Wat goed, gefeliciteerd ![]()
Jaaaa hoera!!! Wat super goed en knap gedaan! Hoe was je ervaring met afrijden dit keer?
Eigenlijk niet echt te vergelijken met de vorige keer haha. Ik kon doordat de auto toen zo vaak afsloeg helemaal niet goed laten zien wat ik in mân mars heb. En raakte daardoor ook gefrustreerd. Denk dat zenuwen meespeelden maar ik heb met mijn instructeur ook nog even besproken hoe het nou kon dat het zo mis ging. Onze conclusie was, heel stom, dat ik waarschijnlijk te dicht op het stuurt gezeten heb waardoor ik uiteindelijk de koppeling niet goed kon bedienen.
Dus het allerbelangrijkste deze keer was eigenlijk dat mijn stoel goed stond afgesteld en ik daar verder niks meer aan veranderde. En dat ging dus goed deze keer! Vond het wel lastig om mentaal de moed weer bij elkaar te verzamelen na zoân slecht examen. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik toch zo snel weer ben gaan afrijden. Ook had ik van tevoren valeriaan genomen (hielp voor mijn gevoel ook goed!) en had ik een andere examinator. De examinator die ik vandaag had was heel rustig en straalde dat ook uit. Vooraf zei hij tegen me dat ik mezelf tijdens het rijden niet al in mijn hoofd moest gaan beoordelen omdat wat ik als fout zou zien volgens de examinator misschien helemaal geen fout is. En ook dat ik de vervelende ervaring van de vorige keer moest laten voor wat het was. Door zijn woorden vooraf voelde ik me al meer gerustgesteld en dat in combinatie met zijn rust hebben erg geholpen, maar dat is natuurlijk een kwestie van geluk hebben. Het rijden zelf ging daardoor heel goed eigenlijk, het enige âcommentaarâ was dat ik goed moet blijven letten op mijn positie op de weg. Maar blijkbaar ging dat niet dusdanig slecht dat hij vond dat ik het niet had gehaald ![]()
Beetje raar om trots te zijn op een persoon die ik niet ken maar ik leefde onwijs mee met je vorige post, dus ik ben echt trots dat het zo goed gegaan is!
Klinkt ook als een heel goede examinator. En het allerfijnste: nu hoef je noooooit meer ![]()
Ik had niet verwacht dat ik hier nu ook positief nieuws zou kunnen plaatsen, maar ik ben zojuist geslaagd ![]()
Gefeliciteerd! Volgens mij zijn we rond dezelfde tijd gestart en ik had het soms zo met je te doen. Wat een stress, maar je hebt het gewoon gedaan! ![]()
Lief, dankjewel!!
Ik ben echt zo blij nu dat ik niet heb opgegeven en gewoon elke week weer een les had staan. Ik merk nu al dat het niets meer boeit dat ik hier 1.5 jaar mee bezig ben geweest.
En nu komt het leukste onderdeel, op zoek naar eigen autootje.
Precies! Zodra je dat pasje hebt maakt het echt niet uit hoe je er kwam en die rijlessen ben je straks ook weer helemaal vergeten.
Super goed dat je meteen een auto gaat kopen ook. Lekker blijven rijden!
Heeft iemand hier een rijtest en/of onderzoek bij psychiater moeten laten doen voor rijlessen?
Ik laat dat me tegenhouden, maar weet niet goed hoe âgrootâ het isâŠ
Ik heb onderzoek bij de psychiater gehad. Voelde erg als zakkenklopperij, want mijn eigen psychiater had al een uitgebreide verklaring afgegeven.
De psycholoog heeft een vragenlijst met mij doorgenomen en toen moest ik daarna aan de psychiater laten zien dat ik in een rechte lijn kon lopen en nog wat soortgelijke oefeningen.
