Duimen voor over 2 weken, hoor zulke wisselende verhalen. Ben al stresskip als het op vakantie aankomt, maar nu nog 10 keer zo erg.
Toen ik met mān oma ging had ik geboekt bij El Globo bij Playa de las Arenas. Was met zeezicht en dat vond mān oma echt fantastisch haha. Sowieso vind ik de buurt aan het strand heel leuk (was er al een keer eerder verbleven) en je kan makkelijk met de bus naar het centrum
Ja! Heb die ook aan @Oprah getipt (en aan iedereen in mn omgeving haha!)
One Shot Reina Victoria. Echt een van mn favoriete hotels van de laatste jaren, deze zit midden in de stad maar niet tussen drukke terrassen / herrie ās avonds.
Na Tsjechiƫ en Hongarije nu onderweg naar Osterreich.
We rijden naar Wolfgangsee/Salzburg, heeft iemand tips voor daar in de omgeving?
Heeft iemand toevallig leuke hostels of airbnbās in Praag, Boedapest en Belgrado?
En leuke tips voor deze steden zijn ook welkom!
Met de zoekfunctie kom je voor jouw steden denk ik wel heel ver (toen ik zelf zocht op Salzburg kwam ik geen tips tegen helaas).
Ik kom net terug van een bezoek aan Praag en Boedapest. Wanneer wil je gaan? Het is er nu bloedheet en ik zou mijn reisplan daar wel op aanpassen. Maar misschien zoek je tips voor een andere maand.
Ik ga halverwege oktober interrailen en ben pas ergens eind die maand in deze steden dus komt wel goed denk qua hitte dan haha.
Veel plezier!
Even een algemene tip: zowel Praag als Boedapest bestaan uit twee delen gescheiden door een rivier. Ik vond het heel fijn om de ene dag de ene kant te verkennen en een dag later de andere kant. Ik weet niet hoeveel tijd je te besteden hebt per stad maar dat zou een idee kunnen zijn.
Als je gaat interrailen zou je nog kunnen kijken naar tussenliggende steden. Brno (Tsjechiƫ) - Wenen (Oostenrijk) - Bratislava (Slowakije) past misschien wel mooi in je reisplan. Deze steden liggen relatief dicht bij elkaar.
nou niet alles toch haha. Wij zaten een keer in Gouves (iets voorbij Heraklion) en toen wilde we naar Elafonissi beach. Dat had ik online gezien met helder water en wit zand. Dus wij een auto huren en vragen hoe we daar heen moesten rijden, begon die man heel hard te lachen. Hij zei: als je daar heen wil kun je de volgende keer beter op een andere plek op het eiland verblijven, want vanaf hier is het 4u rijden. Maar los daarvan is Kreta wel een aanrader. Het is zoveel meer dan alleen cherso!
Zolang je de tas niet te vol doet moet dat geen probleem zijn, uiteindelijk moet hij in zoān bak passen en daar kan je hem dan gewoon in duwen. Ik heb in ieder geval nog nooit issues gehad met rugzakken die eigenlijk te groot zijn.
Meteen besteldš
Hahahaha goedzo! Ik ben nog steeds aan het twijfelen en nu zit ik aan onderstaande te denken:
Die is ook mooi! Gewoon doen;)
Ik vond Malta echt fantastisch. Helemaal niet saai. Acht dagen is wel lang maar dan kun je wel echt alles zien en ook veel chillen (en naar Gozo). Ik vond het Italiaanse eten daar echt heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat mijn terugvlucht op 14 maart 2020 was⦠Dus er waren amper toeristen.
En je moet wel echt een auto huren om alles een beetje te kunnen zien.
Ik zat in het Royal Park Boutique Hotel, was prima. De plek was ideaal, dichtbij het stadspark en het heldenplein. Dit is het Pest gedeelte. Echt indrukwekkend. Met de metro kom je een heel eind, maar vanaf het hotel goed kunnen lopen naar de Donau. Daar de metro genomen naar Buda, echt een prachtig stad!
Ik hoop dat dit een acceptabel topic is voor mān vraag maar goed. Ik ga woensdag met de trein naar Berlijn vanuit zuid Limburg. Op de ticket route staat dat ik eerst naar Amsterdam moet met de trein en daar de ice Berlijn om 11:10 moet nemen. Maar in de app staat ook dat de ice Berlijn vaak eerder vertrekt en als ik de planner gebruik vertrekt ie inderdaad om 11:00. Kan ik met deze tickets (geboekt voor een trein vanuit zuid Limburg naar Amsterdam om 8:30) ook een trein naar Amsterdam eerder nemen? Ik wil niet nog meer betalen maar ik wil mān trein naar Berlijn ook niet missen hopelijk weet iemand dit
ja hoor, dit kan gewoon! Je hebt een geldig kaartje voor de route zuid limburg - berlijn. Het zou alleen lastig zijn als je een zitplek gereserveerd hebt, maar dat is natuurlijk niet zo in de NS treinen.
Trouwens, ongevraagd advies, kun je niet beter in Amersfoort, Deventer, Almelo, Hengelo instappen in de ICE Berlijn? Scheelt dat geen tijd?
Toen ik de tickets boekte kreeg ik die optie niet. Nu heb ik dus alleen een geldig ticket voor maastricht - Amsterdam en Amsterdam - Berlijn. Vanuit maastricht zijn al die stations die je noemt wel ong 3.5 uur dus verschil zal het helaas niet maken. Heb overigens wel zitplekken gereserveerd voor de ice naar Berlijn dus die wil ik niet missen haha
Zou daar mee uitkijkenā¦
@Willy ja schandalig toch? Dit is natuurlijk wel een andere route (de trein naar berlijn gaat niet over arnhem), maar toch. Ik wil over een paar weken de ICE naar Basel nemen vanaf Arnhem (om in een dag naar de italiaanse kust te treinen) maar als ik dit zo zie vrees ik er echt voor.
Echt, maak dan tijdelijk reserveren verplicht, als je het qua capaciteit niet aankan.