Rijlessen

ik moet begin juli, en eind juli vervalt mjjn theorie vandaar mijn gestressđŸ„Č

4 likes

Succes! Wel herkenbaar hoor, ik moet 20 jun en de 29e verloopt mijn theorie. Het is echt niet te doen deze maanden!

1 like

Oww nee ook al zo krap. Jij ook heel veel succes gewenst. Hoop dat je het haalt en hier dan tips kan delen


1 like

Dit is denk ik wel een vraag voor de @moderators, zou zo’n extra topic mogen?

1 like

Afstand houden, en lekker vlot rijden!

2 likes

We hebben even overlegd en besloten van het autotopic, Het auto- & motortopic te maken. Hier kunnen jullie dus ook nu praten over motoren en alles wat daarbij hoort :blush:.

3 likes

Wow dit was zo’n rare rijles. Iemand wegbrengen ging echt superkut maar fileparkeren en andere bijzondere verrichtingen gingen echt mega goed. Hij gaf ook aan dat als ik eenmaal bezig ben het echt heel goed gaat. Moet me niet te veel aantrekken van leerlingen achter me. Volgende week heb ik ook echt elke dag les dus ben benieuwd. Wel kut dat het elke dag van een ander is :smiling_face_with_tear:

1 like

Mag ik even schreeuwen. Ik pak elke les minstens 15 rotondes en dat gaat al die lessen gewoon goed. Hoor geen feedback van 5 instructeurs en had het idee dat ik het gewoon beheers. Had ik nu les van een ander die me ineens rotondes anders gaat aanleren? Ik raak hier zo van in de war. Ook het stoppen en schakelen moet ineens op andere manieren wat er voor zorgde dat ik het overzicht kwijtraakte en dingen over het hoofd zag. Zo fucking vervelend. Over 1,5 week moet ik op en dan ineens moet shit weer anders. Ga morgen ook even bij een ander (ik heb deze week les van 4 verschillende) navragen hoe hij vind dat mijn rotondes zijn want :smiling_face_with_tear:

Wat irritant zeg! Snap dat je daar onzeker van wordt zo vlak voor je examen.

Hoe zei hij dan dat je rotondes moet doen?

Hij wilt dat ik de handelingen op een ander moment uitvoer dan dat ik nu doe. Vroeger en harder remmen, daarna pas koppeling in, snel naar 2 en dan weer de koppeling voor de rotonde omhoog, dan met mijn voet boven de rem de rotonde op.

Ik doe dat wel, maar op een net ander tempo. Ik rem af, druk de koppeling in, schakel dan naar 2, doe de koppeling omhoog en ga dan vloeiend met het verkeer mee. Het zijn maar een paar kleine handelingen wat anders gaat, maar het zorgt er gewoon voor dat ik in de war raak. Ik weet dat ook niet of ik mezelf deze manier eigen moet gaan maken, Juist omdat de rest verder nooit wat aangaf.

Gewoon doen wat je deed, het gaat ze om vloeiend rijden, besluitvaardig en veilig. Rijstijl heeft zo’n examinator niks mee te maken.

1 like

Wat vreselijk! Hopelijk kan je het een beetje naast je neerleggen de komende lessen en neemt de angst niet de overhand. Sterkte!

1 like

Nou ik heb vandaag een hele peptalk gekregen van mijn andere instructeur. Dat ik het echt wel kan en zelfvertrouwen moet hebben. De besluitvaardigheid kan ook iets beter maar met de rotonde’s is niets mis. Moet me niet van mijn stuk laten brengen zegt hij. Ook een beetje de horrorverhalen van het CBR weggenomen want ‘je hoort alleen de slecht nieuws verhalen’

Sorry dat ik zo veel post hoor. Het is me echt heel erg aan het bezighouden allemaal😅

5 likes

Jeetje! Berust er maar in dat de achteropaanrijder vrijwel altijd de schuld draagt
 Zeker als je achter een lesauto rijdt hoor je misschien nog wel net iets meer afstand te houden dan normaal vind ik zelf


Voor die fysieke last: meldt dat bij je rij-instructeur zodat die het bij zijn verzekeraar kan melden (gok dat hij daarvoor dekking heeft) en anders bij de verzekeraar van de achteroprijder mits die schuld heeft. Hopelijk voel je je snel beter :hugs:

1 like

Ik had vandaag mijn laatste rijles en :sob::sob::sob: Deze instructeur doet laat me echt niet lekker rijden en zit steeds aan mijn stuur. Ik weet gewoon echt niet wat nu goed is en wat niet door al die lui die inmiddels naast me hebben gezeten :smiling_face_with_tear: Vorige week zaterdag reed ik nog met mijn favoriete instructeur en zij laat me lekker rijden en doet me ook gewoon vertrouwen zonder de hele tijd mijn stuur te corrigeren. Ben ook al aan het nadenken van wie ik rijles wil hebben als ik zak, want ik ga daarna echt nooit meer met 6 instructeurs aan de slag. Ik ga ook over iedereen twijfelen omdat ze elkaar allemaal tegenspreken.

Wat voorbeelden :

Instructeur A : ‘Je moet rotondes op deze manier doen, ver van te voren snel en harder afremmen’
Instructeur B : ‘Nee nu rem je te veel af, hoe je het eerst deed is beter.’

Instructeur B : ‘Je moet deze handeling niet meer doen’
Instructeur C : ‘Die handeling is gewoon normaal hoor. Dat doe ik ook’

Instructeur B : ‘Pas als je de auto achter volledig je in je binnenspiegel ziet, dan is de afstand veilig genoeg’

Instructeur F ‘Nee je moet sneller invoegen, als je hem in je buitenspiegel ziet eigenlijk al. Met alleen binnenspiegel kijken ben je vaak al te laat’

Instructeur Z ‘Nee de manier van het binnenspiegel controleren is veel veiliger, luister maar niet naar instructeur F’

HAAAAAT

1 like

Kan je dit sowieso mailen naar de rijschool? Al die tegenstrijdigheden. Niet te doen.

Ga ik ook doen! Heb het er regelmatig ook met de instructeurs over en zij geven ook aan dat het heel vervelend is, en dat het de bedoeling is dat ze op elkaars advies voortborduren en elkaar niet tegenspreken. Maargoed, met 6 personen gaat dat lastig! Haha.

1 like

Gezakt, janken janken janken want het ging om een wissel van rijbaan in de bocht.

Nu moet ik alles weer opnieuw doen met theorie en wil ik het liefst stoppen. Maar ok, dat doe ik niet. Ze zei dat ze me een volgende keer wel ziet slagen :unamused:

2 likes

Mijn zusje is al een paar keer gezakt voor haar theorie (ze heeft veel moeite met leren dus het is niet een kwestie van tijd erin steken want ze heeft echt al een miljoen uur geleerd). Ze zakt met name op het onderdeel inzicht en heeft daar elke keer 3 of 4 fouten te veel. Ik ga haar nu helpen oefenen en merk dat verkeersborden lastig zijn omdat in haar theorieboek niet echt een handig overzicht staat van alle verkeersborden. Heeft iemand hier misschien een goede site of sheet met alle verkeersborden? Of nog andere tips om het onderdeel inzicht te halen?

1 like

Neee wat kut
 :frowning:

1 like