Rijlessen

Ik heb morgen weer les na een pauze van 4 weken (zijn vakantie en mijn vakantie achter elkaar)… Goed om te horen dat bij jullie de pauze meeviel, ben bang dat ik er echt weer helemaal in moet komen

1 like

Ik ben ook nog aan het lesse. Ivm mijn fysieke beperking moet ik een rijtest doen. Ik hoef dus niet officieel af te rijden maar God de lessen gaan zo slecht. 3 oktober is de rijtest en heb nog 2 lessen van te voren. Hekel aan rijles.

1 like

Ik ben ook weer aan het lessen! Een hele tijd op de wachtlijst gestaan maar heb een nieuwe en hele fijne instructrice! Ben voor automaat gegaan ipv schakel en dat was echt een goede beslissing. Heb nu mijn tweede les gehad bij haar.
Mijn vriend is ook weer begonnen en ik wil echt eerder mijn rijbewijs halen, dus dat werkt wel als extra motivatie haha.

In oktober heb ik mijn theorie examen, ik denk dat ik voor een pakket bij theorie toppers ga, of hebben jullie nog tips?

Ik heb ook theorietoppers gedaan en ik had hem toen in 1x! Dus ik vind het echt een aanrader. En ook automaat gereden! Beviel me ook hartstikke goed. Succes!!

1 like

Goed om te horen, thanks!

1 like

Het lukt me steeds minder om vooruitgang te boeken, waardoor ik echt heel erg tegen de lessen op zie. Hij vertelde net dat hij volgende week weg is en ik dus geen les heb. En merkte dat ik bij dat idee helemaal blij werd.
Voelde wel een beetje als een teken om op te geven :see_no_evil:

Niet opgeven! Hoe gaat het intussen?

Ik postte hier een jaar geleden dat ik eraan dacht om terug rijlessen te nemen nadat ik in 2016 gestopt was, en heb gisteren eindelijk de moed gevonden om een rijschool te bellen :sweat_smile:
In februari/maart ga ik 20u les nemen en daarna mag je (als je het voldoende kan volgens de rijschool) in BE alleen de weg op met een ‘L’ op je achterruit. Ik zie mezelf dat nu niet meteen doen, ik ga in het begin zeker nog wel iemand mee vragen maar het zou op termijn wel handig zijn om al kleine stukjes alleen te rijden. Deze keer wil ik echt niet opgeven, ik weet dat het niet makkelijk wordt maar ik ben inmiddels 34 dus hoog tijd dat ik dat rijbewijs in de pocket heb :smile:

@jigglypuff ik heb even wat posts terug gelezen en zag dat jij ook 20u in BE hebt gedaan, mag ik vragen hoe het bij jou nu gaat? Rij je nu alleen? Hoe bevalt je dat?

4 likes

Ik schaam me om het toe te geven maar het gaat slecht! Heb dus 20u gedaan en nog eens 12u, maar nadien heb ik het zo lang laten liggen wegens 1) geen eigen auto 2) niemand die met me mee wou/kon 3) andere dingen in het leven… Inmiddels zit het alweer zo ver weg dat ik zo’n anxiety krijg van eraan te denken dus heb me nogmaals ingeschreven voor 10u les in januari, ditmaal bij een andere rijschool die blijkbaar instructeurs heeft die goed om kunnen met rijangst. Daarna hoop ik iemand in m’n familie (en mezelf natuurlijk) te overtuigen om wekelijks samen te oefenen. Vind het dus nog altijd enorm stresserend en niet leuk, maar ik blijf proberen.

1 like

Ik ben uit mijn “dip” en ik zie weer vooruitgang!

Wat bij mij helpt:
Ik les nu niet meer in het weekend, maar juist aan het begin van de week, waardoor ik voor mijn gevoel meer energie heb. Ik focus me ook op mindfulness en meditatie (ik zit namelijk vooral mezelf heel erg in de weg) en ik kijk de avond van te voren steeds wat filmpjes. Ik had bv moeite met voorsorteren, maar dat ging deze week echt goed nadat ik wat filmpjes hierover had bekeken.

