Wat fijn dat je er meer plezier in begint te krijgen!
jaa, echt een beetje een stomme eigenschap van mezelf, maar ik moet vaak eerst ergens een beetje goed in zijn, voordat ik iets leuk kan gaan vinden. Hierdoor stop ik ook vaak snel met nieuwe hobby’s ![]()
Ik heb mijn theorie ingepland zodat ik echt even een stok achter de deur heb om te leren. Maar hoé onthouden mensen dit allemaal? Al die verschillende snelheden van voertuigen, hoeveel cm shit mag uitsteken voor/naast/achter je auto, dat dat dan ook weer anders is afhankelijk van 20 factoren en wat nou een motorvoertuig en wat een motorrijtuig is.
Elke keer als ik denk dat ik al die kleine kutfeitjes ken kom ik weer een vraag tegen in een oefenexamen waar ik niks mee kan. En waarvoor?!
Ik kon altijd goed leren dus dacht dat de theorie een eitje zou zijn, maar ik vind dit een stuk stressvoller dan mijn rijlessen.
Ik doe zelf elke dag een hoofdstuk oefenen met een app en er zijn ook veel filmpjes die het leuker maken!
Ik heb zelf eind mei het gepland staan en ben van plan om rond die tijd theorie toppers aan te schaffen.
Oh ja ik ben al sinds december aan het herhalen met een videocursus, volg online lessen, heb het hele boek 2 keer doorgelezen en samengevat en doe elke dag minstens 3 oefenexamens en nog steeds komen ze met kutvragen die ik niet weet haha.
Verkeersborden/voorrang/algemeen inzicht gaat altijd heel goed! Maar het zijn steeds die kleine naaivragen waarvan ik het nut ook niet van zie. En dat trek ik slecht.
Ah wat kut! Ik dacht misschien oefen je vooral met een boek (die ligt bij mij te verstoffen, want dat is zo saai) maar je doet al zoveel ![]()
Ja ik ben wel vrij actief en vraag me daarom af hoe ongeïnteresseerde pubers dit doen ![]()
Heb op de middelbare school 16-jarigen stiekem onder hun tafel en in pauzes zien leren uit boeken, die zijn juist enorm gemotiveerd heb ik gemerkt (alleen voor de auto-theorie, niet de reguliere schoolvakken lol)
Mijn broertje heeft een curcus gekocht waar je alle theorie stap voor stap leert en er zaten ook dertig ofzo oefenexamens bij. Zal ik vragen hoe dat heet?
Ja opzich dan ook wel weer logisch. Mijn motivatie is redelijk beperkt en ben volgens mij het leren “verleerd”.
Verder lief dat je wilt meedenken, maar ik ben bekend met alle opties en heb al een cursus! Opzich slaag ik voor 2/3e van mijn oefenexamens en ik heb nog anderhalve week. Wilde gewoon even mopperen, vooral over de soort informatie die je moet leren.
Ik kon voor tentamens etc ook altijd wel goed leren, maar dit ging er 10 jaar geleden (toen ik voorheen leste) er gewoon echt niet in met een boekje en van die oefenexamens. Heb het toen denk ik wel 3 of 4 keer moeten doen.
Ergens vorig jaar heb ik een online cursus van TheorieToppers gekocht en toen in 1 keer echt makkelijkkkk geslaagd. Vond die cursus heel chill verdeeld per hoofdstuk en ook een fijne manier van uitleg. Ik schreef dan ook nog wel de info op, maar eigenlijk was dat niet eens echt nodig. Heb toen gewoon elke avond 1 of 2 hoofdstukken gedaan en dat was in totaal 7-10 dagen ofzo? Echt goed te doen
Ik had vandaag weer een iets mindere les, ik vind het lastig als er veel verschillende snelheden zijn en dan net een bord heb gemist. Maar goed ik kan alleen maar leren door te oefenen
Ik had net mijn 3e les en waar ik eerst heel blij was met een jonge instructeur kom ik daar nu van terug. Ze is heel ongeduldig ook met mij en ze snauwt ook als iets niet goed gaat. Als ik iets niet snap geeft geïrriteerd dezelfde uitleg. Ik twijfelde of het alleen aan mij lag maar zo is ze ook naar de mensen die mij naar huis brengen. Ze zit ook de halve les op haar mobiel en belt ook, dat lijkt mij heel absurd en gevaarlijk?
