Reizen / Vakantie #2

Die Vogel was niet heel boeiend hoor, wel goed en leuk vanaf die camping. Je plan klinkt heerlijk, veel plezier!

1 like

Ik heb er een van 75 cm, daar gaat altijd alles van mij + kind in. Is een grote koffer, maar als ik het opsplits in 2 koffers lukt het me niet meer om alleen te reizen met kind. Het is soms wel lastig om onder de 20 kg te blijven, vooral als ik in NL op bezoek bij familie ben en veel spullen mee wil nemen (heb nogal de neiging om groots ontbijtkoek ed in te slaan :smile:)

Die van mij is van het merk Epic, is er zo een die op vier wielen rijdt. Dat is handig als je tegelijkertijd een buggy moet duwen vind ik.
Hiervoor had ik een grote tas op wielen van Eastpack, maar die moest ik altijd trekken en dus minder handig in combinatie met een buggy. Voordeel van die tas was wel dat hij heel flexibel is en dat je er altijd nog wel iets bij kunt proppen ergens.

2 likes

Heeft iemand nog tips voor Istrië, omgeving Medulin om te bezoeken, te doen of te eten.

Wat was de overmacht die ze opgeven juist? Die regels wanneer je recht hebt op een schadevergoeding zijn vrij duidelijk op zich. Ik weet dat slecht weer er bv niet onder valt.
Met TUI geen ervaring verder .

1 like

Slechte ervaring mee. Vlucht afgeschaft enkele jaren geleden, geen info over gekregen en de volgende vlucht was vertraagd. Geen reactie gekregen via post, ook niet via mail/website. Via Twitter probeerden ze het goed te maken door te zeggen dat we met een speciaal groot toestel vlogen dan

1 like

Je kan ook kijken of het europees consumenten centrum kan helpen; https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerisme-en-vervoer-eu/vergoeding-bij-vluchtvertraging-annulering-bagageproblemen

1 like

Toevallig heb ik voor werk afgelopen mei een cruise gemaakt naar Noorwegen met de Holland America Line en ik vond het echt geweldig. Ik ben naar Kristiansand, Stavanger en Flam gevaren, de laatste dag was door de fjorden. Echt bizar mooi. Toen ik op het schip zat was er ongeveer 75% van de totale bezetting dus het was overal prima te doen, nergens druk. Volgens mij vaart de HAL de komende maanden nog met zo’n lage bezetting. Excursies via de maatschappij zijn duur, maar je kunt ook gemakkelijk alles los boeken. Eten vond ik ook echt heel goed.

Ik heb er voor mijn werk een blog incl foto’s over geschreven, je mag me evt. wel een PB sturen dan kan ik je een linkje sturen (liever niet openbaar wegens privacy).

Ga ik doen, dank! Deze reis doet mijn moeder nu! Ze komt zondag terug. Ik stuur je een pb!

1 like

Ik denk dat het wel goed komt, maar ik zou wel proberen die 2,5 uur (of eventueel 3 uur) van tevoren daar te zijn. Ik vloog paar weken geleden om 07.45 uur en was er om 05.00 uur en we hebben er ongeveer 2 uur over gedaan. En daarbij hadden we best wel erg geluk gehad met bagage droppen.

Er zijn de komende weken wel allerlei verkeersomleidingen rondom het vliegveld omdat er aan de weg wordt gewerkt. Reken hier ook voldoende tijd voor.

4 likes

Heeft iemand leuke Krakau tips, die wat minder toeristisch zijn?

1 like

Ik ga in het najaar naar Kopenhagen. Iemand tips van wat ik echt moet zien. En goede eetsuggesties ben ik ook nog naar op zoek. Zowel plekken om te eten, maar ook wat moet je echt uit de supermarkt proberen.

1 like

Ik ben heel benieuwd. Ga er over twee weken naar toe.

4 likes

Oh, leuk! Laat je weten hoe je het vond?

1 like

Als je vqn sushi houdt: sticks’n’sushi :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3: Er zit er 1 bovenin een hotel met mooie uitzichten en dat is echt wel een aanrader (jij bent daar laatst een nachtje verbleven toch @Ovenschaal ?)

En ik gok zo dat @Ovenschaal sowieso nog wel een hoop leuke tips heeft ook voor supermarktdingetjes enzo.

4 likes

Nowa Huta, hoewel dat wel steeds toeristischer wordt als ik het zo lees

2 likes

Hala forum! Ideale uitval basis om lekker te na een dagje rond struinen in de stad neer te ploffen en te genieten van het ondergaande zonnetje en lekker eten en drinken. Zit ook aan de rivier, heel leuk. Ik had niet het idee dat het mega toeristisch was. Vooral een beetje de hippere/welgestelde Polen? Het kostte voor ons Nederlandsers alsnog helemaal geen dell

En dit is wel echt toeristisch maar toch wil ik de tip delen want ik heb daar super goede ervaringen mee. In Praag hadden we een tour met een hele leuke gids. Hij ging alleen stoppen en zou in Krakau ook tours gaan geven. Gekscherend hebben we gezegd: dan wordt onze volgende citytrip Krakau. Corona kwam er echter tussendoor en we zijn hem uit het oog verloren. Uiteindelijk twee jaar later toch naar Krakau gegaan & alsnog gekozen om een tour te doen en we hebben maar random iets geboekt. Troffen we die gids toch warempel aan. En hij was weer enorm goed. Met name erg humoristisch. Ik kon de volle tour mijn aandacht erbij houden en dat is een prestatie met mijn adhd-brein haha. Hij wist heel mooi het verleden en heden aan elkaar te koppelen en bv ook best wel wat verklaringen gekregen waarom Polen bv weer wat conservatiever lijkt te worden (anti abortus etc). Anyways, het was via “mijn Praag tours”.

6 likes

Ik zoek even op Swarm/Foursquare op waar ik toen allemaal gegeten had, waren allemaal aanraders!

Edit:
BarBurrito (heel leuk gezeten aan de bar!)
No. 11 Café
The Olive en Kitchen bar
Paludan Bogcafe (echt een aanrader!)
Next Door Café
The Italian (ook heerlijk!)

Het is wel al 4 jaar geleden dus ik kan me voorstellen dat er nog genoeg leuks is bijgekomen.

2 likes

Maple Casual Dining is echt een aanrader. Wel van te voren reserveren! Onwijs lekker gegeten en hele goede service.

2 likes

Thanks! Jouw ga ik gewoon opzoeken in Kopenhagen :smiley:

2 likes

Ooo wat toevallig van de gids zeg!! Nou klinkt echt ideaal, en ik vind walking tours en fietstours ook heel leuk. Maar krijg die van jou niet gevonden eigenlijk

1 like