Reizen / Vakantie #2

earlybird app/site gebruiken, kun je laatste tafeltjes in (goede! restaurants) claimen en standaard 30% korting op menu krijgenšŸ˜Ž

heerlijk eritrees eten bij Zula (bediening is chaotisch maar eten is het waard haha), lekkerste pasta is Fabro (populair dus wel vaak een rij), Copenhill op ā€˜hiken’ voor uitzicht, Absalon voor community dining (vooraf kaartje kopen), lekkere wijn bij Vinhanen, gezellige bar is Tjili Pop, beste falafel/kebab bij FalafelkƦlderen, cocktails van de tap (en vaak gratis oesters) bij JOJO, Neighborhood voor bijzondere pizza!

2 likes

Tickets naar Indonesië geboekt 🄹 Plan is
om een kleine week op Lombok te chillen en daarna 2 weken verder te reizen. Liefste naar de Molukse en/of Kai eilanden die vliegtickets zijn prijzig. Dus het wordt denk ik van Lombok naar Flores.

Heeft iemand hier van Lombok naar Flores gereisd? Ik twijfel of we met de boot moeten gaan of door Sumbawa heen.

5 likes

Wij gaan eind oktober/begin november naar Jordaniƫ. Iemand al wel eens geweest? We twijfelen hoe lang we bij de dode zee en aqaba willen blijven (heb nu beide twee nachten, we zijn enorme snorkelfans) en of we Dana moeten opnemen in de planning.

Ik heb het vliegtuig genomen van Lombok naar Flores!
Wij hoorden destijds best wat verhalen over gevaarlijke boottochten met te weinig reddingsvesten e.d. en ook op Flores een stel ontmoet die spijt hadden van hun boottocht. Wij waren er wel tijdens het regenseizoen dus dat maakt wel uit, hoewel we geen druppel regen hebben gehad is het water dan wilder/gevaarlijker. Door Sumbawa lijkt me zelf niet echt een optie, er is daar amper openbaar vervoer, dan ben je denk ik een week onderweg en moet je alsnog verschillende boten nemen. Als je met de boot gaat: er zijn super veel aanbieders dus ik zou dan even goed checken voor een goede/betrouwbare aanbieder (met zwemvesten, een reddingsboot, e.d.)

4 likes

Ik vond Dana echt prachtig, had ik niet willen missen. Aqaba Ben ik niet geweest dus dat durf ik niet te zeggen

3 likes

Ja, Dana moet in de planning!
Aqaba vond ik echt geen aangename plek. Ik zou er gewoon een snorkeltrip boeken en weer door.

2 likes

Ja, ik! Dana moet je echt doen, is zo onwijs mooi. Als je van trails houdt, raad ik je echt de Wadi Ghuweir trail aan. Die kun je ook alleen die periode lopen ivm het water dat anders te hoog staat. Je kunt in Dana slapen in een super mooi tentenkamp en dat uitzicht is echt fantastisch. Ik zou daar dan een dag of 3 voor uittrekken; reisdag en daar aankomst - dag 2 de trail (zo’n 18 km dacht ik- en dag 3 nog een beetje chillen en weer door ofzo.

Aqaba kan ik me niet heel goed herinneren, dus weinig indruk gemaakt haha. Volgens mij hadden wij het vooral als doorreis stad. De dode zee zijn wij in een andere plek aan geweest en dan een dag of 2/3 dacht ik. Eigenlijk had ik het na 1x ook wel gezien. Leuk om te zien en eens te ervaren maar verder is dat dan weinig spannends zegmaar. Maar ik ben sowieso meer van de trails en bv. Petra

1 like

@Chuckie @stervis thanks!! Is ƩƩn nacht Dana voldoende?

Ik heb de boot genomen en heb echt doodsangsten uitgestaan, dat zou ik echt nooit meer doen

4 likes

Oh wauw, dat klinkt supergoed. We hebben eigenlijk te weinig tijd, dus 2 nachten is het maximale maar 1 nacht komt beter uit… ik ga nog even puzzelen

2 likes

Feynan Ecolodge | EcoHotels is echt een aanrader in Dana. Super mooi hotel midden in de natuur. Het is niet goedkoop maar al het eten en excursies zijn inbegrepen. Elke dag worden er meerdere activiteiten aangeboden en snachts kan je op het dak slapen en sterren kijken.
Ik heb een zomer in Jordaniƫ doorgebracht en dit was wel een van de hoogtepunten.

@SayMyName Absalon is echt heel leuk! Ze hebben er ook leuke acitiviteiten (en feestjes) en het eten is naast heel lekker ook betaalbaar. Op RefshaleĆøen heb je heel veel leuke dingen; Reffen, mikkeller (bierbrouwerij en cafe), la banchina (je kan hier ook zwemmen en de sauna huren), lille bakery (beste bakkerij in Kopenhagen) en copenhill. Je kan daar idd met t pondje komen, maar je kan ook vanuit Christiana door het bos er naar toe lopen. Dan zie je ook (het leukste deel) van Christiana.

5 likes

Ik heb geen echte tips voor Kopenhagen verder buiten alle experts hier, maar wij hadden een donkeybike voor die paar dagen dat we er waren gehuurd en ik vond het echt een superleuke stad om doorheen te fietsen, heel fietsvriendelijk en met de fiets leg je net wat makkelijker iets langere afstanden af, zoals naar die zeemeermin, dat had ik echt een anticlimax gevonden als ik er zo lang voor had moeten lopen, maar een paar minuten omfietsen was helemaal prima.

2 likes

Ik schreef ook mijn Praag tours :confused:
Maar ik bedoelde natuurlijk mijn Krakau tours

1 like

wow dit heb ik echt nog nooit gehoord

4 likes

@Max @zwaardvis Thanks voor jullie reacties! Ik heb het eea op internet gelezen over de boottocht en ik lees best veel negatieve en onveilige ervaringen. We gaan ook in het regenseizoen (nov/dec), dus dan wordt het toch vliegtuig denk ik.

@monkeyslut Het lijkt me wel heel tof om met de boot te gaan! Ook idd omdat je dan wat mensen leert kennen. Maar op een honeymoon ga ik toch maar liever voor de veiligere optie. :joy_cat:

Wat vonden jullie van Flores? Is een week genoeg (incl. Komodo)? Of zeggen jullie langer voor uittrekken?

1 like

Wadi Mujib vond ik echt fantastisch! Tegenover de canyon zitten eco chalets, en van daaruit kun je ook naar beneden naar de dode zee.

8 likes

nee niet sarcastisch hahaha, hoor over het algemeen niet hele positieve verhalen over Kƶsem, maar binnenkort eens testen dan

1 like

Ik ben opzoek naar een nieuwe rugzak die ik ook goed kan gebruiken als handbagage voor in het vliegtuig. Nu gebruik ik mijn fjallraven rugzak maar deze blijft kleur afgeven dus wil in eigenlijk niet meer gebruiken. Heeft iemand toevallig een tip voor de ideale rugzak?

2 likes

lijkt me niet dat die kleur hoort af te geven? zou even contact opnemen met klantenservice, van fjallraven mag je wel beter verwachten haha

Ik heb hem nu al meer dan 5 jaar en destijds via Coolblue gekocht dus had toen denk ik direct contact op moeten nemen :sweat_smile: hij geeft ook alleen af als ik hem lang draag dus voor een tripje naar de supermarkt werkt hij gelukkig nog prima

2 likes