Ik heb zo mijn bijzondere verrichtingen en ik ben bang. Die handelingen lukken me allemaal wel, maar ik kan gewoon NIET timen. Ik heb zo totaal geen gevoel voor wanneer ik moet gaan indraaien met parkeren enzo. Ben echt bang dat ik straks tien keer examen moet gaan doen door dit soort dingen.
Ik ben via via bij een rijinstructeur terecht gekomen die heel goed om kon gaan met mijn faalangst/rijangst. Hmm, ik vermoed dat je niet bij mij in de buurt woont anders had ik je wel het nummer van mijn oude rijinstructeur gegeven.
Misschien kun je bij familie/vrienden/collega’s rondvragen of zij een goede rijinstructeur kennen? En anders kan je ook een proefles doen bij verschillende rijscholen en dan kijken welke rijinstructeur het beste bij jou past!
Super slecht helaas. Kreeg binnen drie minuten de enige die ik echt niet wilde krijgen, achteruit fileparkeren. Dat faalde natuurlijk en toen lukte gelijk niks meer.
Voor de meiden die een tussentijdse toets hebben gedaan, hoef je dan tijdens het examen helemaal geen bijzondere verrichtingen te doen? Ik heb twee jaar geleden een tussentijdse toets gedaan en gehaald, maar ben gestopt voordat ik examen heb afgelegd. Volgens het CBR is deze toets nog geldig. Maar omdat hij zo oud is, vraag me af of de examinator het niet toch mee zal wegen als ik tijdens een examen wel die verrichtingen moet doen.
Ik heb in 2016 afgereden, dus ik weet niet hoeveel je hieraan hebt. Maar ik had mijn tussentijdse toets gedaan en de bijzondere verrichtingen gehaald en ik hoefde die dus niet meer te doen bij het echte examen. Toen was het wel zo dat die vrijstelling alleen gold voor de eerste keer afrijden, daarna niet meer.
Na mijn tussentijdse toets hoefde ik niks er van met mijn examen te doen, alleen rondje rijden.
Als je van het CBR hebt gehoord dat deze toets nog geldig is, dan lijkt mij dat dat gewoon klopt. Bij aanvang van je examen komt het ter sprake of je je verrichtingen gehaald hebt.
Ja zolang je hem hebt gehaald hoef je helemaal geen bijzondere verrichting te doen! Maar ik verwacht wel dat ondanks dat je die dingen niet meer in je examen hebt je instructeur alsnog wel met je gaat oefenen.
Als het goed is kan zo’n examinator dat gewoon zien dat je die vrijstelling hebt gehaald, zolang CBR aangeeft dat het geldig is moet het wel goed zitten lijkt me.
Ik ben net geslaagd voor mijn motor theorie examen, dus ik heb het boek dat ik daarvoor had gekocht niet meer nodig! Wil iemand het overnemen? Het is dit boek: https://www.verjo.nl/wegwijzer-in-het-verkeer-motorfiets.html, versie uit februari 2020. € 10 incl verzendkosten of zo?
Ik neem hem graag van je over!
Congrats!
Ik heb nog 2 lessen tot mijn examen en ik ben zo zenuwachtig (terwijl het dus al een faalangstexamen is dus niet echt iets om bang voor te zijn, denk ik).
Hebben jullie nog tips?
Geen tips maar jij kan dit!!
Ik heb hem nog niet gehad maar wel bijna!
Aah spannend!
Ik mag binnekort op voor mn derde keer, hoop echt dat het hem deze keer wordt.
Mnn broertje mocht laatst afrijden en die is natuurlijk in 1 keer geslaagd.
Ik heb het niet gehaald, maar het was mijn eerste keer en heel veel mensen in mijn omgeving hadden er meerdere keren over gedaan dus ik had het ook niet echt verwacht. Wel heel jammer natuurlijk. Ik reed echt best goed maar heb gewoon 2 fouten gemaakt die niet echt mogen gebeuren als je in je eentje zou rijden, dus wel terecht ook dat ik het niet haalde.
Ik moet me echt meer op de weg concentreren maar dat vind ik heel erg moeilijk.
Na meer dan 90 lessen, 1 mislukt examen nu met een faalangstexamen m’n rijbewijs gehaald!!
Gefeliciteerd! Wat een opluchting hè? Het maakt niet uit op welke manier, je hebt het gewoon gehaald!
Gefeliciteerd!!
(Je bent vanaf nu mijn nieuwe voorbeeld overigens.)
Zelf nog nooit gehoord van wachtlijsten maar zou kunnen dat bij die specifieke rijschool er veel uitval is geweest van instructeurs door de corona crisis. Heb je ook om je heen gevraagd naar ervaringen? Misschien hebben eenmanszaakjes niet zulke wachtlijsten?