Ohhh nee jammer dat het niet zo goed gaat, maar toch goed dat je blijft doorzetten! Ik begrijp het helemaal, zoveel jaar geleden speelden die dingen bij mij ook, en de drempel wordt inderdaad altijd maar hoger als je langer niet rijdt. Ik heb nu ook gevraagd om een begripvolle, rustige instructeur want ik heb nog wat trauma’s aan mijn instructrice destijds die altijd maar aan het roepen was. Daarna ga ik ook echt moeten zien dat ik heel regelmatig blijf oefenen, ik weet nu al dat ik het ook niet echt leuk ga vinden maar we moeten er door hé!

@CloserToFine Super dat je uit je dip bent! En dankje voor de tips, ik ga helaas wel altijd naar het einde van de week toe lessen maar ik ga wel wat verlof nemen op het werk rond die periode.
Ik ben ook wel bang dat mijn concentratie niet top gaat zijn, in België les je altijd in blokken van 2 uur en ik vond dat destijds heel lastig om geconcentreerd te blijven na 1 uur. Ik ga denk ik wel aangeven dat ik tussendoor even 5 minuten pauze wil, al tikt de tijd (en het geld) natuurlijk gewoon door.
Die filmpjes heb ik nu ook ontdekt, dat was volgens mij 10 jaar geleden toen ik de eerste keer begon nog helemaal zo’n ding. Heb er nu al een aantal gekeken en heb er al zoveel van bijgeleerd, zaken die niemand mij ooit heeft uitgelegd :smiling_face_with_tear:

3 likes

Mijn rijlessen zijn echt niet goed voor mijn mentale gezondheid.
Ik vraag me weleens af of de instructeur ook weleens denkt dit gaat nooit iets worden :smiling_face_with_tear:

Heb je wel een fijne rijinstructeur? Want dat kan echt het verschil maken

Het is echt een aardige man met veel geduld. Mijn eigen hoofd zit me echt in de weg.

Maar goed, mijn PMS helpt vandaag ook niet mee om hier een beetje nuchter naar te kijken.

1 like

Gratis ongevraagd tippie: stap over naar een vrouw.

2 likes

Ik had een vrouw maar dat zegt helaas niets. Ze wilde mij midden op de snelweg haar nieuwe borsten laten zien na een vergroting, foto’s van haar tinder dates, dick picks, ging altijd aandacht vragen en stoppen als ze politie agenten zag. Ik heb een tijdje gedacht dat het een test was om te checken hoe ik reageerde, maar helaas was ze echt zo :joy:

12 likes

Ja en ik maar denken dat ze aan het testen was hoe mijn reactievermogen was en wat ik zou doen bij afleiding haha

3 likes

Oke maar zij klinkt ook wel gewoon als een randdebiel :sweat_smile:

5 likes

:sob::sob: mijn instructeur liet scheten in de auto :face_vomiting: gelukkig liet ie me snel afrijden hahah

1 like

Mijn mannelijke rijinstructeur viel steeds in slaap op de snelweg en ik was niet assertief genoeg om er iets van te zeggen.

Hij had in ieder geval wel vertrouwen in mijn kunnen :see_no_evil:

Ik zit in de eindfase van mijn rijlessen, mijn examen nadert en het gaat in principe goed. Maar ik krijg wel steeds op mijn donder dat ik niet assertief genoeg rijd. Ik neem wel voorrang als ik voorrang heb en rijd niet traag ofzo.

Het speelt bijvoorbeeld wanneer je tegelijkertijd met een tegenligger een versmalling nadert waar de voorrang niet geregeld is. Dan “moet” ik de voorrang pakken. In dat soort situaties doe ik dat dus niet en mijn instructrice probeert me dat echt af te leren en zegt steeds dat ik erop kan zakken. Of toch nog stoppen voor een rotonde wanneer ik net twijfel of ik het nog wel of niet haal. Ik moet dan dus gaan, maar ik kies liever het zekere voor het onzekere en krijg dan op mijn donder.

Dit vind ik zó lastig af te leren want het gaat zo tegen mijn natuur in :smiling_face_with_tear: