Rijlessen

Ik ben net geslaagd voor mijn motor theorie examen, dus ik heb het boek dat ik daarvoor had gekocht niet meer nodig! Wil iemand het overnemen? Het is dit boek: https://www.verjo.nl/wegwijzer-in-het-verkeer-motorfiets.html, versie uit februari 2020. € 10 incl verzendkosten of zo?

4 likes

Ik neem hem graag van je over!

1 like

Congrats!

1 like

Ik heb nog 2 lessen tot mijn examen en ik ben zo zenuwachtig (terwijl het dus al een faalangstexamen is dus niet echt iets om bang voor te zijn, denk ik).
Hebben jullie nog tips?

Geen tips maar jij kan dit!!

1 like

Ik heb hem nog niet gehad maar wel bijna! :slight_smile:

2 likes

Aah spannend!

Ik mag binnekort op voor mn derde keer, hoop echt dat het hem deze keer wordt.

Mnn broertje mocht laatst afrijden en die is natuurlijk in 1 keer geslaagd.

Ik heb het niet gehaald, maar het was mijn eerste keer en heel veel mensen in mijn omgeving hadden er meerdere keren over gedaan dus ik had het ook niet echt verwacht. Wel heel jammer natuurlijk. Ik reed echt best goed maar heb gewoon 2 fouten gemaakt die niet echt mogen gebeuren als je in je eentje zou rijden, dus wel terecht ook dat ik het niet haalde.
Ik moet me echt meer op de weg concentreren maar dat vind ik heel erg moeilijk.

1 like

Na meer dan 90 lessen, 1 mislukt examen nu met een faalangstexamen m’n rijbewijs gehaald!! :tada:

33 likes

Gefeliciteerd! Wat een opluchting hè? Het maakt niet uit op welke manier, je hebt het gewoon gehaald!

1 like

Gefeliciteerd!!

(Je bent vanaf nu mijn nieuwe voorbeeld overigens.)

2 likes

Zelf nog nooit gehoord van wachtlijsten maar zou kunnen dat bij die specifieke rijschool er veel uitval is geweest van instructeurs door de corona crisis. Heb je ook om je heen gevraagd naar ervaringen? Misschien hebben eenmanszaakjes niet zulke wachtlijsten?

1 like

Hier in de omgeving zijn wachtlijsten heel normaal en in de Corona tijd al helemaal. Mijn twee nichtjes hebben eind mei een rijschool benaderd en beginnen half september en gister had ik een klant in de salon en die jongen kan ook pas januari beginnen. Ik had zelf een maand wachttijd destijds.

1 like

Ah ok:) zelf dus geen ervaring mee en vrienden en familie hier ook niet maar zou kunnen omdat het in Rotterdam is… Dat hier superveel rijscholen zijn ofzo?

2 likes

Ja dat zou een goede verklaring zijn! Ik woon in een klein dorpje met alleen nog meer kleine dorpen om ons heen haha. En dan natuurlijk ook nog dat sommige rijscholen meer gewild zijn dan andere.

Hopelijk vind je er eentje die snel plek heeft @Papegaaiduiker!

1 like

Ik kreeg net voor het eerst een stopteken van de politie en ik schrok daar best van, zo stom. Ik vergat wat routine-handelingen (handrem eraf bij wegrijden etc). Ik wilde juist heel goed rijden. Het zal een standaardcontrole zijn geweest, want er moest nog een auto achter mij parkeren. Ik was ook heel bang dat ze ingewikkelde vragen zouden stellen of dat ik de motorkap moest openen of zoiets raars. Nouja, dat was dat :exploding_head:

P.S. ik heb mijn rijbewijs al, maar ik voel me dus nog een noob.

4 likes

Ik heb afgelopen dinsdag weer gelest, voor het eerste na mn derde gefaalde examen ( de examinator was heel kut, laten we het daar ophouden)

Het rijden ging echt goed, dus ik had regelmatig momenten dat ik dacht van wat doe ik hier eigenlijk nog. Mn rij-instructeur gaat snel een nieuwe inplannen in ieder geval.

Ik had een proefles ingepland (vorig jaar wel 15 lessen gehad ergens anders) en toen kreeg ik een appje met het bericht dat de instructeur vaderschapsverlof heeft en het niet door kan gaan. Met als afsluiter : ‘Wij snappen het als je voor een andere rijschool zal kiezen vanwege de wachttijd’

Nou ik vind het geen probleem om te wachten, dus dat gaf ik aan. Kreeg ik een ‘Ah oke’ ?!?!?! wtf graag of niet hoor. Ik ga dus maar weer opzoek naar een ander. Vind dat zo’n rare reactie? Eerst zeggen dat ze het snappen als ik een ander wil, en dan daarna een ‘ah oke’ als ik zeg dat ik het wachten niet erg vind.

Het is gewoon zo dat tijdens lessen het invoegen en de snelweg 1 van de engste dingen ooit zijn. Ik had dat ook, nu draai ik mn hand er niet voor om. Ik denk dat jij slingert omdat je veel kijkt naar waar en wanneer je in kan voegen? Ik weet niet hoeveel lessen je al hebt gehad maar dat is ook gewoon oefening om je stuur recht te houden tijdens het kijken naar links of rechts. Misschien houd je het stuur wel te stevig vast van de spanning. Mij hielp het om bewust het stuur wat minder te knijpen tijdens kijken. Want als je over je schouder kijkt en je hebt het stuur stevig vast dan trek je hem onbewust mee.

Ik heb morgen mijn tussentijdse toets en vanochtend nog een rijles gehad en ik ben nu al zooooo zenuwachtig bah. Mijn grootste probleem is dat ik mijn zenuwen niet onder controle krijg en daardoor stomme fouten maak, want als ik gewoon rustig ben (vaak laatste half uur/kwartier van mijn rijles) dan gaat het gewoon prima. Mijn instructeur zegt ook steeds van ja je moet echt rustiger worden. Jaaahaaaa als je daar nou eens een wondermiddel voor had. Anyway, iemand nog tips? Ik word vooral heel erg gespannen als ik de snelweg op moet wegens de snelheden en het invoegen en dergelijke. Las hierboven al een tip om mijn stuur minder straks vast te hebben en dat is inderdaad een goede! Ik slinger namelijk ook tijdens het kijken, woeps.