Rijlessen

Gefeliciteerd!!

Heeft iemand nog tips voor theorie? Ik heb het boek doorgelezen, samenvatting gemaakten die doorgelezen en ik maak nu oefenexamens

1 like

De app van rijles.nl en de apps waarin je voorrangssituaties kan oefenen. Ze heten Voorrang en VoorrangDenk. Ik heb eigenlijk alleen die apps gebruikt om te studeren en het in 1x gehaald.

1 like

Heeft iemand tips en trucs voor gevaarherkenning? Ik vind het soms echt lastig om in te schatten wanneer ik nou het gas los zou moeten laten of remmen

Als er een bal, ander opstakel of kind op/naast de weg ligt/loopt altijd remmen! Dat is het enige wat ik heb onthouden :see_no_evil:

1 like

Ik heb ook maar wat gegokt op de toets
 indd als er iets heel dichtbij gebeurt altijd remmen. Volgens mij als er een bocht/kruising komt gas los. Het blijft toch echt maar gokken. Gelukkig mag je er daar zowat de helft van fout hebben. Ik zou daar zelf niet zoveel op studeren, die tijd besteden aan de rest.

1 like

Als het gevaar dichtbij is remmen, en ook altijd als je rode lampen zien (dat degene voor je remt) remmen. Ik hoop dat ik je niet de verkeerde kant opstuur hiermee maar bij mijn oefentoetsen is het me opgevallen dat het antwoord heeel vaak gas loslaten is. Als ik twijfel tussen gas loslaten en remmen ga ik dus altijd voor gas loslaten

1 like

Bedankt voor jullie reacties :slight_smile: Het blijft idd maar gokken en ik ga er niet teveel aandacht aan besteden

1 like

Ahyeahhh ik heb mijn theorie in 1x gehaald :tada::tada::tada:

11 likes

Gezakt voor theorie :disappointed: Ik vind het zo jammer, heb alle anwb oefentoetsen gemaakt, al mijn fouten opgeschreven zodat ik er weer van kon leren en ik zou die allemaal vlekkeloos kunnen maken. Helaas zaten er ook een paar nieuwe vragen in het examen die ik nog niet eerder heb gehad of van die hele lastige inzicht vragen, waarbij je denkt ‘Mag het wel en is het gewoon niet slim, of mag het niet’

1 like

Same :frowning: succes met leren!

@Girasol Jammer zeg! :frowning:

Wat bij mij hielp is zoveel mogelijk toetsen maken. Ik had trouwens wel eerst dat boekje (tevens van ANWB) uit mijn hoofd geleerd en daarna ben ik pas die toetsen gaan maken. Op basis van mijn fouten had ik een aantal hoofdstukken weer opnieuw geleerd en zo bleef ik door oefenen en leren. Ik leerde uiteindelijk wel het meest door het maken van toetsen, want er werden telkens toch weer nieuwe dingen gevraagd. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik stuur je nog wel even een privé bericht :slight_smile:

1 like

Ik had gister mijn eerste rijles en het ging best wel goed eigenlijk! We zijn naar een industrieterrein gereden en daar kon ik oefenen met schakelen en remmen. Ik begin het wel een beetje onder de knie te krijgen, maar lijkt me wel stressvol als het schakelen straks super snel moet, want eigenlijk was ik steeds te langzaam.

Mijn instructeur is echt een hele oude man maar wel heel erg aardig! Ben ik blij mee, omdat ik ook wel eens heb gehoord dat mensen een hekel hadden aan hun instructeur.

4 likes

Je hoeft niet in 1 les te kunnen schakelen he.

1 like

Ik heb net voor het eerst in 6 jaar, na zo veel huilbuien en angsten weer een rijles gehad. Ik ben zo trots, haha.
Het is alleen echt faalangst wat ik heb (ik dacht altijd rijangst) en ik merk dat ik daar eigenlijk ook in andere werkzaamheden last van heb
 misschien moet ik daar ook maar hulp bij gaan zoeken.

3 likes

Wat knap van je! Daar mag je zeker trots op zijn. Hoe vond je het gaan?

1 like

Dankje!
Eigenlijk wel heel goed. De rij instructeur zei wel dat ik in ieder geval met het rijden niet steeds moet denken dat ik het fout doe, want dat was niet het geval. Hij heeft geen een keer hoeven ingrijpen, dus dat maakt me heel blij!

2 likes

ik heb bijna mijn examen en het gaat over algemeen heel goed met lessen maar wat doe ik net: een busbaan op rijden :grinning: echt zo raar en dom van mij?
hij zou wel hebben gedacht ‘uhhh oke bijna examen wat is dit’

1 like

Hahah dit heeft mijn moeder een jaar of twee geleden nog gedaan. Wij zaten haar ook aan te kijken van mam wat doe je.

@Pinda Nou dat klinkt al heel erg goed! Fijn dat je de stap hebt genomen dan.

1 like

Haha deed ik ook nog de dag voor mn examen!

2 likes

Haha ja dit ook gedaan, iets doms net voor het afrijden. Dacht dat ik wel langs een auto kon, knalde ik er bijna tegenaan. Misschien is dat gewoon wat overmoed ofzo haha. Wanneer heb je je examen of hou je dat geheim?