Ik wil deze ook! Maar mag handbagage mee van 40x30x20 en daar is deze net te groot voor zie ik.
Weet niet meer wie het vroeg, maar vliegen via Dusseldorf was vandaag echt een makkie. 2x 10 minuutjes in een rij gestaan (handbagage).
Pienza en Montepulciano zijn leuke stadjes om te bezoeken in de buurt van Siena. Siena zelf is ook leuk hoor.
In Pienza de pecorino di pienza eten, lekkere wijn drinken uit Montepulciano (rood). En qua eten, alles is lekker Na het eten Vin Santo met cantuccini.
Wij hebben over zes weken twee weken vakantie en wil graag 8-10 dagen weg, maar mān vriend heeft net een best grote operatie gehad en hij kan/mag/wil daarom:
- niet te lang vliegen
- niet te lang in de auto
- niet veel/lang wandelen
Haha dusss⦠Luxe-probleem wel. Denk dat we ergens heen moeten gaan waar we vooral lekker kunnen chillen en relatief kort hoeven te vliegen.
Zijn vorig jaar nog op Mallorca geweest dus dat valt af, en ook dit jaar nog in KroatiĆ« geweest, dus voorkeur voor wat anders. Als iemand nog wat leuks verrassends weet binnen zoān 3 uur vliegenā¦?
Waar zijn we al geweest binnen Europa: Tenerife, Lanzarote, Madeira, Mallorca, Kos, SiciliĆ«, Cyprusā¦
Is Malta wat? Krijg er saaie vibes bij. Of Griekenland vaste land misschien.
Korfoe misschien? Of Corsica?
Heeft iemand hier wel eens een vakantiewoning via hometogo geboekt?
Wij!
Deze:
Is dat een beetje vergelijkbaar met Airbnb bijvoorbeeld?
Ja, denk het wel. Maar prima site om huisjes/ appartementen te boeken
@Strawberry bij deze mān lijstje van Parijse cocktailbars:
-Moonshiner (speakeasy)
-Tiger (wat āhipperā met luidere muziek haha)
-Arbane
-CoCo (ingang naast Opera Garnier en vind het decor zo mooi en ze hebben live muziek)
-Harryās New York bar
-Copperbay
-Sinner (vrij specifieke āduistereā sfeer zoals de naam doet vermoeden hahah)
-Candelaria (speakeasy)
-Maison Russe (onderdeel van een hotel, heel mooi interieur, weet niet of de bar binnen nu ook open is maar buiten is ook erg gezellig!)
Duimen voor over 2 weken, hoor zulke wisselende verhalen. Ben al stresskip als het op vakantie aankomt, maar nu nog 10 keer zo erg.
Toen ik met mān oma ging had ik geboekt bij El Globo bij Playa de las Arenas. Was met zeezicht en dat vond mān oma echt fantastisch haha. Sowieso vind ik de buurt aan het strand heel leuk (was er al een keer eerder verbleven) en je kan makkelijk met de bus naar het centrum
Ja! Heb die ook aan @Oprah getipt (en aan iedereen in mn omgeving haha!)
One Shot Reina Victoria. Echt een van mn favoriete hotels van de laatste jaren, deze zit midden in de stad maar niet tussen drukke terrassen / herrie ās avonds.
Na Tsjechiƫ en Hongarije nu onderweg naar Osterreich.
We rijden naar Wolfgangsee/Salzburg, heeft iemand tips voor daar in de omgeving?
Heeft iemand toevallig leuke hostels of airbnbās in Praag, Boedapest en Belgrado?
En leuke tips voor deze steden zijn ook welkom!
Met de zoekfunctie kom je voor jouw steden denk ik wel heel ver (toen ik zelf zocht op Salzburg kwam ik geen tips tegen helaas).
Ik kom net terug van een bezoek aan Praag en Boedapest. Wanneer wil je gaan? Het is er nu bloedheet en ik zou mijn reisplan daar wel op aanpassen. Maar misschien zoek je tips voor een andere maand.
Ik ga halverwege oktober interrailen en ben pas ergens eind die maand in deze steden dus komt wel goed denk qua hitte dan haha.
Veel plezier!
Even een algemene tip: zowel Praag als Boedapest bestaan uit twee delen gescheiden door een rivier. Ik vond het heel fijn om de ene dag de ene kant te verkennen en een dag later de andere kant. Ik weet niet hoeveel tijd je te besteden hebt per stad maar dat zou een idee kunnen zijn.
Als je gaat interrailen zou je nog kunnen kijken naar tussenliggende steden. Brno (Tsjechiƫ) - Wenen (Oostenrijk) - Bratislava (Slowakije) past misschien wel mooi in je reisplan. Deze steden liggen relatief dicht bij elkaar.
nou niet alles toch haha. Wij zaten een keer in Gouves (iets voorbij Heraklion) en toen wilde we naar Elafonissi beach. Dat had ik online gezien met helder water en wit zand. Dus wij een auto huren en vragen hoe we daar heen moesten rijden, begon die man heel hard te lachen. Hij zei: als je daar heen wil kun je de volgende keer beter op een andere plek op het eiland verblijven, want vanaf hier is het 4u rijden. Maar los daarvan is Kreta wel een aanrader. Het is zoveel meer dan alleen cherso!