Rijlessen

Jaa ik dacht eerst ook tja een ander gaat echt niet beter zijn enzo. Maar ik merk dat ik gewoon prima auto kan rijden maar door haar negativiteit stress krijg en daardoor domme fouten maak. Waardoor zij nog negatiever word. En zo blijf ik in een circle hangen. Ik durf ook geen dingen meer te vragen ( ik wil graag de logica erachter weten zodat ik snap wat ik aan het doen ben haha) want dan is het “Eh ja waarom denk je…” daar krijg ik zon black out van haha.
Ik weet dat ik niet de slimste ben maar ik voelde me hierdoor zo dom steeds haha.

Ben ook weer helemaal vrolijk en opgelucht nu ik weet dat vorige week de laatste keer was. Ben wel benieuwd naar haar reactie als ik zeg dat ik stop. Maar aangezien ze het zelf ook (grappend maar ook serieus) heeft aangegeven denk ik dat ze t niet erg vind

3 likes

Ik zou wel als feedback geven dat je haar manier van werken te negatief vindt en dat dat de reden is dat je stopt hoor. Daar mag een rijschool echt wel iets mee doen, in plaats van dat ze denken dat je alleen stopt omdat je het niet leuk vindt/niet kan ofzo

4 likes

Sorry dat ik zo loop te spammen haha. Maar ik heb eindelijk mn theorie gehaald ben zo blij

30 likes

Wat goed! Ook weer een opluchting. Heb je uiteindelijk zo’n dagcursus gedaan?

Ik ben al 2 maanden echt heel langzaam aan het leren en veel aan het herhalen, maar vraag me echt af hoe ik dit allemaal moet gaan onthouden :sweat_smile:

1 like

Jaa zon dagcursus idd. Vond het zo fijn want uiteindelijk krijg je dan ook de vragen die je tijdens die cursus hebt gehad.

Dat zelf leren werkte voor mij totaal niet want dan leerde ik de dingen die ik lastig vond, en dan kreeg je ineens de meest random vragen ertusssen die je nog nooit had gezien hahah

1 like

Ja heel herkenbaar. Ik denk ergens ook dat ik veel makkelijker even een dag vrij kan nemen voor zo’n cursus dan steeds nog 's avonds een uur theorie leren na een dag werken.

2 likes

Je krijgt voor die dag zelf ook filmpjes en vragen die ze die dag gaan behandelen. Dan hoef je ook niet aaal die dingen door.

1 like

Ik vind het zo vervelend dat mijn instructrice zo negatief is. En soms ontkent ze gewoon dat ik iets wel/niet heb gedaan. Vandaag heeft ze besloten dat ik alleen nog dingen mag vragen die ik niet weet, maar vervolgens bepaalt zij dus wat ik wel/niet weet :face_with_spiral_eyes: Ik stelde dus een vraag vandaag en haar antwoord sloot totaal niet aan op mijn vraag, maar ‘het antwoord op mijn vraag wist ik zelf wel’ :face_with_spiral_eyes: Maar goed, we gaan dapper door. Examen staat gepland en ik probeer me niet gek te laten maken en me maar te focussen wat ik van haar kan leren.

Hoe gaat het bij de rest? @CloserToFine @Soy.peor ? Ben heel benieuwd naar mijn mede… (st)rijders! (haha sorry voor deze woordspeling, maar kon het niet laten).

5 likes

Wow wat een gaslighter!
Echt niet oké hoor… Ik hoop dat je focus houden lukt en dat je examen snel is… Maar ga aub niet aan jezelf twijfelen door dit soort fratsen, want het is gewoon haar taak om jou dingen te leren en al heb je het nodig hetzelfde meerdere keren te horen (als dat al zo zou zijn), wordt zij betaald om dat te doen.
Sterkte en succes!!

