Rijlessen

Ik merk dat ik me totaaal niet meer op mn gemak voel bij mn rijinstructise. Ze is vanaf t begin af aan al negatief en hamert ook de heletijd op "Dit gaat heel lang duren hoor "
En soms legt ze iets half uit in 1 les en dan komt ze er na 5 lessen ineens op terug maar dan op een manier van “Waarom doe je dit niet perfect dit heb ik allang uitgelegd”
Soms heeft ze ook iets niet uitgelegd en word ze dan toch boos dat ik het niet weet. Ik ben nu 20 lessen verder maar kan voor mn gevoel maar 10%…
Eerst pushde ze me na 5 lessen ook bijna om automaat te rijden. Ze heeft gewoon totaal geen geduld met me.

En omdat het mn eerste x rijles ooit was en ik zoveel kut verhalen las dacht ik dit hoort er miss bij ofzo. Maar ik merk dat ik nu meer bezig ben met haar te pleasen dan met het leren van auto rijden.

Ik weet alleen niet hoe ik dit moet afkappen haha ik ben hierin dan zo conflict vermijdend. Ze begon laatst wel van “Miss kan je beter stoppen” misschien dat ik dat de volgende keer ook gewoon zeg dat ik wil stoppen en dan toch stiekem naar iemand anders ga.

Heeeel raar. Zou inderdaad echt naar iemand anders gaan. Kutopmerkingen zeg. Ik weet niet of je nog een paar lessen in je pakket hebt zitten maar als die al klaar zijn of dat je los lest zou je het ook gewoon in een appje kunnen doen als dat makkelijker voor je is toch. Belangrijkste is dat je een goede instructrice hebt.

1 like

Jaa ik betaal per 5 lessen. Dus miss dat ik deze 3 odzo nog afmaak en dan zeg van jaa ik stop toch joejoe. Maar dan naar iemand anders ga. Desnoods iemand die faalangst lessen geeft. Want ik heb geen angst voor het rijden zelf meer dat had ik in t begin wel. Maar meer een soort angst van oh als ze maar niet geirriteerd raakt.

Ik leer nu eigenlijk ook meer van de tips van mensen om me heen die hun rijbewijs hebben dan van haar haha.

Merk ook wel dat dit nu soort van alles beinvloed haha ben de hele tijd er mee bezig. En gewoon niet meer mn vrolijke zelf. Super dramatisch eigenlijk haha

2 likes

Hmmm en misschien even in de algemene voorwaarden kijken of je voor die drie lessen (want ja lessen zijn nou eenmaal duur, je wil wel waar voor je geld) gewoon je geld terug kunt krijgen als je stopt?
Ik weet nog dat ik ooit ergens een pakket had afgenomen en tussentijds was gestopt, toen kreeg ik het wel terugbetaald.

3 likes

Oh top dan ga ik eens even goed zoeken. Aangezien ze zelf al begon over stoppen denk ik dat ze daar ook wel rekening mee houd. Ze had het ook al over een ander meisje die gestopt was.
Iniede geval lief dat je zo mee denkt . Ik loop hier nu al een tijdje mee en dacht ja nu trek ik het echt niet meer haha. Ik kan heel wat aan maar nog 20 lessen dit… nein danke

2 likes

Vind het ook echt een raar verhaal dat een instructeur je adviseert om te stoppen en dat ze ook nog zegt dat er laatst iemand anders is gestopt. Wat zegt dat over jou als instructeur dan? Het is toch je werk om mensen te leren rijden, hoezo is dat ineens te veel gevraagd wanneer het misschien iets langer duurt?

Klinkt als een goede keuze om iemand anders te zoeken

7 likes

Mijn rijles gaat morgen niet door doordat mijn instructeur ziek is, kan natuurlijk gebeuren. Ik had mij alleen net vandaag heel goed voorbereid met het kijken van filmpjes en ook wat meer deze week gefocust op mindfulness zodat ik hopelijk wat minder last van rijangst heb. Voelde natuurlijk bij deze annulering eerst een opluchting, maar om door mijn angst heen te gaan dus echt niet goed :’) Heb nu maar afgesproken met mijn vader dat ik morgen voor het eerst in mijn leven ga tanken :joy: en weer eens een poging tot theorie leren doen.

3 likes

het is inderdaad echt beter om te stoppen bij haar! ik ben heel lang (echt wel 100 lessen) bezig geweest en ik wilde niet wisselen van instructeur omdat ik bang was dat ik dan stappen terug zou maken. die man was zo kut, als ik iets fout deed ofzo ging hij dat helemaal keihard lachend vertellen aan degene die mij dan thuis bracht ‘weet je wat zij net deed?!?!? HAHAHA’. ik had achteraf echt moeten wisselen want zijn walgelijke gedrag maakte me alleen maar onzeker. dus bij jou is dat misschien ook wel het gevaar

2 likes

Niet herkenbaar als in mijn instructeur was heel negatief. Maar ik had achteraf ook moeten wisselen, spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan want had dan waarschijnlijk veel eerder mijn rijbewijs gehad. Echt als ik in de tijd terug kom zou ik mijn jongere zelf adviseren om gewoon over te stappen. Gewoon doen dus, je hebt niets te verliezen! :white_heart:

4 likes

Pff ik lees en hoor zoveel horror verhalen he. Lijkt wel alsof iedere debiel maar rijinstructeur kan worden.

