. Vooral een beetje de hippere/welgestelde Polen? Het kostte voor ons Nederlandsers alsnog helemaal geen dell

En dit is wel echt toeristisch maar toch wil ik de tip delen want ik heb daar super goede ervaringen mee. In Praag hadden we een tour met een hele leuke gids. Hij ging alleen stoppen en zou in Krakau ook tours gaan geven. Gekscherend hebben we gezegd: dan wordt onze volgende citytrip Krakau. Corona kwam er echter tussendoor en we zijn hem uit het oog verloren. Uiteindelijk twee jaar later toch naar Krakau gegaan & alsnog gekozen om een tour te doen en we hebben maar random iets geboekt. Troffen we die gids toch warempel aan. En hij was weer enorm goed. Met name erg humoristisch. Ik kon de volle tour mijn aandacht erbij houden en dat is een prestatie met mijn adhd-brein haha. Hij wist heel mooi het verleden en heden aan elkaar te koppelen en bv ook best wel wat verklaringen gekregen waarom Polen bv weer wat conservatiever lijkt te worden (anti abortus etc). Anyways, het was via ā€œmijn Praag toursā€.

6 likes

Ik zoek even op Swarm/Foursquare op waar ik toen allemaal gegeten had, waren allemaal aanraders!

Edit:
BarBurrito (heel leuk gezeten aan de bar!)
No. 11 CafƩ
The Olive en Kitchen bar
Paludan Bogcafe (echt een aanrader!)
Next Door CafƩ
The Italian (ook heerlijk!)

Het is wel al 4 jaar geleden dus ik kan me voorstellen dat er nog genoeg leuks is bijgekomen.

2 likes

Maple Casual Dining is echt een aanrader. Wel van te voren reserveren! Onwijs lekker gegeten en hele goede service.

2 likes

Thanks! Jouw ga ik gewoon opzoeken in Kopenhagen :smiley:

2 likes

Ooo wat toevallig van de gids zeg!! Nou klinkt echt ideaal, en ik vind walking tours en fietstours ook heel leuk. Maar krijg die van jou niet gevonden eigenlijk

1 like

earlybird app/site gebruiken, kun je laatste tafeltjes in (goede! restaurants) claimen en standaard 30% korting op menu krijgenšŸ˜Ž

heerlijk eritrees eten bij Zula (bediening is chaotisch maar eten is het waard haha), lekkerste pasta is Fabro (populair dus wel vaak een rij), Copenhill op ā€˜hiken’ voor uitzicht, Absalon voor community dining (vooraf kaartje kopen), lekkere wijn bij Vinhanen, gezellige bar is Tjili Pop, beste falafel/kebab bij FalafelkƦlderen, cocktails van de tap (en vaak gratis oesters) bij JOJO, Neighborhood voor bijzondere pizza!

2 likes

Tickets naar Indonesië geboekt 🄹 Plan is
om een kleine week op Lombok te chillen en daarna 2 weken verder te reizen. Liefste naar de Molukse en/of Kai eilanden die vliegtickets zijn prijzig. Dus het wordt denk ik van Lombok naar Flores.

Heeft iemand hier van Lombok naar Flores gereisd? Ik twijfel of we met de boot moeten gaan of door Sumbawa heen.

5 likes

Wij gaan eind oktober/begin november naar Jordaniƫ. Iemand al wel eens geweest? We twijfelen hoe lang we bij de dode zee en aqaba willen blijven (heb nu beide twee nachten, we zijn enorme snorkelfans) en of we Dana moeten opnemen in de planning.

Ik heb het vliegtuig genomen van Lombok naar Flores!
Wij hoorden destijds best wat verhalen over gevaarlijke boottochten met te weinig reddingsvesten e.d. en ook op Flores een stel ontmoet die spijt hadden van hun boottocht. Wij waren er wel tijdens het regenseizoen dus dat maakt wel uit, hoewel we geen druppel regen hebben gehad is het water dan wilder/gevaarlijker. Door Sumbawa lijkt me zelf niet echt een optie, er is daar amper openbaar vervoer, dan ben je denk ik een week onderweg en moet je alsnog verschillende boten nemen. Als je met de boot gaat: er zijn super veel aanbieders dus ik zou dan even goed checken voor een goede/betrouwbare aanbieder (met zwemvesten, een reddingsboot, e.d.)

4 likes

Ik vond Dana echt prachtig, had ik niet willen missen. Aqaba Ben ik niet geweest dus dat durf ik niet te zeggen

3 likes

Ja, Dana moet in de planning!
Aqaba vond ik echt geen aangename plek. Ik zou er gewoon een snorkeltrip boeken en weer door.

2 likes

Ja, ik! Dana moet je echt doen, is zo onwijs mooi. Als je van trails houdt, raad ik je echt de Wadi Ghuweir trail aan. Die kun je ook alleen die periode lopen ivm het water dat anders te hoog staat. Je kunt in Dana slapen in een super mooi tentenkamp en dat uitzicht is echt fantastisch. Ik zou daar dan een dag of 3 voor uittrekken; reisdag en daar aankomst - dag 2 de trail (zo’n 18 km dacht ik- en dag 3 nog een beetje chillen en weer door ofzo.

Aqaba kan ik me niet heel goed herinneren, dus weinig indruk gemaakt haha. Volgens mij hadden wij het vooral als doorreis stad. De dode zee zijn wij in een andere plek aan geweest en dan een dag of 2/3 dacht ik. Eigenlijk had ik het na 1x ook wel gezien. Leuk om te zien en eens te ervaren maar verder is dat dan weinig spannends zegmaar. Maar ik ben sowieso meer van de trails en bv. Petra

1 like

@Chuckie @stervis thanks!! Is ƩƩn nacht Dana voldoende?

Ik heb de boot genomen en heb echt doodsangsten uitgestaan, dat zou ik echt nooit meer doen

4 likes