Ik ga denk ik nog iig 1 les bij haar doen en bij hetzelfde gevoel iemand anders zoeken. Ik twijfel of ik in de tussentijd bij haar blijf lessen of mogelijk even pauzeer. Ik lees hier veel (positieve) ervaringen over wisselen, hoe hebben jullie dat aangepakt?
zou dan zeker niet door blijven gaan als het niet bevalt, het is al duur zat, van even pauze vergeet je het niet, maar nog meer slechte lessen gaan je alleen maar meer gestresst maken.
Zou net als @EllaFitzgerald zeggen dat het dan slimmer is om te stoppen. Je bent pas net bezig dus hoeft je nog niet echt zorgen te maken dat je momentum verliest en het is echt te duur om te blijven lessen bij iemand die je niet goed begeleidt.
Ik had vandaag een bewogen rijdag. Eerst rijles waarbij ik ineens STOP POLITIE in mijn binnenspiegel zag. Was net 5 minuten aan het rijden en schrok me een ongeluk. Routinecontrole
Ik woon in een gat waar je vrijwel nooit politie ziet. Mijn instructrice had het ook nog nooit meegemaakt.
En ik ben vanmiddag geslaagd voor mijn theorie!
Omg waar belt ze dan over, zullen dus geen spoedtelefoontjes zijn of leerlingen oid? Herinner me nu ineens mijn instructeur die vroeg of ik het erg vond als hij rookte. Ik zei ja, en deed hij dus ook niet. Misschien kun je het proberen om aan te geven over het telefoongebruik als je niet meteen kunt stoppen. Vind het wel echt heel slecht, zit je daar een euro per minuut te betalen, mag je wel gewoon aandacht verwachten
Vanaf morgen weer lessen voor zo’n 2 weken, bijna iedere dag 2 uur en dan aansluitend hopelijk praktijkexamen. Ik heb al 20 uur les gevolgd een aantal maanden geleden maar het ging nog steeds niet zo goed en niemand durfde met me oefenen, dus heb maar nog 12 uur extra genomen. Maar inmiddels is het dus echt al een maand of 2, 3 geleden sinds ik nog gereden heb en ik heb het gevoel dat ik echt alles vergeten ben? Begin nu zelfs al te twijfelen over de volgorde van basishandelingen enzo… Zo zenuwachtig weer. Ik ben zo moe maar ik ga maar wat filmpjes kijken en theorie herhalen of zo om het toch wat boven te halen.
My godddd, net gedaan met de eerste twee uur en mijn hele lichaam doet pijn omdat ik zo gespannen en verkrampt was
sowieso ook een kontvormige zweetplek op de stoel achtergelaten. Het ging wel nog redelijk (als in: ik kreeg de auto tenminste in beweging lol) maar ik ben toch weer verschillende keren stilgevallen, de logica van het parkeren was ook weer volledig weg en ik blijf van de spanning alles in de verkeerde volgorde doen. Ik heb zo’n moeite met al die verschillende handelingen en info die tegelijk op je afkomen. Ik heb echt het gevoel dat ik dit nooit genoeg ga kunnen om een rijbewijs te halen ![]()
Ik had weer zo’n slechte rijles, had ook allemaal filmpjes gekeken van te voren, maar het mocht niet baten. ![]()
Mijn instructrice moet binnenkort op examen en dan mag ik de leerling zijn. Terwijl er dus een examinator op de achterbank zit om haar te beoordelen. Oh how the tables have turned ![]()
Ben sinds kort ook begonnen met bijzondere verrichtingen en vind dat wel fijne afwisseling bij het rijden!
Ugh ik heb echt een rotgevoel. Mijn examen komt eraan en waar het lessen eerst echt goed ging met een stijgende lijn omhoog, ga ik nu opeens achteruit. Ik maak soms domme fouten, zie dingen niet, reageer te laat etc. Mijn instructeur geeft dat ook aan en hij heeft me bètablokkers aangeraden, omdat hij denkt dat het door (examen)stress komt. Hopelijk wil de huisarts het op korte termijn voorschrijven en helpt het me. Wou het even van me afschrijven
.