Reviews en klantenservice drama/LOLZ

Papierverspilling?

3 likes

Ja, kan ik me voorstellen. Maar daar heeft ze het niet eens over gehad? Het waren 12 items te veel, ook niet mega extreem.

misschien was het confronterend
maar serieus hoe weinig kaartjes laat je drukken als je ze kan tellen :’)

10 likes

Weer een klant die over de zeik is omdat ze een slechte review lezen over onze webshop. Nog voordat ze het pakketje zelf ontvangen hebben. Heb je zelf ook een mening of berust je die alleen op de reviews van anderen? Had je die review ook opgezocht als je gewoon tevreden was geweest? NEE.
Zo spreid het zich onnodig uit en zit iedereen elkaar op te fokken, terwijl we gewoon 99,9% netjes alles leveren en afhandelen.
Grr…

Kwam deze net tegen op fb.

56 likes

Okee geen drama/lolz maar wilde het toch delen; nadat we een langslepende zaak eindelijk hadden opgelost voor een mevrouw heeft ze ons nog een mailtje gestuurd met daarin haar excuses dat ze zo boos is geweest en tegen ons heeft geschreeuwd aan de telefoon. Ze had alle recht om boos te zijn en het mailtje had totaal niet gehoeven maar toch zou het fijn zijn als meer mensen tot dit inzicht kwamen af en toe

32 likes

Als je een webshop al 3 keer hebt gemaild over een bestelling van 7 dagen geleden. En ze reageren daar niet op, maar plaatsen wel 24/7 dingen op instagram. Zo zo zo irritant. Snap dat dat waarschijnlijk twee aparte ‘afdelingen’ zijn maar toch

2 likes

Dat zijn sowieso aparte afdelingen ja, een is klantenservice, andere is marketing. Zou ze gewoon even bellen, dan heb je direct antwoord. En dan meteen even vragen of ze wat je hebt besproken wel ook schriftelijk kunnen bevestigen als antwoord op je mail.

Nooo dat soort dingen trek ik ook best slecht hoor :roll_eyes:

Nouja het is zegmaar een kleine webshop en niet zalando oid. Hebben ook geen nr helaas. Ze hebben een keer gereageerd dat ze gingen uitzoeken waarom mijn bestelling nog niet verzonden was, en dat was maandagochtend.

Ah ja, ok, dan is het een ander verhaal. Alhoewel het dan waarschijnlijk nog steeds wel 2 verschillende mensen zijn die social media marketing doen en klantenservice. Maar zeker als klein bedrijf is het wel heel slordig om niet op mails te reageren… Hebben ze facebook/twitter? Dan gewoon even openbaar naar ze posten, dan zijn ze waarschijnlijk ineens heel snel :wink:

Edit: het is natuurlijk sowieso slordig, maar als je je bedrijf nog aan het opbouwen bent zijn klantenreviews extreem belangrijk. Wij moeten echt alles eraan doen om slechte reviews te vermijden van onze CEO, het is echt heel belangrijk om de scores hoog te houden. Dus openbaar contact zoeken of gewoon een review met 1 ster ergens achterlaten werkt meestal goed :smile:

Bij ons hangt dan meteen het hoofdkantoor aan de lijn met de teamleider dat we NU PER DIRECT op die klant moeten reageren, blijkt vaak trouwens wel dat ze dan 's morgens gemaild hebben en 's middags nog geen antwoord hebben, beetje geduld lieve mensen.

2 likes

Ik vind het altijd leuk om google reviews te lezen en dan vooral als mensen lekker zeuren om niks. Ik zat pas op de pagina van een drogisterij en ik moest toen echt lachen want er waren niet 1 maar 2 reviews waar mensen het hadden over een medewerker die echt een wanstaltige tattoo had blijkbaar.

Als ik daar ben kijk ik even of ik de vrouw met de befaamde tattoo zie maar nog nooit gezien :joy:

En:

5 likes

Die tweede is echt heel kut zeg, gadver.

2 likes

Ja he, er stond ook nog iets boven wat ik eraf heb geknipt (niet over de tattoo) maar dat kon ook echt niet. Deze persoon heeft gewoon issues.

Okay lang verhaal en ergens kan ik er om lachen maar vind het vooral triest .

Er kwam van de week een man in de winkel met het verhaal dat hij beroofd is in de winkel.
Ik heb die man zelf niet gesproken maar kreeg een memo met de datum van het incident, locatie in de winkel , de tijd , uiterlijke kenmerken van de klant en de gegevens van de klant .

Ik heb de camerabeelden opgezocht maar kon die man niet vinden.
Heb de man opgebeld en gevraagd hoe laat hij precies in de winkel was.
Hij regeerde dat hij zijn kassabon had gevonden en meteen naar de winkel zou komen.
Ik uitleggen dat dat niet nodig is en dat hij mij de tijd op de bon via de telefoon kan vertellen.
Wilde hij niet dus hij stond binnen een uur in de winkel.

Ik nam de bon aan en de man was niet om 11 uur in de winkel geweest maar om 13:32…
Ik beelden bekijken en zag hem lopen en zag dat hij zijn brood ZELF bij de kassa liet liggen.

Ik ben terug gelopen naar de klant en vroeg wat er in zijn beleving is gebeurd .
Hij begon meteen over dat er donkere mensen in de winkel waren die hem achtervolgenden.
Hij kwam ze tegen bij de koekjes en toen bij de kaas en als laatste bij het brood .
Hij liep toen naar de kassa en een donkere man is hem achterna gelopen en die heeft toen zijn brood gejat…

Ik heb de klant meegenomen naar de ruimte van de camera beelden en alles stap voor stap uitgelegd.
Hij zag zichzelf op de beelden maar ontkende dit te zijn. Op het moment dat er een getinte man in beeld kwam begon hij helemaal te flippen.DAT IS HEM!!! Hij was het!!! Ik heb de beelden door laten draaien en kon aantonen dat die mensen er niks mee te maken hadden omdat hij zelf zijn brood heeft laten liggen…
Geloofde hij niet! De man waarvan ik zei dat hij het was dat was hij niet want hij had niet zon jas!
Dus ik zei prima dan laat ik u nu het beeld zien van de voorkant van de winkel en mag u uw auto aanwijzen.
Hij wees zn auto aan en daar liep de man op de beelden dus ook naartoe .

Eindstand ;
Hij gelooft de beelden niet… maar accepteert zn verlies maar wil niet meer winkelen in een winkel waar zo veel donkere mensen komen.

Heb gezegd dat ik dat helemaal prima vind .

66 likes

Ja… ik wist echt niet hoe ik hier mee om moest gaan. Wat een nare man…

2 likes

Dat mensen in deze tijd nog steeds zo kunnen zijn… smh… :frowning_face:

Wow.

Ernstig hoor als iemand i.p.v. een bord, een hele muur voor zijn kop heeft.

3 likes

Huh ik dacht eerst dat dit verhaal over een psychotische klant ging, ik dacht dat hij met die ‘donkere mensen’ schimmen bedoelde ofzo. Ik dacht nog: goh, wat sneu voor die persoon dat ‘ie dingen ziet die er niet zijn.

Maar wtf joh, nu ik het begrijp is het pas echt bizar?

9 likes