Rijlessen

Wanneer moet jij afrijden @vaatdoek ?
Ik volgende week vrijdag om 08:55, denk dat dat wel een fijne tijd is.

ik hoefde dat toen niet meer!

Werd dat er toen ook echt bijgezegd dat het daardoor niet meer nodig was? Ik kan me wel voorstellen dat niet iedere examinator er streng op is, maar ik had altijd begrepen dat dit er nog wel ā€˜ā€˜bij hoortā€™ā€™. Maar misschien heb ik dat ook wel verkeerd haha.

1 like

Ik ben ook weer aan het lessen. Vorig jaar 30-40 lessen gehad, maar gestopt want het klikte gewoon niet met mijn instructeur. Nu heb ik weer een pakket gekocht voor 30 lessen. Mijn nieuwe instructrice zei dat ze het gevoel heeft dat ze me alles opnieuw moet leren (en is boos op mijn oude instructeur). Veel dingen die automatisch gaan worden me weer afgeleerd. Gisteren had ik de hoop verloren na een les (ik voel me telkens zo dom), maar vandaag ging het al stukken beter, gelukkig.

1 like

@Modena lief dat je het vraagt! Ben vandaag in 1x geslaagd :slight_smile:

7 likes

@Tom_Riddle ah wat irritant zeg. Hoe gaat het met lessen met je nieuwe instructeur?
@Modena ik zal voor je duimen vrijdag! Heb je er een beetje vertrouwen in?
@Printemps weet je al wanneer je voor een tweede keer kan?
@George je hoeft geen vragen meer te beantwoorden als je vrijstelling hebt, tenminste niet bij het CBR in Amsterdam

Haha nou dan kreeg ik ze nog even dubbel kennelijk!

Mijn les afgelopen zaterdag ging super goed, ondanks dat ik na 20 minuten al in tranen was doordat fileparkeren niet goed ging
Wtf? Ben te streng voor mezelf maar ik ben er ook zo ontzettend klaar mee. Over 2 weken mā€™n ttt en vrij snel erna afrijden dus dat zal ook wel mee spelen. Ik wil die lessen gewoon niet meer

2 likes

@vaatdoek Superfijn dat je in 1x geslaagd bent! Gefeliciteerd!

Ik heb vanavond nog 90 min les, en dan woensdagochtend en donderdagochtend ook. Ben nu al best zenuwachtig en merk dat ik er best negatief in sta. Dus hopelijk krijg ik nog wat meer zelfvertrouwen de aankomende lessen. Ging gisteravond ook nog allemaal filmpjes kijken over parkeeropdrachten etc maar daar ging ik alleen maar van stressen omdat ik het dan weer anders geleerd heb haha

1 like

Zijn hier mensen die al een tijdje hun rijbewijs hebben, maar niet alleen durven te rijden? Het is bij mij zo erg dat ik eraan denk om rijangst lessen te nemen. Ik merk dat ik een angst heb om te verdwalen en dat mijn vaardigheden echt tekort schieten. Ik vind het aan de ene kant zo stom. We hebben een auto, maar ik pak dus nooit de auto hierdoor en ben het echt zat om steeds aanhankelijk te zijn van anderen.

Komt helemaal goed! Zoā€™n week intensief lessen is zwaar maar uit eigen ervaring heeft het wel echt geholpen met zelfstandig rijden/vertrouwen. Ik heb veel gehad aan de filmpje van rijschool Weber mbt parkeren. Ook heb ik veel filmpjes van de examenroutes in mijn stad gekeken. Maar als je er gestresst van raakt misschien geen goed idee!

Kun je niet gaan oefenen met iemand naast je? En dan een keer alleen, een route die je kent? Ik herken wel wat je zegt, ik heb nu ruim 3 jaar mā€™n rijbewijs maar rijd soms maanden niet, en dan is het weer ff wennen. Maar ik weet dat ik prima kan rijden, dat ik veilig rijd en dat ik goed anticipeer. De afgelopen tijd rijd ik wat vaker en ik merk echt dat ik daardoor steeds zelfverzekerd word. Ik vind het idd wel lastiger om alleen te rijden omdat ik dan zelf echt moet opletten dat ik goed rijd, en ik rijd regelmatig verkeerd maar ja, dat is ook geen rampā€¦

Ik had zelf al jaren (>5) niet gereden en heb toen bij een rijschool 4 lessen genomen voor mensen met rij-angst. Vond ik zelf superfijn. Had ook een keer 2 uur achter elkaar zodat we weer lekker konden oefenen met fileparkeren enz.

Ik was vooral verbaasd hoe soepel het me toch nog afging! Kennelijk heb je al die handelingen toch ergens heel goed opgeslagen haha :slight_smile:

@Printemps @monkeyslut @soleado
Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik denk dat ik ook gewoon een soort opfriscursus/rijangstles ga doen, want ik merk dat het niet alleen angst is, maar dat ik veel dingen gewoon niet goed geleerd heb en door het autorijden uit te stellen, lukt het me ook niet meer zonder iemand naast me te hebben. Heb ook geen fijne instructeur gehad en was pas de 4e keer geslaagd. Als er iemand toevallig een goede rijschool kent in de omgeving Amsterdam die dit aanbiedt, hoor ik dat graag!

1 like

Ik heb zelf ook al een lange tijd niet gereden in verband met rij-angst en denk er ook over om weer wat rijlessen te nemen. De rijschool die ik destijds had vond ik erg fijn, en ik denk erover om daar weer terug te gaan. Maar wat voor soort dingen heb jij gemerkt die anders zijn bij een rijschool voor mensen met rij-angst? Want misschien dat dat wel beter bij me past of effectiever isā€¦

Klinkt wel als een goede aanpak! En wat goed dat je gebeld hebt! Anders is de volgende stap misschien om eens langs te gaan voor een gesprek? Dan zie je de mensen en de auto, misschien dat dat helpt? Stapje voor stapje.

Ik durf ook niet te beginnen met rijlessen. Ben super onhandig dus dat helpt ook niet mee. En ik ben al 23 :flushed:

Ben begonnen (en heb mijn rijbewijs gehaald) toen ik al 25 was!! Geen zorgen hoor. En ben ook zeer onhandig. Rij desalniettemin wel okƩ hoor denk ik en rijbewijs halen viel ook mee!

1 like

Ik ben al 25 en ook onhandig haha. Ik ben halverwege mijn pakket en heb denk ik ook losse lessen erbij nodigā€¦ maar nu ben ik zover dat ik t zonde zou vinden om te stoppen

1 like

Thanks voor de geruststelling :blush: ik moet mezelf gewoon maar eens gaan inschrijven denk ik

@smeagol ik zal idd ook doorgaan! Nu ben je toch al bezig

2 likes