Ik wil gaan beginnen met rijlessen binnenkort. Nu heb ik nog niet genoeg gespaard om een pakket o.i.d. aan te schaffen (zag dat soms alles los aanschaffen zelfs goedkoper is), maar hoeveel hebben jullie eventueel extra gespaard? Voor als je zakt of zo
Ik zou wel de helft van een pakket sparen ong als je voor de eerste keer opgaat (en het uberhaupt een mogelijkheid is). En ff rekening mee houden dat dingen rond het reserveren van rijexamen ook geld kosten dus goed kijken of los wel echt goedkoper is!
Ik poste hier niet heel veel want het is voornamelijk onzeker gezeik van mezelf, maar had net rijexamen en ben eindelijkkkkkk geslaagd! Ik kan het gewoon niet geloven, zo blij
ben 12 jaar geleden zo een 5-6 keer gezakt denk ik en vorig jaar 2. Mn theorie verliep ook bijna dus zo blij dat ik dat ook weer niet opnieuw hoef. Zit echt te huppelen door mn huis hahah
Wat goed, gefeliciteerd!!! ![]()
Oh goeie! Daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Baal dat het zo duur is geworden, maar helaas haha.
En gefeliciteerd!
geniet ervan!!
Wauw!!! Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd!!!
Heyy
Opzich gaat het goed haha ik vind rijden nu leuk. Maar ik ben wel gezakt. Maar dat was gewoon domme pech omdat ik ineens in een stortbui de snelweg opmoest en daardoor een beetje alles vergat haha.
Heb je m al? Ben benieuwd hoe het bevalt om zelfstandig te rijden!
Ik heb zelf mijn rijbewijs 6 jaar geleden gehaald en nooit echt veel gereden. Heb door mijn fysieke beperking zo’n 4 jaar niet gereden en moet nu een rijtest doen om weer te mogen rijden (super logisch). Aantal lessen al gehad, ging heel wisselend. De rijtest zelf is gepland in oktober, vind het een fijn idee om nog een aantal lessen te hebben daarvoor want voel me echt niet veilig nog.
Ai daar ben ik ook bang voor. Is niet het einde van de wereld, maar t is wel gedoe. Heb je een proefrit gedaan? Lijkt me zo moeilijk om in te schatten of je een auto fijn vind rijden met zo weinig rij ervaring als beginnend bestuurder?
Zou idd ook heel goed kunnen dat het echt een kwestie van wennen is. Je benoemt benzine, heb je gelest in een diesel? Ik heb in m’n leven (met 2 gezonde benen) in 3 a 4 verschillende auto’s gereden en merkte echt verschil per auto al. Maar goed heb nog nooit in een diesel gereden dus weet niet echt of dat verschil ook te merken is?..
Fijn van de maatschappij dat je m over mag zetten! Hopen dat je iemand vindt. Herken wel wat je zegt over balen dat je geen vader hebt. Mijn vader is overleden een half jaar geleden; ik zal de auto gaan gebruiken om naar zijn graf toe te gaan bijvoorbeeld. Maar goed ik kan wel de vader van een vriendin vragen, die heeft het ook al aangeboden. Wel fijn. Maar toch niet hetzelfde gevoel.
Ah ik wist niet dat je geen proefrit kan doen als je een occasion koopt. Wat stom. Logisch hoor dat je niet naar zo’n dealer bent gegaan. Was ik niet eens opgekomen haha. Denk dat een proefrit ook niet alles is omdat dat t vaak wennen is als je in een auto zit waar je nog niet eerder in hebt gereden.
Dankje, wat lief van je:) Ik ben aan het lessen in een automaat dus krijg daar ook een rijbewijs voor. Ik wil graag een kleine, zuinige (maargoed wie wil dat niet) automaat. Beetje type Up/Mii etc. Ga heel weinig rijden iig dus wil daarin op de kosten letten. Suggesties? Geen Kia picanto dus haha noteer ik!
Wij hadden laatst een hybride toyota yaris als huurauto, reed 1 op 33 in de bergen en was een superfijn bakkie! Was wel een gloednieuwe.
Wow 1 op 33 is heel netjes toch? Ben er nog niet helemaal in thuis. Was het een lease auto?
Ja heeel zuinig! Nee we hadden m gehuurd op vakantie, heb ook geen idee wat de zoiets zou kosten
Dankjewel!! Is wel wat boven mijn budget en merk dat ik direct stress krijg van hybride want geen laadpaal etc. Maarrrrr dat kan ik ook rustig uit gaan zoeken aangezien mijn rijtest pas begin oktober is! Heb je zelf ook een auto?
Voor hybride heb je geen laadpaal nodig (die laden op tijdens het rijden ongeacht merk), alleen bij plug-in hybride?
Omg thanks nou hier ging ik dus al ![]()
Mijn instructeur gaat drie weken op vakantie, zat net zo lekker in een flow
je mag wel bij iemand anders een keer lessen, maar vind dat niet super chill. Dus ga maad proberen veel rijles filmpjes te kijken
Ik heb woensdag mn eerste rijles na 12 jaar uitstellen en ik heb er zooo geen zin in maar ben ook heel blij dat ik eindelijk ga beginnen! Mensen nog tips voor die eerste rijles? Laat het maar gewoon over me heen komen maar misschien weet iemand iets
Platte schoenen aantrekken, zonnebril meenemen en eventueel een kauwgom om je zenuwen mee weg te kauwen.
Kleine aanvulling; lekker zittende kleding. En kijk of je een klik hebt met je instructeur. Dat is echt zooo belangrijk. Kan overigens langer duren voordat je dat voelt maar je moet op een fijne manier kunnen communiceren en je veilig voelen bij hem/haar. Succes!!!