Ik voel me in iedergeval wel opgelucht nu. Ik ga haar gewoon van de week bellen en zeggen dat ik stop want heb geen zin in een hele week stress en dan nog een rijles verknallen bij haar.

3 likes

Is er ook een rijschool bij jou in de buurt? Als in een grote keten. Daar heb en hoor ik wel goede ervaringen over/mee. Ik heb bij een rijschool gelest en heb 3 verschillende rij-instructeurs gehad. En alle drie deden ze gelukkig normaal en waren nooit boos of geïrriteerd op me. Zoals het hoort uiteraard. Dus het kán wel echt. Vind het wel dit voor je zeg. En niet normaal hoe ze jou behandelt.

2 likes

Ik heb op mn werk een hele lieve vrouw waar ik sochtends altijd mee klets. Haar man heeft een rijschool dus ik ga haar eens informeren over hoe en wat

2 likes

Stoppen en naar iemand anders gaan! Je bent haar verder 0.0 uitnodiging verschuldigd en zolang er nog geen examen gepland staat is het veel makkelijker om iets anders te zoeken. Succes! Je gaat merken dat je direct vooruit gaat!

6 likes

Ik sluit me bij de rest aan @Soy.peor . Op je gemak voelen is ZO belangrijk.

Hoe gaat het nu bij jou @CloserToFine ?

Ik heb vandaag mijn tussentijdse toets. Mijn instructrice is tevreden en heeft vertrouwen, maar ik ben echt Dood nerveus.

Edit: Ik heb het gehaald! En dus vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen :blush: Wat een opluchting!

7 likes

Ik vind dit helemaal niet dramatisch en juist herkenbaar en ik denk velen met mij. Ik zou lekker op zoek gaan naar een ander. Want een fijne instructrice is zo belangrijk.

Zoals eerder gedeeld had ik ook echt moeite met de mijne. Maarja ik ben nu al zo ver en mn examen staat al gepland. Maar het heeft me veel tranen gekost en als ik nog meer aan bet begin had gestaan en nog geen examen gepland dan was ik ook overgestapt. Laatst was mijn vriend mee en die kwam echt helemaal beduusd de auto uit. Hij heeft het er nog meerdere malen over gehad hoe negatief hij haar vond (ze benadrukt altijd alleen wat ik fout doe en dan ook dingen als 'Dit is gewoon vreselijk gênant!!") en dat ie wel snapte dat ik soms na een les op de bank lag te huilen.

Dus nee niet dramatisch. Ik vind ook dat rijles zoveel ebergie kost en zo’n stempel kan drukken op je gemoed. Hoop dat je je snel wat beter voelt en je kunt het!!!

2 likes

Lief! Ik hoop voor jou dat je hem snel haalt en van haar af bent haha.

Haha ik ook!! Ik had een foutje gemaakt tijdens mn ttt en naderhand zei ze ook echt tegen die examinator dat ze het een Enorme Genânte Vertoning!!! vond. Terwijl hallo, ik maak een fout ja, ik ben lerende. En ik heb het gewoon gehaald. Maar ondanks dat ik daar blij mee ben, hoor ik alleen maar in mijn hoofd dat ik haar voor schut heb gezet (‘voor mij hangt er ook veel van af!!’).

Maar over een tijdje hebben we gewoon ons rijbewijs en we geven niet op!!

2 likes

Pff zulke mensen moeten ze hun cbr papieren afpakken hahaha.
En tuurlijk iedere instructeur gaat wel eens streng of kritisch zijn maar dat kan ook op een normale manier.

3 likes

Nou precies wat jij zegt!

Maar ik neem dit wel mee in mijn leven haha. Beetje stom misschien maar mn dochter is aan leren fietsen en ik ben me nu nog bewuster hoe ik haar feedback geef en dat je niet kunt groeien van negativiteit (wow zo diepzinnig dit).

3 likes

Ja dit klinkt beter haha! Ik heb ook bij iemand gereden die in het begin continu zei dat ik beter automaat kon gaan rijden en dat het lang ging duren. Lang heeft het zeker geduurd :sweat_smile: (2 jaar) maar dat kwam ook deels omdat ik regelmatig jankend met de auto op de parkeerplaats stond voor een halfuur omdat zij zó negatief was.

Een vriendin van mij had hetzelfde en die is bij een wat oudere, rustige man gaan rijden en die vond dat toen echt 100x fijner.

1 like