Rijlessen

Hey wat rot joh. Heb je hierna nog lessen gehad? Ben je ook heel nerveus tijdens het rijden,?

@ufo afrijden is ook spannend! Hoop dat de dokter je kan en wil helpen.

Bij mij komt DDay er ook aan. Nog twee lessen te gaan. Superveel mensen hebben het ook in hun agenda gezet en dat vind ik ook wel druk geven :smile:

@jigglypuff om wat jij beschrijft ben ik overgestapt op automaat. En ik ken meerdere die dat hebben gedaan. Dus mocht je het willen weet dat dat ook nog een optie is.

Oh en hoe gaay het bij jou @Soy.peor ?

1 like

Heeft er iemand interesse in nog 5 uur online oefentijd voor theorie-examens van Lens Verkeersleermiddelen? Ik heb daar nog een code voor (heb zelf inmiddels mijn rijbewijs) en de uren zijn nog tot augustus dit jaar geldig.

2 likes

Ik ga nog even manueel proberen omdat ik toch de optie wil hebben en omdat ik waarschijnlijk de manuele auto van mijn vader uiteindelijk zou overnemen. Heb ondertussen ook al mijn 12 uur extra les achter de rug en heb het gevoel dat het toch al wat natuurlijker begon te gaan. Mijn instructeur zei ook dat ik al wat rustiger over kwam. Begin wel nog gekke dingen te doen als ik in een stresserende verkeerssituatie ben, maar hopelijk wordt dat beter als ik nog wat meer ga rijden. Ik ga nu overschakelen naar een voorlopig rijbewijs waarmee ik in principe helemaal alleen of met wie dan ook mag rijden (ik ben Belg trouwens, denk dat het in NL helemaal anders is), hopelijk motiveert dat om vaker te rijden.

3 likes

Beetje late reactie maar ik zat in een soortgelijke situatie, mijn instructeur belde ook vaak tijdens de rijles (voor random persoonlijke dingen) en mede daardoor wilde ik ook graag wisselen. Ik heb het wel nog een tijd uitgehouden, had de helft al betaald en ben na de helft van de lessen van het pakket gestopt. Ik had al een proefles bij een andere rijschool (1 persoon die het als zzp’er doet) gedaan en dat beviel heel goed! Die had alleen echt een lange wachttijd waardoor ik nu eindelijk zaterdag weer kan beginnen, na meer dan 2 maanden pauze… Hoop dat het allemaal weer een beetje terugkomt wanneer ik in de auto zit :crossed_fingers:

2 likes

Ik heb morgen theorie, maar gevaarherkenning wil maar niet lukken :upside_down_face:

Edit: gelukkig toch geslaagd!

6 likes

In het begin was ik zo blij met mijn instructrice, jonge meid van mijn leeftijd. Maar ze zegt best wel vaak lessen af, steeds meer. Vind ik wel irritant. En zit ook vaker op haar telefoon tijdens de lessen. Krijg nog steeds wel gewoon feedback op alles wat ik doe, maar toch. Ik heb nog 10 uur + examen (die ik vast weer niet ga halen) bij haar maar denk dat ik daarna tóch weer op zoek ga naar een ander. Wel jammer en ook lastig want een vrouwelijke instructrice met plek vinden in de omgeving is echt niet makkelijk…

2 likes

Welke omgeving zoek je?

Nog mensen aan het rijlessen?
Ik had net wel weer een leuke afwisselende les! Wat ik nog wel merk is dat ik een bord of situatie wel zie, maar het niet gelijk binnenkomt, waardoor ik er niet gelijk op reageer. Weet ook niet zo goed hoe ik dit moet trainen, ik hoop dat het door veel uren te maken uiteindelijk beter gaat.

1 like

Ja ik ben ook nog bezig! En herken heel erg wat je zegt haha. Het heeft steeds best wat tijd nodig voordat ik in actie kom. Ik merk wel dat dat echt beter wordt door gewoon uren te maken. Weet niet hoeveel uren je nu gehad hebt? Ik ga richting de 50 denk ik :skull: en ga er ook echt nog wat nodig hebben, maar het sluipt er allemaal langzaam in!

