Rijlessen

Oh dit zou ik ook lastig vinden! Zo rijd ik nu ook helemaal niet. Vind het wel gezellig om iemand eerder te laten bij een wegversmalling terwijl ik even aan de kant ga en dat we daarna elkaar zo bedanken met een handje omhoog :wave:t3::grin:

Bij een rotonde kijk ik ook liever heel goed voor ik erop of eraf ga.

4 likes

Bij zo een versmalling even seinen. Dan neem je wel initatief, creëer je duidelijkheid en bevorder je de doorstroming, zonder perse als eerste te moeten gaan.

8 likes

Ik ben geslaagd! Terwijl ik echt wel meerdere domme/onhandige dingen deed (die ik normaal nooit fout deed), dus voor degenen die nog moeten: zelfs als het gevoelsmatig heel slecht gaat, kun je hem toch nog halen! :joy:

Ik ga mijn instructrice wel echt missen. Zo’n leuk mens.

24 likes

Gefeliciteerd!!!

1 like

Yessss wat fijn gefeliciteerd!!! Ga je een eigen auto kopen?

1 like

Dat nog niet, maar ik kan heel makkelijk de auto van mijn ouders lenen. Dus zo ga ik het de komende tijd in ieder geval bijhouden.

1 like

Het woord proefexamen of zelfs al examen begint nu eindelijk te vallen en dat had ik eigenlijk niet meer durven te dromen :scream:

5 likes

https://www.ad.nl/politiek/tussentijdse-rijtoetsen-geschrapt-om-wachttijden-bij-het-cbr-terug-te-dringen~a233f753/

Lol, mijn rijinstructeur wil deze week een tussentijdse toets in gaan plannen, lees ik dit :upside_down_face:

1 like

Vraag me echt af wat dit met het slagingspercentage gaat doen. Een tussentijdse toets is echt fijne voorbereiding.

Ik snap dat ze iéts moeten bij het CBR, maar ik zou dan eerder kijken naar rijscholen met lage slagingspercentages ofzo. Daar doen ze volgens mij al wat mee, maar er gaan nog heel vaak mensen op die er echt nog niet klaar voor zijn.

1 like

Jongens ik heb eindelijk mn fucking rijbewijs gehaald!!

41 likes

Gefeliciteerd! Volgens mij heb jij hem best snel gehaald toch? :grin:

1 like

Gefeliciteerd!!

2 likes

Nee was een paar x gezakt. Heb er uiteindelijk een jaar over gedaan ongeveer

2 likes

We gaan eindelijk mijn examen inplannen, wordt wel een faalangst examen dus zal naast de gewone wachttijd nog wel iets langer gaan duren.
Ik merk dat bijna alles goed gaat, alleen de bijzondere verrichtingen moet ik nog echt goed gaan oefenen. Ik vind het vooral lastig om soms in te schatten om bijvoorbeeld de goede plek te kiezen. Dus moest net even een halve draai doen en qua vaardigheid gaat dat goed, maar ik twijfel dan enorm waar het handig is om te doen en sla dan ineens het goed kijken over zonder dat ik het door heb :upside_down_face:

2 likes

Even een reply op mezelf: ik had gisteren voor het eerst terug rijles na zeker 8 jaar niet gereden te hebben en het ging zo goed, ik ben zooo blij!
Ik vond het mega spannend omdat ik bang was dat ik alles intussen zou vergeten zijn en dat ik van 0 terug zou moeten beginnen, maar dat was dus helemaal niet het geval. Ik kon meteen terug beginnen rijden, zelfs een stukje snelweg gedaan. De instructrice gaf me ook zo veel complimenten, echt leuk :blush:
Ik ben wel mega verward nu want ik leef al 10 jaar (na lessen met een instructrice die constant gilde dat ik alles fout deed) in de veronderstelling dat autorijden echt niets voor mij is en dat ik totaal geen talent heb. Dat blijkt nu totaal niet zo te zijn dus nu vind ik het zo jammer dat ik me daardoor zo heb laten beïnvloeden. Haha een beetje een mentale rollercoaster waar ik nu door ga maar op zich wel positief :smile:

13 likes

Ik heb echt exact hetzelfde als jij meegemaakt vorig jaar! Door een eerdere ervaring jaren gedacht dat ik gewoon niet geschikt was voor autorijden, maar gelukkig door een hele fijne instructeur afgelopen zomer overtuigd van het tegendeel. Zo fijn, ben heel blij dat jij je nu ook weer goed voelt over autorijden.

1 like

Dit herken ik zo erg! Vind het ook zo lastig om ineens een goede plek te kiezen daarvoor terwijl je ook nog gewoon rijdt en moet rondkijken… Als iemand hier tips voor heeft dan zijn ze welkom, haha

1 like

Ohhh wow wat een verhaal, zo erg dat dat soort mensen gewoon kan blijven doorwerken! Ik besef nu ook hoe veel impact zo’n instructeur kan hebben, minstens even erg als een slechte leraar op de middelbare school waardoor leerlingen een hekel krijgen aan een bepaald vak en er minder door gaan presteren.
Maar ook super leuk voor jou dat je intussen een positieve ervaring hebt!

1 like

Hoe gaat het lessen bij iedereen?

Ik heb over 2 weken mijn praktijkexamen en het gaat opzich wel goed. Ik heb vooral nog moeite met het invoegeg op de snelweg, terwijl ik dat doe verminder ik nog te vaak snelheid waardoor het niet lukt. Ik ben na een rijles ook helemaal kapot, moet er dan echt even van bijkomen haha. Meer mensen daar last van?

Ja ik had dit ook! En invoegen was bij mij ook het struikelpunt. Beste advies is denk ik om echt al vroeg te bepalen wanneer je in gaat voegen, bijv ‘na die blauwe auto’ of ‘voor die rode bus’ en daarop eventueel je snelheid aan te passen.

Wellicht een oppepper voor wie het nodig heeft:
Ik heb rijlessen jaren uitgesteld, ben pas na mn 30ste begonnen. Heb ook automaat+ faalangst examen gedaan, en heb het in een keer gehaald. Heb an de lessen regelmatig op de bank liggen huilen hahah. En nu rij ik probleemloos en onder angst door het hele land. Had ik echt NOOIT verwacht.

Edit zonder angst bedoel ik

8 likes