Ik heb op mn werk een hele lieve vrouw waar ik sochtends altijd mee klets. Haar man heeft een rijschool dus ik ga haar eens informeren over hoe en wat
Stoppen en naar iemand anders gaan! Je bent haar verder 0.0 uitnodiging verschuldigd en zolang er nog geen examen gepland staat is het veel makkelijker om iets anders te zoeken. Succes! Je gaat merken dat je direct vooruit gaat!
Ik sluit me bij de rest aan @Soy.peor . Op je gemak voelen is ZO belangrijk.
Hoe gaat het nu bij jou @CloserToFine ?
Ik heb vandaag mijn tussentijdse toets. Mijn instructrice is tevreden en heeft vertrouwen, maar ik ben echt Dood nerveus.
Edit: Ik heb het gehaald! En dus vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen
Wat een opluchting!
Ik vind dit helemaal niet dramatisch en juist herkenbaar en ik denk velen met mij. Ik zou lekker op zoek gaan naar een ander. Want een fijne instructrice is zo belangrijk.
Zoals eerder gedeeld had ik ook echt moeite met de mijne. Maarja ik ben nu al zo ver en mn examen staat al gepland. Maar het heeft me veel tranen gekost en als ik nog meer aan bet begin had gestaan en nog geen examen gepland dan was ik ook overgestapt. Laatst was mijn vriend mee en die kwam echt helemaal beduusd de auto uit. Hij heeft het er nog meerdere malen over gehad hoe negatief hij haar vond (ze benadrukt altijd alleen wat ik fout doe en dan ook dingen als 'Dit is gewoon vreselijk gĂȘnant!!") en dat ie wel snapte dat ik soms na een les op de bank lag te huilen.
Dus nee niet dramatisch. Ik vind ook dat rijles zoveel ebergie kost en zoân stempel kan drukken op je gemoed. Hoop dat je je snel wat beter voelt en je kunt het!!!
Lief! Ik hoop voor jou dat je hem snel haalt en van haar af bent haha.
Haha ik ook!! Ik had een foutje gemaakt tijdens mn ttt en naderhand zei ze ook echt tegen die examinator dat ze het een Enorme GenĂąnte Vertoning!!! vond. Terwijl hallo, ik maak een fout ja, ik ben lerende. En ik heb het gewoon gehaald. Maar ondanks dat ik daar blij mee ben, hoor ik alleen maar in mijn hoofd dat ik haar voor schut heb gezet (âvoor mij hangt er ook veel van af!!â).
Maar over een tijdje hebben we gewoon ons rijbewijs en we geven niet op!!
Pff zulke mensen moeten ze hun cbr papieren afpakken hahaha.
En tuurlijk iedere instructeur gaat wel eens streng of kritisch zijn maar dat kan ook op een normale manier.
Nou precies wat jij zegt!
Maar ik neem dit wel mee in mijn leven haha. Beetje stom misschien maar mn dochter is aan leren fietsen en ik ben me nu nog bewuster hoe ik haar feedback geef en dat je niet kunt groeien van negativiteit (wow zo diepzinnig dit).
Ja dit klinkt beter haha! Ik heb ook bij iemand gereden die in het begin continu zei dat ik beter automaat kon gaan rijden en dat het lang ging duren. Lang heeft het zeker geduurd
(2 jaar) maar dat kwam ook deels omdat ik regelmatig jankend met de auto op de parkeerplaats stond voor een halfuur omdat zij zĂł negatief was.
Een vriendin van mij had hetzelfde en die is bij een wat oudere, rustige man gaan rijden en die vond dat toen echt 100x fijner.
Jaa ik dacht eerst ook tja een ander gaat echt niet beter zijn enzo. Maar ik merk dat ik gewoon prima auto kan rijden maar door haar negativiteit stress krijg en daardoor domme fouten maak. Waardoor zij nog negatiever word. En zo blijf ik in een circle hangen. Ik durf ook geen dingen meer te vragen ( ik wil graag de logica erachter weten zodat ik snap wat ik aan het doen ben haha) want dan is het âEh ja waarom denk jeâŠâ daar krijg ik zon black out van haha.
Ik weet dat ik niet de slimste ben maar ik voelde me hierdoor zo dom steeds haha.
Ben ook weer helemaal vrolijk en opgelucht nu ik weet dat vorige week de laatste keer was. Ben wel benieuwd naar haar reactie als ik zeg dat ik stop. Maar aangezien ze het zelf ook (grappend maar ook serieus) heeft aangegeven denk ik dat ze t niet erg vind
Ik zou wel als feedback geven dat je haar manier van werken te negatief vindt en dat dat de reden is dat je stopt hoor. Daar mag een rijschool echt wel iets mee doen, in plaats van dat ze denken dat je alleen stopt omdat je het niet leuk vindt/niet kan ofzo
Sorry dat ik zo loop te spammen haha. Maar ik heb eindelijk mn theorie gehaald ben zo blij
Wat goed! Ook weer een opluchting. Heb je uiteindelijk zoân dagcursus gedaan?
Ik ben al 2 maanden echt heel langzaam aan het leren en veel aan het herhalen, maar vraag me echt af hoe ik dit allemaal moet gaan onthouden ![]()
Jaa zon dagcursus idd. Vond het zo fijn want uiteindelijk krijg je dan ook de vragen die je tijdens die cursus hebt gehad.
Dat zelf leren werkte voor mij totaal niet want dan leerde ik de dingen die ik lastig vond, en dan kreeg je ineens de meest random vragen ertusssen die je nog nooit had gezien hahah
Ja heel herkenbaar. Ik denk ergens ook dat ik veel makkelijker even een dag vrij kan nemen voor zoân cursus dan steeds nog 's avonds een uur theorie leren na een dag werken.
Je krijgt voor die dag zelf ook filmpjes en vragen die ze die dag gaan behandelen. Dan hoef je ook niet aaal die dingen door.
Ik vind het zo vervelend dat mijn instructrice zo negatief is. En soms ontkent ze gewoon dat ik iets wel/niet heb gedaan. Vandaag heeft ze besloten dat ik alleen nog dingen mag vragen die ik niet weet, maar vervolgens bepaalt zij dus wat ik wel/niet weet
Ik stelde dus een vraag vandaag en haar antwoord sloot totaal niet aan op mijn vraag, maar âhet antwoord op mijn vraag wist ik zelf welâ
Maar goed, we gaan dapper door. Examen staat gepland en ik probeer me niet gek te laten maken en me maar te focussen wat ik van haar kan leren.
Hoe gaat het bij de rest? @CloserToFine @Soy.peor ? Ben heel benieuwd naar mijn mede⊠(st)rijders! (haha sorry voor deze woordspeling, maar kon het niet laten).
Wow wat een gaslighter!
Echt niet oké hoor⊠Ik hoop dat je focus houden lukt en dat je examen snel is⊠Maar ga aub niet aan jezelf twijfelen door dit soort fratsen, want het is gewoon haar taak om jou dingen te leren en al heb je het nodig hetzelfde meerdere keren te horen (als dat al zo zou zijn), wordt zij betaald om dat te doen.
Sterkte en succes!!
Kun je dan niet tegen haar zeggen dat die methode niet werkt en dat je het fijn vindt om wél antwoord te krijgen? Ik weet natuurlijk niet hoe die lessen precies lopen, maar misschien probeert ze je zelfvertrouwen juist wat op te krikken door aan te geven dat je veel dingen wel gewoon weet en niet zo moet twijfelen aan jezelf. Maar misschien werkt dat bij jou juist averechts en dat moet je kunnen zeggen.
Bij mij loopt het vrij rustig. Merk dat ik vooral uren moet maken om het rijden echt een tweede natuur te maken. En ik vind het soms nog zo overweldigend waar ik allemaal op moet letten. Maar ik heb een leuke instructrice en me er al bij neergelegd dat ik veel lessen nodig ga hebben, dus ik stress hem niet.
Alleen mijn theorie wil niet vlotten. Merk dat ik echt niet de ruimte heb om daar serieus voor te blokken.
Ik zou echt zeggen: ik betaal voor de lessen om informatie van jou te krijgen en als ik het al wist zat ik hier niet.