Ach, sommige mensen hebben nu eenmaal wat meer lessen nodig, mijn rijinstructeur zei vandaag nog dat we niet te veel moeten focussen op het aantal lessen :sweat_smile: Heb nu 15 in een automaat en daarvoor bij een andere instructeur 6 dacht ik. Fijn om te horen dat het wel langzaam allemaal begint te klikken. Zo nu en dan denk ik weleens waarom werkt mijn hoofd niet mee namelijk :joy:

1 like

Ik had rond les 20 ook wel even het gevoel dat ik niet gemaakt ben voor autorijden en ik baalde steeds heel erg van mezelf. Mijn instructrice moest me steeds corrigeren en werd gek van mezelf. En nu rijd ik 90% zelfstandig rond! Denk dat het een heel normaal gevoel is, zeker als je misschien wat onzeker bent of gewoon geen natuurtalent.

Maar zoveel mensen hebben hun rijbewijs gehaald. Wij kunnen dat ook!

1 like

Ik wil gaan beginnen met rijlessen binnenkort. Nu heb ik nog niet genoeg gespaard om een pakket o.i.d. aan te schaffen (zag dat soms alles los aanschaffen zelfs goedkoper is), maar hoeveel hebben jullie eventueel extra gespaard? Voor als je zakt of zo

Ik zou wel de helft van een pakket sparen ong als je voor de eerste keer opgaat (en het uberhaupt een mogelijkheid is). En ff rekening mee houden dat dingen rond het reserveren van rijexamen ook geld kosten dus goed kijken of los wel echt goedkoper is!

Ik poste hier niet heel veel want het is voornamelijk onzeker gezeik van mezelf, maar had net rijexamen en ben eindelijkkkkkk geslaagd! Ik kan het gewoon niet geloven, zo blij :sob: ben 12 jaar geleden zo een 5-6 keer gezakt denk ik en vorig jaar 2. Mn theorie verliep ook bijna dus zo blij dat ik dat ook weer niet opnieuw hoef. Zit echt te huppelen door mn huis hahah

32 likes

Wat goed, gefeliciteerd!!! :partying_face:

4 likes

Oh goeie! Daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. Baal dat het zo duur is geworden, maar helaas haha.

En gefeliciteerd! :partying_face: geniet ervan!!

1 like

Wauw!!! Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd!!!

2 likes

Heyy

Opzich gaat het goed haha ik vind rijden nu leuk. Maar ik ben wel gezakt. Maar dat was gewoon domme pech omdat ik ineens in een stortbui de snelweg opmoest en daardoor een beetje alles vergat haha.

Heb je m al? Ben benieuwd hoe het bevalt om zelfstandig te rijden!

Ik heb zelf mijn rijbewijs 6 jaar geleden gehaald en nooit echt veel gereden. Heb door mijn fysieke beperking zo’n 4 jaar niet gereden en moet nu een rijtest doen om weer te mogen rijden (super logisch). Aantal lessen al gehad, ging heel wisselend. De rijtest zelf is gepland in oktober, vind het een fijn idee om nog een aantal lessen te hebben daarvoor want voel me echt niet veilig nog.

1 like

Ai daar ben ik ook bang voor. Is niet het einde van de wereld, maar t is wel gedoe. Heb je een proefrit gedaan? Lijkt me zo moeilijk om in te schatten of je een auto fijn vind rijden met zo weinig rij ervaring als beginnend bestuurder?

Zou idd ook heel goed kunnen dat het echt een kwestie van wennen is. Je benoemt benzine, heb je gelest in een diesel? Ik heb in m’n leven (met 2 gezonde benen) in 3 a 4 verschillende auto’s gereden en merkte echt verschil per auto al. Maar goed heb nog nooit in een diesel gereden dus weet niet echt of dat verschil ook te merken is?..

Fijn van de maatschappij dat je m over mag zetten! Hopen dat je iemand vindt. Herken wel wat je zegt over balen dat je geen vader hebt. Mijn vader is overleden een half jaar geleden; ik zal de auto gaan gebruiken om naar zijn graf toe te gaan bijvoorbeeld. Maar goed ik kan wel de vader van een vriendin vragen, die heeft het ook al aangeboden. Wel fijn. Maar toch niet hetzelfde gevoel.