Ik zit nu met interrail in Praag en mijn tip is vooral, mocht je plekken in de trein willen reserveren doe dit dan NIET via interrail. Van Wenen naar Praag was via interrail bijv. 16 euro voor 2 personen en toen ik het via de treinsite an Oostenrijk deed maar 6 euro. Best een groot verschil als je veel reserveert, maar misschien is dat ik oktober wel helemaal niet nodig.
Verder zijn de Kathedraal en de Petřín-toren echt de moeite waard als je er kan komen. Vanaf de brug dacht ik echt ‘omg, die heuvel om de toren te bereiken is echt niet te doennnn’ maar het viel echt wel mee met naar boven lopen.
Qua eten hebben wij nu gegeten bij Agave (mexicaans, wel een beetje prijzig maar erggg lekkere hoofdgerechten en cocktails) en The Street Burgers (Burgers obv, ook vega keuzes. Had de tip van hier en was ook erg lekker. Je kon wel alleen met cash betalen dus dat is iets om rekening mee te houden want de pinautomaat in die straat heeft een superhoge conversionrate
)
Mocht je met de zoekfunctie nog Cafe Designum met milkshakes tegenkomen; die hebben ze niet meer dus daarvoor hoef je daar niet heen.