Reizen / Vakantie #2

Jaa die had ik ook al gezien! En ook redelijk betaalbaar, maar ik dacht, wellicht zijn er andere merken waar ik niet aan gedacht heb.

Enige wat me daarvan wel tegenhoudt is dat we naar een camping zonder elektriciteit gaan, dus dat is niet die pomp niet zo handig

1 like

Ik ben heel blij met onze coleman cook 4

3 likes

Novi Sad is echt een leuke stad (wel in een halve dag bekeken maar oke)

En verder naar Uvac national park. Daar leven gieren en de rivier kronkelt daar heel mooi!

2 likes

Vorig jaar heb ik de Bardani Prestige aangeschaft, een katoenen tent waar ik makkelijk kan staan.
En ik zie dat ze ook de Bardani Greenland 320 hebben, die heeft wel wat weg van je plaatje.

1 like

Ik wilde ook graag een soortgelijke tent als jij laat zien, ik vind ze zo charmant en sfeervol. Maar uiteindelijk ben ik voor gemak gegaan en heb ik voor een opblaasbare tent van Decathlon gekozen. Bewust ook geen katoen zodat de kans op schimmel kleiner wordt. De tent is heel makkelijk op te blazen met een handpomp (makkelijker dan een luchtbed inderdaad) en was goed betaalbaar (350 euro). Mijn vriend is 1.92 en kan staan in het voorste gedeelte. Het is de AirSeconds 4.1 Fresh en black (zoiets).

1 like

Ik ga voor het eerst alleen vliegen en vind t erg spannend. Ik vlieg met alleen handbagage en heb een koffertje die aan die maten voldoet. Mag ik een rugtas als accessoire meenemen? Van de klm mag ik een handtas/laptoptas meenemen maar kan nergens vinden of een rugtas ook kan.

Ligt aan de grootte van je tas. Meestal noemen ze het een persoonlijk item en als het niet te vol/zwaar is komt het vast wel goed

1 like

Even reactie op mezelf - mocht iemand er wat aan hebben-; zijn bij Lago Maggiore & hele fijne camping (camping lido cannero) op de bonnefooi! Ligt pal aan het meer, schoon en groen gebied.

1 like

Ik heb 2x met KLM gevlogen de afgelopen 3 weken en heb beide keren een (te grote) rugzak mee gehad als persoonlijk item

2 likes

@Accra @Tamara top! Dan neem ik m’n rugtas ook mee! Dank :green_heart:

2 likes

Hey allemaal, weet iemand toevallig leuke uitgaansplekken in Berlijn? Vooral ook op de maandag en dinsdag. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ahhh yesss we gaan volgend jaar eindelijk een rondreis maken door Schotland hebben we gisteren besloten. Ik denk dat we in juni gaan, omdat we met eigen auto willen + kamperen. We willen niet in de drukste periode gaan ook, dus volgens mij is dit qua weer dan de beste optie. Iemand hier al eens gaan wildkamperen ook in Schotland?

9 likes

Ik ga begin november een paar dagen alleen naar Parijs. Buiten cultuur snuiven is goddelijk vretten ook mijn doel. Iemand ngo specifieke restaurant tips?

1 like

+1 voor die quechua tent! Is volgens mij de Arpenaz 4.1. Staat echt binnen 20 min. Wij hebben met opblaasbare ‘stokken’, vind dat zo’n fijn systeem. Je kan ook wel binnen zitten als het regent en wij kunnen net aan staan (zijn 1.75-1.80). En fresh en black 100.000% het geld waard. We waren afgelopen vakantie op een plek waar het sochtenfs 26 graden was dus het werd wel een beetje warm in de tent, maar door hoe donker het is word je minder snel wakker waardoor je ook minder snel de warmte voelt. En zelfs dan kan je je binnentent open ritsen en gewoon verder slapen in het donker met wat frisse lucht.

Wij hebben allebei een eigen luchtbed van 1.20m breed. Totaal niet romantisch maar zooo lekker. Zelfs dan heb je nog ruimte over bij het slaapgedeelte.

Kreeg net zelf ook het lumineuze idee even op de insta van @bunnyslippers te kijken.

3 likes

Iemand deze week ‘S ochtends vroeg op DĂŒsseldorf geweest :eyes:? Ben echt zo’n stresskip als het op vakantie aankomt en nu al helemaal.

1 like

Morgen naar Krakau vliegen met enkel handbagage. Heb het zo gepropt :laughing: Reis met een koffertje en een canvas tas.

Iemand nog een tip om vanaf het vliegveld gemakkelijk in het centrum te geraken? Via google maps lijkt het best simpel daar niet van, maar misschien is er nog een insider tip oid?

1 like

Ja ik! Ik was wel aan het wandelen, dus vind het moeilijk te zeggen hoe makkelijk je een plekje zult vinden waar je kunt staan met de auto. In mijn beleving is het langs de weg niet zo toegankelijk om ergens je tent te zetten, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen omdat ik het zelf dus niet zo gedaan heb!
Ik was er 2 keer in april, en dan kan het nog alle kanten op. Regen is een quasi zekerheid. Heb 1 keer echt mooi weer gehad en 1 keer was het nog aan het sneeuwen en bijzonder koud. Hou ook rekening met midges, zeker in de hoogzomer is dat echt vreselijk vervelend als je echt de highlands in wilt. Je moet daar dan eigenlijk zo’n debiel netje over je hoofd om het dragelijk te houden. In juni zullen ze er ook al zijn, maar geen idee hoe erg het dan precies is.

3 likes

Jaja in de Marais vind ik heel leuk. Op mijn instagram heb ik ook hilights, onder ‘food 1’ en ‘food 2’ vind je overal waar ik ga hahaha (@merelvanpoucke)

Hebben jullie nog tips fijne mooie hotels op Mallorca aan de westkust (Porto Cristo/Cala d’Or etc.)
En misschien andere leuke tips voor op het eiland? Ik ben er twee weken geleden al 3 dagen geweest, en nu willen we langer terug.

Wij gaan morgen vlucht, hotel en auto boeken en dan over twee weken weer die kant op.

2 likes