Zolang je de tas niet te vol doet moet dat geen probleem zijn, uiteindelijk moet hij in zo’n bak passen en daar kan je hem dan gewoon in duwen. Ik heb in ieder geval nog nooit issues gehad met rugzakken die eigenlijk te groot zijn.
Meteen besteld🙊
Hahahaha goedzo! Ik ben nog steeds aan het twijfelen en nu zit ik aan onderstaande te denken:
Die is ook mooi! Gewoon doen;)
Ik vond Malta echt fantastisch. Helemaal niet saai. Acht dagen is wel lang maar dan kun je wel echt alles zien en ook veel chillen (en naar Gozo). Ik vond het Italiaanse eten daar echt heerlijk.
Ik moet wel zeggen dat mijn terugvlucht op 14 maart 2020 was… Dus er waren amper toeristen.
En je moet wel echt een auto huren om alles een beetje te kunnen zien.
Ik zat in het Royal Park Boutique Hotel, was prima. De plek was ideaal, dichtbij het stadspark en het heldenplein. Dit is het Pest gedeelte. Echt indrukwekkend. Met de metro kom je een heel eind, maar vanaf het hotel goed kunnen lopen naar de Donau. Daar de metro genomen naar Buda, echt een prachtig stad!
Ik hoop dat dit een acceptabel topic is voor m’n vraag maar goed. Ik ga woensdag met de trein naar Berlijn vanuit zuid Limburg. Op de ticket route staat dat ik eerst naar Amsterdam moet met de trein en daar de ice Berlijn om 11:10 moet nemen. Maar in de app staat ook dat de ice Berlijn vaak eerder vertrekt en als ik de planner gebruik vertrekt ie inderdaad om 11:00. Kan ik met deze tickets (geboekt voor een trein vanuit zuid Limburg naar Amsterdam om 8:30) ook een trein naar Amsterdam eerder nemen? Ik wil niet nog meer betalen maar ik wil m’n trein naar Berlijn ook niet missen hopelijk weet iemand dit
ja hoor, dit kan gewoon! Je hebt een geldig kaartje voor de route zuid limburg - berlijn. Het zou alleen lastig zijn als je een zitplek gereserveerd hebt, maar dat is natuurlijk niet zo in de NS treinen.
Trouwens, ongevraagd advies, kun je niet beter in Amersfoort, Deventer, Almelo, Hengelo instappen in de ICE Berlijn? Scheelt dat geen tijd?
Toen ik de tickets boekte kreeg ik die optie niet. Nu heb ik dus alleen een geldig ticket voor maastricht - Amsterdam en Amsterdam - Berlijn. Vanuit maastricht zijn al die stations die je noemt wel ong 3.5 uur dus verschil zal het helaas niet maken. Heb overigens wel zitplekken gereserveerd voor de ice naar Berlijn dus die wil ik niet missen haha
Zou daar mee uitkijken…
@Willy ja schandalig toch? Dit is natuurlijk wel een andere route (de trein naar berlijn gaat niet over arnhem), maar toch. Ik wil over een paar weken de ICE naar Basel nemen vanaf Arnhem (om in een dag naar de italiaanse kust te treinen) maar als ik dit zo zie vrees ik er echt voor.
Echt, maak dan tijdelijk reserveren verplicht, als je het qua capaciteit niet aankan.
Toen ik de tickets kocht was dit de snelste route die ook nog betaalbaar was. Dit was in maart oid overigens, misschien heb ik gewoon te vroeg geboekt. Op de terugweg is het wel Berlijn - cologne - liege - maastricht, bijna 2 uur korter. Ik vond 't ook niet zo’n probleem om via Amsterdam te gaan, alleen zag ik vandaag dat er werkzaamheden op 't spoor zijn rond Eindhoven en dat is wel jammer
Nou ja we zien t wel, we gaan gewoon super vroeg naar Amsterdam
Ik ga in oktober weer naar Berlijn en wil graag het olympisch stadion bezoeken.
Is dit een beetje goed te doen met de metro, en welk vervoersbewijs zou ik moeten aanschaffen?
Wil hier graag een dagdeel aan besteden.
Dit is toch super afhankelijk van waar je overnacht in Berlijn, Berlijn is zo groot
Dus als je er snel wil zijn zou ik gewoon daar een hotel of iets boeken
Ik heb een vakantie naar Slovenië geboekt. Helemaal zin in. Ik heb alle toeristische trekpleisters al opgeschreven en ben nu nog op zoek naar de verborgen parels
Hotel waar ik verblijf heet Hotel Victors Residenz, zal eens kijken wat het dichtstbijzijnde metro station is
Ik wil met de camper naar Luxemburg, heb geen eisen aan de camping behalve dat er op loopafstand een supermarkt moet zijn of goed bereikbaar met ov.
Ivm baby kunnen we nl niet fietsen.
Voorkeur voor kleine camping.
Iemand aanraders?
Ik zie dat er meerdere hotels in Berlijn zo heten, dus ik weet niet in welke wijk je zit. Het Olympisch stadion is in ieder geval goed te bereiken met zowel de S-bahn als de U-bahn.
Het OV in Berlijn werkt met zones. Het stadion ligt in zone B, dus je kunt een dagticket kopen voor zone AB (als je hotel ook binnen die zone ligt, anders ABC). Dan kun je de gehele dag onbeperkt reizen in de tram, metro en bus.
Kom ik weer als echte Hollander, maar ik vond fietsen ook in Berlijn superleuk, we hadden een donkeybike voor een paar dagen, zijn ook naar het olympisch stadion gefietst.
Mijn zus en ik willen samen een weekend weg, maar we weten echt niet waarheen. Zij komt uit Noord Holland en ik uit Gelderland. De grens over mag ook maar niet naar Berlijn, dat vinden we danweer net te ver. Enige waar ik op kom is Groningen of Maastricht