Reviews en klantenservice drama/LOLZ

Ja same! Ik werkte bij een verzekeraar en mensen wilden dan bijv. uitstel van betaling of een betalingsregeling. Wat natuurlijk prima is, wilde ik best voor ze regelen. Maar snappen ze nou echt zelf niet dat als je zoiets van iemand wil, dat het niet verstandig is om te gaan schelden en schreeuwen?!
Ik deed inderdaad ook altijd één waarschuwing en daarna hing ik op. Doei.

3 likes

Ik heb ooit als bijbaan bij de klantenservice gewerkt van een electronicazaak. Ik maakte vanaaaallles mee. Van mensen die zelf hun pc hadden gesloopt en geld terugeiste, tot echt wel hele lieve mensen die met een doosje merci afkwamen omdat we iets voor ze gefixt hadden.

Het raarste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik bedreigd ben omdat ik een goor gebruikt koffiezetapparaat niet wilde terugnemen. Meneer kwam al op hoge poten aanzetten. HIJ had zich bedacht en WIJ moesten het daarom maar terugnemen. Ik vraag hem of ie het apparaat had gebruikt en hij zegt dat dat niet zo was. Dus ik trek die doos open. Overal water en restjes koffie. Grapje zeker? Voordat ik hem kon uitleggen dat we dit niet terug konden nemen want ewwwww, stond ie al op 1 centimeter van mijn gezicht af om me te vertellen dat ik dat ding terug MOEST nemen, anders zou ie me na werk wel ff komen opzoeken.

Gelukkig zag een collega al wat er aan de hand was en die had de beveiliging gebeld. Meneer en koffiezetapparaat de winkel uit en een winkelverbod. Nooit meer teruggezien. Wat een mafklapper was dat zeg. Was ook echt geen gesprek mee te voeren. Hij vloog er direct zo intens in.

Oh en ik heb ook wel eens bloed van de muur af moeten poetsen omdat een klant op de vuist ging met de beveiliging omdat het hem allemaal niet snel genoeg ging. Mensen zijn zo raar als het op spullen aankomt?

23 likes

Ohh hier hetzelfde verhaal. Alsof ik er iets kan doen dat PostNL de boel kwijt maakt of vertraging heeft.
En natuurlijk wordt het goed opgelost, maar de reactie van de klant werkt wel mee in de manier hoe ik het oplos.
Is de klant begripvol, dan is er altijd ruimte voor iets extra’s. Maar is deze persoon gelijk agressief onredelijk, bekijk het dan maar.

2 likes

Allemaal herkenbaar, hier krijgen we ook belachelijke recensies. Bijvoorbeeld dat de postbode te hard rijdt of dat de aangegeven tijd van de postbode niet klopt. Die beoordelingen kunnen we dus niet aanpassen en het algemene cijfer gaat onterecht omlaag. Heel jammer.

Gisteren weer een mailtje gehad van iemand die beweert dat haar pakket kapot was, maar ze heeft hem niet eens goed omschreven? Dat mailtje was zo overduidelijk gelogen. Mijn moeder werkt toevallig ook bij een webshop en we hebben allebei de ervaring dat mensen vaak liegen om iets gratis te krijgen

1 like

Haha, té herkenbaar. Werk ook bij een verzekeraar.

2 likes

Vind dat ook altijd zo naar bij zorgverleners. Daar kunnen mensen vaak online ook een ‘recensie’ voor geven. Maar het is inderdaad vertekend want tevreden mensen gaan sowieso niet snel online een recensie geven en het is nog veel te vaak: oh dokter zegt niet wat ik wil dat hij zegt = slechte recensie.

8 likes

24 likes

image

Wat een deceptie voor anouk

61 likes

Een tijdje terug was ik met familie op Texel en één iemand was pizza halen terwijl de rest in zo’n vakantiehuisje zat te wachten. Op een gegeven moment begon mijn vriend de Googlereviews voor te lezen haha nou ik heb nog nooit zo erg niet uitgekeken naar pizza

https://www.google.nl/search?q=texel+pizza&oq=texel+pizza&aqs=chrome..69i57.9110j0j4&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#istate=lrl:iv&lkt=LocalPoiReviews&rlimm=1567786351185037975

1 like

Waren de pizza’s net zo erg als men beweert? Of hadden jullie snel diegene die ze ging halen gebeld dat het niet meer hoeft :stuck_out_tongue:

Het was wel echt goor, ik had magharita dus dat ging nog wel maar de pizza’s met vlees zagen serieus grijs :’) is ook niet opgegeten

1 like

Ik was laatst aan het bellen met iemand van de gemeente amsterdam over herinschrijven.

Dus ik vroeg: Ik heb een vraagje over mezelf herinschrijven in amsterdam. Volgens de website moet ik hiervoor een afspraak maken, klopt dit?

Zegt hij serieus: Welke zoekterm moet ik dan gebruiken?

Ik zeg: Nou herinschrijving lijkt me.

Zegt ie: Nee dat pakt ie niet.

Ik dacht echt serieus, dit is toch jouw werk.

Moest ik hem ook nog gaan uitleggen wat herinschrijving is, mijn collega kreeg gewoon de slappe lach. Het duurde zoooo lang.

24 likes

33 likes

Hahahaha

1 like

Dat snapte ik dus ook al niet, want had zelf ook al gezocht en gezien dat ik daarvoor een afspraak moest maken haha. Daarom belde ik ook.

Misschien schreef hij het verkeerd.:face_with_raised_eyebrow::laughing:


Oké geen klantenservice, maar een comment bij een liedje op Youtube

22 likes

Haha dat staat echt bij veel nummers. Zag hem laatst ook een paar keer voorbij komen bij comments onder andere muzieknummers

13 likes

Oh echt! Dat maakt het wel een beetje jammer haha

Haha ja inderdaad. Tenzij er daadwerkelijk veel mensen met bakstenen smijten natuurlijk dan wordt het een ander verhaal