Rijlessen

Ik heb deze donderdag mijn eerste proefles! Vind het heel eng aangezien ik nog nooit heb gereden :sweat_smile:

2 likes

Ik weet niet of het in dit topic moet, maar ik denkkk het wel.
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe baan en ik ben er vorige week op aangesproken dat ik geen auto durf te rijden. Dit is wel nodig, en als ik voor mijn eerste contractverlening (binnen 5 maanden) niet ga rijden, ze mij geen verlenging kan geven.
Ik ben zo bang om te rijden, ik heb al 5 of zelfs 6 jaar mij rijbewijs, maar ik weet nu gewoon niet meer waar ik moet beginnen. Ik durf niet zomaar in de auto te stappen en te rijden.

Ik hoop dat jullie verhalen mij een beetje enthousiast gaan krijgenā€¦

Kun je geen opfriscursus doen?

Ik ben eerder bang dat ik het gewoon helemaal niet kan. Misschien moet ik met een ā€˜faalangst instructeurā€™ gaan pratenā€¦

Sorry ik kan je ook geen moed inpraten want ik kan zelf niet eens rijden, maar ooit kon je het dus het zal heus wel goed komen toch! Lijkt me inderdaad nuttig om met zoā€™n iemand te praten die kan je waarschijnlijk wel geruststellen.

2 likes

Het lijkt me niet gek dat je het eng vindt om te doen als je al zoā€™n lange tijd niet hebt gereden. Is er een vast traject dat je moet rijden voor je werk? Misschien kun je als doel stellen dat je dat ene traject veel gaat oefenen met iemand naast je (instructeur of een bekende) zodat dat heel vertrouwd gaat voelen. En let er dan goed op dat diegene ervoor zorgt dat je je zekerder voelt en dat je met meer plezier gaat rijden, niet dat zo iemand je dan juist de grond in stampt.

1 like

Dat is wel een goede tip! Ik weet dat mijn moeder heel opgefokt kan reageren als iets niet lukt (geeft niet, love her) maar dat kan ik tijdens het rijden echt niet gebruiken.
Misschien mijn vader of vriend eens vragen om naar mn werk te rijden inderdaad! Dankje!

1 like

Ik heb zaterdag mijn eerste les! Iemand nog tips?

1 like

Nice! Het hoeft allemaal niet perfect de eerste les. En schakelen is even wennen in het begin, maar dat is normaal. Have fun :blush:

1 like

Niet stressen en het gewoon op je af laten komen. Als het goed is heb je een goede instructeur die er voor zorgt dat alles goed verloopt. Het zal ook van je instructeur afhangen wat je gaat doen de eerste les. Ik mocht bijvoorbeeld alleen maar sturen de eerste les.

1 like

Lief! Het klopt inderdaad wat je zegt. Ik denk toch dat ik dit weekend eens in de auto stap en gewoon op een industrie terrein ga proberen. Ik ben benieuwd, haha!

Zonet eerste les (eigenlijk proefles) gehad! Ging best oke, had wel heel erg moeite om niet in de berm te rijden. En als er een tegenligger aankwam wilde ik veel te veel aan de kant, het voelde voor mij echt teveel alsof ik ze ging aanrijden :sweat_smile:

7 likes

Moest jij ook zo wennen aan het sturen? En dat met die tegenliggers had ik ook.

Ja ik vond het sturen echt heel gek! Reed echt steeds teveel naar rechts ook :sweat_smile: Maar ik mocht ookal schakeleb en dat ging af en toe goed maar ook niet even soepel steeds haha

1 like

Straks mijn eerste!

1 like

Succes! Ik vond mijn eerste 3 lessen echt superleuk haha

1 like

@Tom_Riddle

Ik vond het zo leuk! Ik heb vooral gestuurd maar ook al even geschakeld en gas gegeven.

Nu moet ik kiezen wat voor pakket ik wil. Hij zei: 20 uur maken we sowieso wel op en 30 waarschijnlijk ook.
Wat vonden jullie verder nog een aanrader in je pakket? Theoriecursus? Tussentijdsetoets?

Ik heb zelf geen pakket gehad, maar gewoon elke les los betaald. En ik heb ook geen theoriecursus en ttt gehad en heb dat niet gemist. Ik heb gewoon een theorieboek gekocht met een cd met oefenexamens en die vooral geoefend.

1 like

TTT zou ik geen geld aan uitgeven als het niet hoeft! Als je zakt, moet je alsnog je vrijstellingen doen dus heeft niet zoveel nut.

2 likes

Ik heb theorie en ttt in mijn pakket! Ze raadde ttt vooral aan zodat je weet hoe het praktijkexamen in zijn gang gaat en zo hopen ze dat je minder zenuwachtig bent

1 like