Rijlessen

Ah ik wist niet dat je geen proefrit kan doen als je een occasion koopt. Wat stom. Logisch hoor dat je niet naar zo’n dealer bent gegaan. Was ik niet eens opgekomen haha. Denk dat een proefrit ook niet alles is omdat dat t vaak wennen is als je in een auto zit waar je nog niet eerder in hebt gereden.

Dankje, wat lief van je:) Ik ben aan het lessen in een automaat dus krijg daar ook een rijbewijs voor. Ik wil graag een kleine, zuinige (maargoed wie wil dat niet) automaat. Beetje type Up/Mii etc. Ga heel weinig rijden iig dus wil daarin op de kosten letten. Suggesties? Geen Kia picanto dus haha noteer ik!

2 likes

Wij hadden laatst een hybride toyota yaris als huurauto, reed 1 op 33 in de bergen en was een superfijn bakkie! Was wel een gloednieuwe.

Wow 1 op 33 is heel netjes toch? Ben er nog niet helemaal in thuis. Was het een lease auto?

2 likes

Ja heeel zuinig! Nee we hadden m gehuurd op vakantie, heb ook geen idee wat de zoiets zou kosten

1 like

Dankjewel!! Is wel wat boven mijn budget en merk dat ik direct stress krijg van hybride want geen laadpaal etc. Maarrrrr dat kan ik ook rustig uit gaan zoeken aangezien mijn rijtest pas begin oktober is! Heb je zelf ook een auto?

Voor hybride heb je geen laadpaal nodig (die laden op tijdens het rijden ongeacht merk), alleen bij plug-in hybride?

1 like

Omg thanks nou hier ging ik dus al :sweat:

1 like

Mijn instructeur gaat drie weken op vakantie, zat net zo lekker in een flow :frowning: je mag wel bij iemand anders een keer lessen, maar vind dat niet super chill. Dus ga maad proberen veel rijles filmpjes te kijken

1 like

Ik heb woensdag mn eerste rijles na 12 jaar uitstellen en ik heb er zooo geen zin in maar ben ook heel blij dat ik eindelijk ga beginnen! Mensen nog tips voor die eerste rijles? Laat het maar gewoon over me heen komen maar misschien weet iemand iets

3 likes

Platte schoenen aantrekken, zonnebril meenemen en eventueel een kauwgom om je zenuwen mee weg te kauwen.

Kleine aanvulling; lekker zittende kleding. En kijk of je een klik hebt met je instructeur. Dat is echt zooo belangrijk. Kan overigens langer duren voordat je dat voelt maar je moet op een fijne manier kunnen communiceren en je veilig voelen bij hem/haar. Succes!!!

2 likes

En als je lang haar hebt dit vastbinden

Succes, komt vast goed! @winniethebish

1 like

Ik vond het tijdens het lessen juist wel chill om een keer bij iemand anders te gaan, ze deden dat bij mij aan het einde juist bewust 1 of 2 keer zodat ‘nieuwe ogen’ even konden kijken of je er inderdaad klaar voor was om af te rijden. Ik vond het toen spannend maar eigenlijk was het dus wel fijn. Ik zou het je dus zeker wel aanraden om gewoon 1 of 2 lessen te doen in die drie weken! :slight_smile:

1 like

Maar zover ben ik nog niet, ik voel me net eindelijk vertrouwd in de auto. Dus denk dat het toch zo laat :slight_smile:

1 like

Volgens mij zijn hier niet zoveel meer aan het lessen :’)
Ik heb over een kwartier weer les, maar ben echt gedemotiveerd, dus moet even zin maken.

Succes!

2 likes

Succes! Viel de lange pauze uiteindelijk nog mee?

Ik ben ook nog bezig hoor. Net 7 weken pauze gehad en binnenkort op voor mijn tussentijdse toets!

Pauze viel mee! Maar ik moet sinds die pauze wel weer echt veel zin maken. Heb nu steeds dat gevoel van ga ik dit ooit zelfstandig kunnen.

1 like

Ik heb mijn tussentijdse toets gedaan en mijn vrijstelling gehaald! Ook goede feedback gekregen (ik rij netjes en goed op niveau, maar soms kijk ik niet voldoende vooruit en word ik een beetje onzeker/klungelig. Kan ik me helemaal in vinden ook). Vind dit wel een fijne boost!

11 likes

Na mijn verschrikkelijke les vorige week, had ik nu weer een hele fijne! Ook eindelijk keren in 3 steken gedaan en dat ging ook verassend goed :blush:

5 likes