Religie & levensovertuiging

Jaa gelukkig wel!

Oh erbij leren lijkt me juist zwaar.

Morgen om 07.15 vertrekken richting werk dus blijf na mijn wekker van 05.10 voor suhoor maar wakker. Helaas ben ik nu nog niet moe genoeg om te slapen dus zal het moeten doen met minder dan 5 uur slaap ben ik bang.

Voor suhoor heb ik chocolate banana overnight oats gemaakt (zonder chocola voor mijn man)

Ben heeel benieuwd want heb nog noooit overnight oats gegeten

2 likes

Wat kopen jullie voor eid als cadeautjes voor je gezin/schoonfamilie/vriendinnen etc?

Voor mijn kind speelgoed/kleding voor familie afhankelijk van het afgesproken budget: cadeaubonnen, iets voor thuis zoals een mooie handdoekenset, kaars, cakevorm, koffiekopjes etc…

4 likes

Ik laat sowieso altijd olijfbomen in Palestina voor ze planten, via Plant een Olijfboom. Ik geloof dat ze hier uiteindelijk ook het meeste aan hebben.

Qua materiaal, voor m’n partner maar net wat hij wil/nodig heeft, dit jaar parfum. M’n opa wil ik een keffiyeh geven. Verder vind ik het leuk om eet dingen te geven, olijfolie, kruiden. In ieder geval dingen waarvan ik weet dat ze sowieso gebruikt worden, anders vind ik het zonde.

Kruiden e.d. haal ik hier: www.fairtradepalestine.org en hier hebben ze mooie posters/prints: thesilsila.com.

6 likes

Ik heb voor schoonzussen black soap, rozenwater en arganolie vanuit marokko. Voor vriendinnen doe ik een woodwick geurkaarsje en verder moet ik nog nadenken, misschien wat losse thee of kruiden of iets dergelijks.

Ik vind van die kleine islamitische boekjes ook altijd leuk om te geven en zorgt coor veel hassanaat zowel bij gever als lezer!

@50193905 leuke tips thanks!

4 likes

Ik had voor mijn man vorig jaar ook een olijfboom laten planten. Heel mooi initiatief.

@Nysmn oh wat een goed idee die kleine boekjes. Ik ga daar even naar kijken!

Ik wil zelf ook nog een leuke outfit. Moet ik ook nog even naar kijken.

5 likes

Ik wilde eerst een simpele kruislijnlaser kopen voor mijn vriend, maar ik vind deze tips veel leuker. Ik heb hem vorig jaar ook al een praktisch cadeau gegeven :joy:

4 likes

Hahaha, als hij het goed kan gebruiken dan waarom niet? Ik wilde m’n partner eerst ook een stoomreiniger voor de ramen geven, zodat hij niet meer met 5 doeken en 3 sopjes in de weer hoeft als hij de ramen wast. :joy_cat:

2 likes

Ik voel me elk jaar de laatste dag van ramadan altijd een beetje neerslachtig. Aan de ene kant fijn dat het vasten bijna voorbij is, maar aan de andere kant voel ik me altijd heel rustig en gewoon goed in deze maand. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je dit gevoel na ramadan ook zelf vast blijft houden en de goede dingen blijft doen. Ben iig dankbaar voor het feit dat ik weer een ramadan heb mee mogen maken.

Gaat iemand de 6 dagen van Shawwaal vasten? Ik moet 5 dagen inhalen, dus ik weet eigenlijk niet of je eerst de in te halen dagen moet doen voordat je de Shawwaal mag doen.

2 likes

Morgen Eid :partying_face:

3 likes

Ik wil de zes dagen van shawwaal wel gaan vasten inshallah. Ik heb geleerd dat je deze gewoon mag vasten, ook als je nog dagen moet inhalen van de ramadan. Aicha plande bijvoorbeeld altijd haar dagen die zij moest inhalen van de ramadan in de maand sha’ban.

3 likes

eid mubarak iedereen :white_heart: dat jullie deze mooie maand mogen afsluiten in het bijzijn van jullie geliefden en in veel gezondheid

8 likes

Eid mubarek! :white_heart:

2 likes

Eid Mubarak :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Eid mubarak! Mijn ouders wonen niet meer in Nederland en merk dat ik op zo’n dag als vandaag toch verdrietig ben (ondanks andere familieleden die ik kan opzoeken) :frowning:

2 likes

Eid Mubarak :sparkles:

@Reflect Fijn om te weten, dan ga ik ze dit jaar ook vasten. Dank voor de informatie. :blush:

Edit: @Roggebrood bedoel ik natuurlijk haha

3 likes

Eid mubarak iedereen!

Dit cadeau was echt een groot succes. Ik had het certificaat geprint + in een fotolijstje gedaan en m’n vriend heeft het direct opgehangen aan de muur. Ons bezoek moest het ook allemaal vasthouden en lezen van hem :joy:

7 likes

Eid mubarak allemaal!

@Toelstra ik snap dat je je ouders extra mist op dit soort dagen! Ik hoop dat je een leuke dag hebt/ hebt gehad.

4 likes

Zijn er eigenlijk ook Nederlandse tijdschriften en/kranten gemaakt vanuit een moslim standpunt? Bijv de eva, weet, huis van belle en nog een heleboel andere tijdschriften zijn gemaakt vanuit een christelijke visie. Die dragen dat standpunt ook uit in de artikelen. En dan zijn er nog een hoop kranten.

1 like

Ik weet alleen dat de Healthy Sisters laatst een magazine hebben uitgebracht https://healthysisters.nl/shop/the-glossy/

1 like