3 likes

Kun je dan niet tegen haar zeggen dat die methode niet werkt en dat je het fijn vindt om wél antwoord te krijgen? Ik weet natuurlijk niet hoe die lessen precies lopen, maar misschien probeert ze je zelfvertrouwen juist wat op te krikken door aan te geven dat je veel dingen wel gewoon weet en niet zo moet twijfelen aan jezelf. Maar misschien werkt dat bij jou juist averechts en dat moet je kunnen zeggen.

Bij mij loopt het vrij rustig. Merk dat ik vooral uren moet maken om het rijden echt een tweede natuur te maken. En ik vind het soms nog zo overweldigend waar ik allemaal op moet letten. Maar ik heb een leuke instructrice en me er al bij neergelegd dat ik veel lessen nodig ga hebben, dus ik stress hem niet.

Alleen mijn theorie wil niet vlotten. Merk dat ik echt niet de ruimte heb om daar serieus voor te blokken.

1 like

Ik zou echt zeggen: ik betaal voor de lessen om informatie van jou te krijgen en als ik het al wist zat ik hier niet.

7 likes

Hij is nog steeds ziek :frowning: dus dat wordt wat als ik weer moet rijden met zo’n periode er tussen…

2 likes

En de lessen zijn ook nog eens super duur :skull:

voor dat geld had je een heerlijke beauty behandeling kunnen krijgen, maar in plaats daarvan word je een uur mentaal leeggezogen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Pff wat een vreselijk mens. Ik kreeg op een gegeven moment op mn vragen als antwoord " Ja nou wat denk je zelf. Je moet zelf nadenken he"
Jaa doeg als ik in een stressvolle situatie zit wil ik van jou een antwoord want abders blokkeer ik.

Ik hoop voor jou dat je het meteen haalt. En anders zou ik toch naar iemand anders gaan.

Ik heb de mijne afgebelt en een proefles staan bij een andere. Hij is een rustige man en ik ken zn vrouw dus hopelijk gaat het dan beter.

Ik leer inieder geval niks als je steeds naar me snauwd hahaha

5 likes

Alsof je in een verkeerssituatie tijd hebt om rustig te redeneren, ik vond het wel fijn om eerst paar keer goed de stappen die genoemd worden te volgen en dan kwam de “routine” er na een tijdje (ok wel echt lang).

Maar jongens ik weet het niet he dat rijden in Engeland. De wegen zijn echt enorm slecht. Auto’s gaan helemaal op en neer heen en weer, alleen omdat het wegdek echt beschadigd is. Zal nooit meer klagen over België. Ik heb nog steeds niet zelf gereden trouwens haha.

1 like

Ik krijg op insta filmpjes voorgeschoteld van Engelse rijscholen en zit elke keer met verbazing naar die wegen te kijken. Zo klein, onoverzichtelijk, slecht onderhouden. Snap goed dat je dat niet aandurft.

2 likes

Het is echt ongelofelijk slecht onderhouden, ook de stoep. Ik denk elke keer aan hoe ga ik hier ooit met een kinderwagen lopen, hoe dan oudere mensen dat? Zie ook oudjes op een scootmobiel half schuin zo hobbelend over de stoep… echt gevaarlijk. Ook gewoon losse putdeksels. De lijnen enz zijn ook heel slecht te zien. De wegen in Nederland, ja we betalen er flink voor, maar zijn echt zoveel beter.
Vind die rijschoolvideos wel heel leuk om te kijken!!

1 like

Ik had twee weken niet meer gereden, maar had net een leuke les! Probeer gewoon echt wat minder streng te zijn en het als kleine stapjes te zien.

3 likes

8 jaar geleden heb ik ooit 1 oefenles gehad en dat was een ramp, het is ook bij die ene les gebleven toen. Maar nu is het echt tijd dus heb zojuist mijn eerste rijles gehad en het ging boven verwachting goed! Scheelt ook dat de instructrice een jonge vrouw is en ik mij direct op mijn gemak voelde.

Echt een enorme opluchting! Ik denk dat ik ook maar direct met theorie aan de slag ga want ik ben echt niet bekend met verkeersregels.

7 likes

Voor het eerst op de snelweg geweest :sunglasses:
Het worden ook steeds leukere lessen!

4 likes