Reizen / Vakantie (Deel 1)

Tsjechië is heel leuk! Ik ben zelf in Praag geweest twee jaar geleden en wil er zeker nog een keer heen. Heel anders dan wat ik ‘gewend’ was van Europa. Een beetje alsof je in de middeleeuwen bent soms haha. Mensen zijn er trouwens ook super vriendelijk en het is echt een budgetproof bestemming.
Nu ook meteen zin in trdelník :heart_eyes:

1 like

Shit met deze prijzen zou ik bijna nog willen gaan dit jaar.

Ik heb een paar jaar terug deze route gedaan in 3 weken:
Berlijn - Warschau - Krakau - Bratislava - Boedapest - Pula (Kroatië) - Wenen.

We hadden eigenlijk nog Tsjechië op de planning staan en op de terugweg nog wat langer in Berlijn, maar we zaten in Pula zo heerlijk op een camping pal aan zee dat we daar een kleine week zijn gebleven, maakte het wel wat relaxter en iets minder hollen en vliegen de hele tijd

Edit: ook nog wel relevant misschien haha, was ontzettend leuk!

4 likes

In de trein kan ik zo lekker slapen :joy:

1 like

Enige reden dat ik t nu dit jaar niet doe is de mondkapjes. Hoewel ik prima kan werken met zo’n ding op vind ik 12 uur toch teveel. Helemaal omdat ik af en toe halve paniekaanvallen kan hebben in de trein :joy:

Ik heb hier nog eens over na zitten denken en ik denk dat er wel een belangrijk verschil is, namelijk:

  • om racisme de wereld uit te helpen is zowel individuele als collectieve actie nodig (in gelijke mate, zou ik zeggen)
  • om klimaatverandering te stoppen is vooral collectieve actie (door overheden, bedrijven, burgerinitiatieven) nodig en leefstijlverandering van individuele burgers zet heel weinig zoden aan de dijk. Lees bijv dit:
    De mythe van de groene consument – De Groene Amsterdammer

Wat niet wil zeggen dat je je als individuele burger niet bewust moet zijn van je impact op het klimaat, want zonder dat bewustzijn ook geen collectieve en politieke actie.

Ja, en ook in dit topic!

1 like

Haha mijn vriend en ik hebben ook een elektrische auto maar dat heeft hem niet tegengehouden om in een dag terug te rijden vanuit Kroatië naar Nederland. Hopelijk gaat dat bij jullie niet gebeuren :grin:. Ik vind die pauzes waarin de auto moet worden opgeladen ook heel relaxt!

Wow maar hoe dan? Om 4 uur in de ochtend vertrekken en om 01.00 in de nacht aankomen?

1 like

Ik weet niet meer precies hoe laat maar volgens mij vertrokken we rond 5 uur 's ochtends en kwamen we rond 3/4 uur 's nachts thuis! We zijn toen wel even gestopt voor een dutje.

2 likes

De horror!

Heeft iemand tips voor een leuk/bijzonder/luxe hotel? Liefst in een stad en liefst ook met iets van een bubbelbad op de kamer, maar wil er niet te veel aan uitgeven (rond de 150 voor een nacht).

Lijkt wel een bordeel, die foto’s haha. Bedoelde eigenlijk in NL, vergeten erbij te zetten.

We gaan dit weekend (vrij - ma ) naar Zuid Limburg! Met een beetje geluk wordt m’n neefje dan ook geboren. Verder willen we wat van de omgeving gaan zien en wandelen. Ons hotel zit in de buurt van Mechelen. Heeft iemand nog tips voor leuke dingen in die omgeving?

2 likes

Wandelen! bij Mechelen zelf zijn vele mooie wandelroutes, en een stukje verderop bij Slenaken ook. zoek online even naar trage tochten.

2 likes

Nouu, wij hebben ook onze vakantie geregeld: we gaan een camper huren en dan ofwel rondje NL ofwel ergens in Europa waar het lekker weer is. Afhankelijk van de maatregelen/mogelijkheden.

Ik ben helemaal blij dat ik iig iets in het vooruitzicht heb :joy: heeft iemand nog leuke campertips, blogs, yourubevideo’s voor de voorpret?

1 like

Bedankt! Een trage tocht doen is zo’n leuk idee :smiling_face_with_three_hearts:

Vriend en ik willen eind augustus twee weken naar italie in een huisje. Het liefst in de natuur met zwembad maar wel op loop/fietsafstand van een dorpje. Voor frankrijk keek ik altijd op natuurhuisje of gites maar weet iemand of er voor italie ook zoiets is?

Een vakantiepark is het laatste wat we willen :sweat_smile:

Ik wil eind augustus graag een keer eilandhoppen met mijn vriend en dochter.
Het idee was altijd om dat in thailand te doen, maar het lijkt voorlopig toch iets dichter bij huis te worden :joy:
we zijn nu aan het kijken naar Kaapverdie, Kroatie (vooral het eiland Hvar lijkt me belachelijk mooi) of de Azoren, weet iemand hoe leuk dit is met een verschrikkelijk puberende dochter? Ik had zelf het idee dat Azoren wel heel leuk is, maar misschien niet per sé voor een dochter die je vooral blij maakt met een uur lang rondstruinen in de Zara

what about CO2 compensatie? ik zie verschillende partijen voorbij komen (bijv. madeira vakantie en better places die aangeven alle co2 volledig te compenseren. ik snap dat geen co2 beter is, maar op deze wijze zou je toch zeggen dat je verantwoord op reis gaat?

1 like

Ik ben op de Azoren geweest (of 1 Azoor in ieder geval :P), maar als je puberende dochter clubs/kroegen en hippe winkelstraten verwacht wordt het niks denk ik.
Ik vond het prachtig, de natuur is fantastisch, pittoreske dorpjes, walvissen en dolfijnen kijken, vulkanische stranden, enorm wisselend weer ('s ochtends verbranden in je bikini aan het zwembad en 's middags met je trui aan schuilen voor de hagel zeg maar).

2 likes