Reizen / Vakantie #2

Toen ik de tickets kocht was dit de snelste route die ook nog betaalbaar was. Dit was in maart oid overigens, misschien heb ik gewoon te vroeg geboekt. Op de terugweg is het wel Berlijn - cologne - liege - maastricht, bijna 2 uur korter. Ik vond 't ook niet zo’n probleem om via Amsterdam te gaan, alleen zag ik vandaag dat er werkzaamheden op 't spoor zijn rond Eindhoven en dat is wel jammer :smiling_face_with_tear:

Nou ja we zien t wel, we gaan gewoon super vroeg naar Amsterdam

1 like

Ik ga in oktober weer naar Berlijn en wil graag het olympisch stadion bezoeken.

Is dit een beetje goed te doen met de metro, en welk vervoersbewijs zou ik moeten aanschaffen?
Wil hier graag een dagdeel aan besteden.

Dit is toch super afhankelijk van waar je overnacht in Berlijn, Berlijn is zo groot

Dus als je er snel wil zijn zou ik gewoon daar een hotel of iets boeken

3 likes

Ik heb een vakantie naar Slovenië geboekt. Helemaal zin in. Ik heb alle toeristische trekpleisters al opgeschreven en ben nu nog op zoek naar de verborgen parels :heart:

1 like

Hotel waar ik verblijf heet Hotel Victors Residenz, zal eens kijken wat het dichtstbijzijnde metro station is

Ik wil met de camper naar Luxemburg, heb geen eisen aan de camping behalve dat er op loopafstand een supermarkt moet zijn of goed bereikbaar met ov.
Ivm baby kunnen we nl niet fietsen.

Voorkeur voor kleine camping.
Iemand aanraders?

Ik zie dat er meerdere hotels in Berlijn zo heten, dus ik weet niet in welke wijk je zit. Het Olympisch stadion is in ieder geval goed te bereiken met zowel de S-bahn als de U-bahn.

Het OV in Berlijn werkt met zones. Het stadion ligt in zone B, dus je kunt een dagticket kopen voor zone AB (als je hotel ook binnen die zone ligt, anders ABC). Dan kun je de gehele dag onbeperkt reizen in de tram, metro en bus.

4 likes

Kom ik weer als echte Hollander, maar ik vond fietsen ook in Berlijn superleuk, we hadden een donkeybike voor een paar dagen, zijn ook naar het olympisch stadion gefietst.

4 likes

Mijn zus en ik willen samen een weekend weg, maar we weten echt niet waarheen. Zij komt uit Noord Holland en ik uit Gelderland. De grens over mag ook maar niet naar Berlijn, dat vinden we danweer net te ver. Enige waar ik op kom is Groningen of Maastricht

2 likes

Deze steden vind ik leuk/lijken mij leuk:

Utrecht
Rotterdam
Den Haag
Den Bosch
Zwolle
Antwerpen
Gent
Brussel
Hamburg
Aachen
Keulen
Bremen

3 likes

In het najaar ga ik naar Krakau en zijn we ook van plan Auschwitz te bezoeken.
Zijn er hier forummers die Auschwitz al bezocht hebben? Wat hebben jullie gedaan? Zelf rondgelopen of met een gids?

2 likes

Wil je relaxen of iets actiefs doen?

Valkenburg is altijd wel leuk, fiets huren, grotten bezoeken, naar Thermen2000, dagje winkelen in Maastricht.

2 likes

Ik ben er geweest en heb toen gekozen voor een gids. Er staan weinig informatieborden en haar uitleg maakte mij nog meer bewust van alle gruwelijkheden die daar helaas hebben plaatsgevonden.

Als je de tijd hebt dan zou ik naast Auschwitz ook Birkenau bezoeken. Dit ligt een paar kilometer verderop.

1 like

Absoluut naar zowel beide gaan. Ik heb toen zelf rond gelopen omdat ik graag op m’n eigen tempo wilde gaan en heb dat als prettig ervaren en niet het idee dat ik iets heb gemist.

2 likes

Heb je zelf nog tips om te delen? Hier staat het ook op de planning!

Voor m’n gevoel had ik in Auschwitz I geen gids, en in Birkenau wel, maar dat weet ik niet helemaal meer zeker. Auschwitz is meer ingericht als een museum en je loopt door alle ruimtes en daar is heel veel nog overgebleven + informatiebordjes etc dus dat geeft in die zin denk ik ook zonder gids al best wel een goed beeld. Birkenau is open veld met nog wel wat gebouwen maar niet alles meer, dus dan is het misschien wel interessant om meer van de verhalen te horen van welke barakken waar stonden etc.

Was in ieder geval heel heftig en heel indrukwekkend, zou het zeker aanraden om er heen te gaan.

5 likes

Ik las jouw bericht na dat van @Speurneus en ging je vragen of alles oké was met jou, je gaat namelijk niet naar Auschwitz’ om te relaxen :sweat_smile:

3 likes

Ik heb met een gids gelopen en dat zou ik zeker aanraden. Ik zou het sowieso niet prettig vinden zonder gids, omdat het zo’n heftige plek is. Ik kreeg ook veel informatie die ik anders niet had geweten.

2 likes

@Blauwbeertje @Moment, hadden jullie de gids geboekt via de officiële website van Auschwitz of via een andere site?

2 likes

Ik zou inderdaad ook Birkenau erbij pakken & wij hadden voor beide locaties dezelfde gids!

1 like