Reizen / Vakantie #2

Ik heb een grote Herschel Little America waar echt enorm veel inpast. 15 inch laptop kan er ook nog in. Heb hem al een paar keer meegenomen voor korte trips en altijd nog ruimte voor souvenirs gehad ook. En je schuift hem zo onder de stoel voor je, ook fijn.

3 likes

Dit wil ik beamen, ik wilde het ook al antwoorden. Echt fijn en groot en zit ook heel goed op je rug, ook als ie heel zwaar is.

3 likes

& @Nefertiti ik zie dat hij 50cm lang is en dat klinkt best groot. Hebben jullie het idee dat hij heel je rug overneemt of valt dat wel mee? Ik wil hem namelijk ook gebruiken tijdens een citytrip en dan hoeven er maar een paar spulletjes in

1 like

Nee daar zou ik hem niet voor gebruiken, dan zoh ik eerder een opvouwbare rugzak of tote nemen of een schoudertas, die mag vaak mee als extra handbagage.

2 likes

Ik zou er niet de hele dag mee door de stad gaan sjouwen. Ik neem altijd nog een los tasje mee idd.

2 likes

Ik heb deze rugtas gekocht.

Er past super veel in en het heeft lekker veel vakjes.

4 likes

Ik heb een tijdje geleden allerlei Herschel rugzakken bekeken en ben toen voor deze gegaan. Had eigenlijk heel graag de Little America gewild, puur omdat daar meer in past. Maar hij was voor mij echt veel te groot en de mid size weer te klein. Voor handbagage is deze ruim zat en ook voor een dagje weg is hij prima.

3 likes

Messen mogen volgens mij mee als het blad niet langer dan 6 cm is op Schiphol du sdat lijkt me geen probleem. Zou wel even apart checken voor het vliegveld waarvandaan je terugvliegt.

2 likes

Ik heb dit altijd gewoon mee kunnen nemen

3 likes

Ik wil deze ook! Maar mag handbagage mee van 40x30x20 en daar is deze net te groot voor zie ik. :sob:

1 like

Weet niet meer wie het vroeg, maar vliegen via Dusseldorf was vandaag echt een makkie. 2x 10 minuutjes in een rij gestaan (handbagage).

3 likes

Pienza en Montepulciano zijn leuke stadjes om te bezoeken in de buurt van Siena. Siena zelf is ook leuk hoor.

In Pienza de pecorino di pienza eten, lekkere wijn drinken uit Montepulciano (rood). En qua eten, alles is lekker :heart_eyes::ok_hand:t2: Na het eten Vin Santo met cantuccini.

1 like

Wij hebben over zes weken twee weken vakantie en wil graag 8-10 dagen weg, maar m’n vriend heeft net een best grote operatie gehad en hij kan/mag/wil daarom:

• niet te lang vliegen
  • niet te lang in de auto
  • niet veel/lang wandelen

Haha dusss… Luxe-probleem wel. Denk dat we ergens heen moeten gaan waar we vooral lekker kunnen chillen en relatief kort hoeven te vliegen.

Zijn vorig jaar nog op Mallorca geweest dus dat valt af, en ook dit jaar nog in KroatiĆ« geweest, dus voorkeur voor wat anders. Als iemand nog wat leuks verrassends weet binnen zo’n 3 uur vliegen…?

Waar zijn we al geweest binnen Europa: Tenerife, Lanzarote, Madeira, Mallorca, Kos, SiciliĆ«, Cyprus…

Is Malta wat? Krijg er saaie vibes bij. Of Griekenland vaste land misschien. :face_with_monocle:

2 likes

Oooh leuk, wij hebben ook in Herceg Novi gezeten! Zeker een aanrader @Krabsalade!

2 likes

Korfoe misschien? Of Corsica?

4 likes

Heeft iemand hier wel eens een vakantiewoning via hometogo geboekt?

Wij!
Deze:

1 like

Is dat een beetje vergelijkbaar met Airbnb bijvoorbeeld?

Ja, denk het wel. Maar prima site om huisjes/ appartementen te boeken

@Strawberry bij deze m’n lijstje van Parijse cocktailbars:

-Moonshiner (speakeasy)
-Tiger (wat ā€˜hipper’ met luidere muziek haha)
-Arbane
-CoCo (ingang naast Opera Garnier en vind het decor zo mooi en ze hebben live muziek)
-Harry’s New York bar
-Copperbay
-Sinner (vrij specifieke ā€˜duistere’ sfeer zoals de naam doet vermoeden hahah)
-Candelaria (speakeasy)
-Maison Russe (onderdeel van een hotel, heel mooi interieur, weet niet of de bar binnen nu ook open is maar buiten is ook erg gezellig!)

8 likes