Reviews en klantenservice drama/LOLZ

Opdringen. Agressieve verkooptechnieken. Slechte kwaliteit leveren. Niet nakomen van de afspraak. Schijnkortingen. Radar heeft het er vaker over gehad.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/seats-and-sofas-hoge-annuleringskosten-en-slechte-service/?_gl=11rxtt9z_ga*MzZTRjJwaVRHWWROQ2Z1Ty0yNEdIc3hqQU83NVgtSkRVb2NHOFJZdVFEUWVvbi0yalFNMV9DZjBMbFMwU21kWg…

2 likes

Oh bizar, had hier nog nooit over gehoord. Maar wat ik wel zie is dat LB bijna 3x zoveel reviews heeft dan s&s. Dus dat maakt wel een verschil.

Bizar dat mensen dit werk kunnen doen.

Ik denk dat Seats and Sofas veel meer inzet op online marketing. Seats and Sofas heeft bijv. ook de Google reviews aan staan terwijl Leen Bakker dat niet heeft. Dat vind ik echt heel vreemd, want Google reviews zijn echt super belangrijk voor je Google positie.

Daarnaast kan het ook aan de manier liggen hoe bedrijven omgaan met mailings nadat mensen bestellingen hebben gehad. Misschien verstuurd Seats and Sofas wel veel mailings naar klanten toe met de vraag of zij een review willen achterlaten. Het kan ook dat ze een link hebben in die mails, dat wanneer je niet blij bent je wordt doorgestuurd naar een interne beoordelingsservice. Misschien dat Leen Bakker hier nog niet zo mee bezig is.

Maar het kan ook gewoon zo zijn dat de service van Leen Bakker toch kut is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kregen een recensie op Facebook;
Wat een kutwinkel , onvriendelijk personeel en ook nog schimmel op mn taart. Deze is voor jullie ( middelvinger emoticon) . IK KOM NOOIT MEER BIJ JULLIE!

Prima Henk… gelukkig heb jij je ook niet als een zak gedragen.

4 likes

Ik kan er gewoon niet bij dat je dan niet meteen de winkel belt/teruggaat :neutral_face:

Nee, op Facebook huilie doen is makkelijker.
We hebben ook een recensie gekregen over dat wij zomaar onze prijzen hebben verhoogd van 5 artikelen.
Ik wil dan eigenlijk reageren.
Hallo , Anita vervelend dat het je is opgevallen . Ik zat gister de omzet van vorige week te bekijken en was niet tevreden dus ik dacht ik verhoog stiekem de prijzen van wat producten . Mijn oprechte excuses voor het ongemak .

23 likes

Haha zat even die reviews van LB door te lezen en zag:

Dus ze verwachten dat de bezorger van PostNL (want die levert voor hun) even hun hele tuinset in elkaar gaat zetten?!

En dan een 1 ster review voor LB omdat de klánt dácht dat het in zijn geheel kwam en in elkaar gezet zou worden door de post NL bezorgers. Pffff

19 likes

Haha dit was ook vaak het geval bij de webshop waar ik voor werkte. Of mensen die hele sets banken bestelden en op de 3e verdieping zonder lift woonde en eisten dat dpd of PostNL het IN hun kamer neerzette. Die gesprekken aan de telefoon waren altijd so much fun…

1 like

Om vervolgens ook nog contact op te nemen met PostNL wat voor kut bezorgers zij wel niet hebben, pmdat ze haar kut pakket van 1000 stukken niet in elmaar willen zetten. Want HALLO ze heeft er 45 euro voor betaald he. Meerdere keren gehad, ik kreeg op een gegeven moment echt een hekel aan mensen in het algemeen.

4 likes

En @FrozenFlame
Yep werk zelf ook in een winkel met bezorging en hoor ook de domste dingen wat klanten allemaal verwachten…

Ik werk trouwens al 20 jaar in detailhandel en heb echt zo’n haat opgebouwd voor sommige klanten. Kan me wel voorstellen waarom sommige van die oudere (bijv. hema oid) medewerkers zo chagrijnig zijn. Die zijn de mensheid ook zat :grin:

3 likes

En waarschijnlijk hoef je ook alleen maar even de pootjes vast te draaien en de set in elkaar te schuiven. Huilie.

4 likes

Maar ze had 45 euro betaald!!!

2 likes

Oja dan is het wel een ander verhaal.

2 likes

Wat kan je hiermee doen? Want toch superkut als nieuwe klanten dit lezen.

Ik heb me een keer open gehaald aan een verpakking van een thuisbezorgd bestelling. Ik heb dit in mijn review benoemd als waarschuwing naar anderen. Het was niet klunzig of ongelukkig. Het was echt heel scherp. Toen kreeg ik een goedmakertje korting op volgende bestelling, maar dan mochten zij mijn review verwijderen. Heb toen bedankt voor de korting en aangegeven dat ze hun verpakking moeten overdenken. Bestel daar niet meer.

2 likes

Dit is wel echt een beetje het Coolblue effect. Ik heb (voor mijn werk) ook ervaring met een leverancier van electronica. Hoe vaak ik wel niet hoor over mensen die verontwaardigd zijn dat hun koelkast/wasmachine niet naar de zolder wordt getild en wordt geinstalleerd, want “Coolblue doet dat wel hoor!!”. Nee, duh, dat is ook nergens beloofd en je betaalt ook nauwelijks een drol voor deze levering.

3 likes

KOM JE NU PAS MEE!!

5 likes

Kreeg je toen niet juist reviews van mensen die dit naar buiten brachten dat het bedrijf mensen dus omkocht? Sommige zure klanten doen alles om een bedrijf zwart te maken.

1 like

Precies niks. Super frustrerend dus zulke reviews. Je kunt alleen maar rustig blijven en netjes antwoorden, en de meeste consumenten hechten nog veel waarde aan de reviews van anderen ook, zelfs zulke debiele reacties. Het steekt elkaar alleen maar aan zulk gezeik.
“Ik lees dat jullie vaker gedoe hebben met klanten, voor mij een reden om hier niet te bestellen”. OK Annie. :expressionless:

1 like