Ze hadden een verklaring afgegeven dat ik geen aanvullend onderzoek meer hoefde en ook bij verlengen dit niet nodig was, maar CBR had toch besloten dat ik voor 5 jaar een rijbewijs kreeg. Eventueel kan je daartegen in bezwaar gaan, heb ik niet gedaan. Ik heb ondertussen moeten verlengen en dat was zonder problemen.
Same als @Vanilleijs. Niks om je door tegen te laten houden, alleen stom geldklopperij. En ik zou het vast inplannen want er was ook nog eens een maandenlamge wachttijd in mijn stad voor die keuring
Ik heb dat gehad. Was idd geldklopperij.
Belangrijkste was dat ik geen depressie of suĂŻcidepoging had gehad ivm dat je dan niet door de test komt (logisch, je rijdt een moordmachine). Maar dat was bij mij niet aan de orde dus gewoon kort gesprekje.
De rijtest was toen nog verplicht, nu volgens mij niet meer. Dat was voor mij wel een super nare ervaring na pas 10 rijlessen en eigenlijk nog niets kunnen. Maar dat is net als met examinatoren afhankelijk van wie je hebt en dit was een norre klootzak.
Enig idee als dat wel aan de orde is geweest maar al wel 8 jaar achter je ligt? Of iemand anders?
Volgens mij is het na vijf jaar geen issue meer maar pin me er niet op vast. Je kan ff bellen met CBR.
Tot nu toe gingen mân rijlessen wel aardig (heb er nu zoân 6 gehad), maar vandaag was echt een drama. Ik voelde me zo opgejaagd. Het was druk en ik wilde te snel, dus liet de koppeling steeds te snel opkomen en remde te hard⊠Moest zelfs weer naar een parkeerterreintje om daar wegrijden en remmen te oefenen. Hopelijk kan ik volgende keer weer de rust bewaren. đ«Ł
Rijden in druk verkeer is ook wel echt moeilijk vind ik, ik geraak ook best snel overprikkeld en ga dan ook veel ruwer om met de koppeling en versnellingspook enzo. Ik denk/hoop dat dat er na een tijdje wel uit gaat!
Dit had ik ook na ongeveer 6 weken! Op de een of andere manier kreeg ik een soort dipje en ging ik enorm in mijn hoofd zitten; niet genoeg remmen voor de bocht, rammelende koppeling door te snel opkomen, in de 2 zetten in plaats van in de 4, etc. Was ook steeds doodmoe na de les. Later is dat weer bijgetrokken gelukkig
Ik heb net voor het eerst weer gereden sinds het behalen van mijn rijbewijs. Eerst even spannend in een nieuwe auto (en alles voelde even heel anders aan haha, zelfs aan het knipperlicht moest ik even wennen lol) , maar het rijden ging echt goed
En mijn vader vond dat ik fijn reed dus dat is ook mooi meegenomen ![]()
Pfff vrijdagochtend heb ik praktijkexamen en ik begin nu toch wel echt zenuwen te voelen.
Merk dat ik vooral geen zin heb om nog een keer die kosten te betalen voor een herexamen + extra lessen, en dat ik daarom heel erg de druk in mijn hoofd opvoer dat ik hem in één keer MOET halen.
Ook jammer dat de TTT in deze periode was afgeschaft waardoor ik helemaal geen ervaring heb met het âgevoelâ van een examen, dus ik maak het super groot en eng in mijn hoofd (wat als ik achteruit moet inparkeren en hem in één keer in een andere auto prak? WAT DAN?)
Lastminute tips, behulpzame youtubefilmpjes om van tevoren te kijken, etc zijn zeer welkom!!!
Bij mij hielp het toch om te denken, mijn leven vergaat niet als ik niet slaag
heb in die laatste week ook geen filmpjes meer gekeken, maar eerder wat ontspanningsoefeningen.
verder bij de bijzondere verrichtingen altijd heel goed kijken, daar wordt je meer op gestraft dan andere slordigheidjes. En oh met navigeren mag je gewoon verkeerd rijden dus daar ook lekker rustig onder blijven.