Gekkenhuis. Dat kind kan amper over het stuur uitkijken. Wel een automaat, dat scheelt wel, net GTA voor dat kind.
Ik lees sinds het begin van dit topic mee, maar ben gisteren in 1x geslaagd!!! Vrijdag ga ik mijn rijbewijs ophalen en dan ga ik dit weekend de auto van mijn vader lenen. Toch gek⦠zo zonder instructeur, maar denk dat mijn vader die rol ook wel op zich neemt de eerste keer haha.
Haha tering wat een reis! Succes! Ik vond zelf 20min met de trein toentertijd al veel voor mijn theorie.
Gefeliciteerd!!
Bij mij plande ze het meteen in na de schatting van hoeveel lessen ik nodig zou hebben, dus daardoor was het nog wel zo ver vooruit dat ik niet in een wachtrij stond of iets. Maar dat ligt dus aan je rijschool, want volgens mij doen sommige ook dat ze gewoon wachten tot ze denken dat je klaar bent voor een examen en je dan inplannen, dan kan er nog wel wat tijd tussen zitten.
Vanmiddag om 2 uur mijn eerste ekte ekte rijles. Ben beetje zenuwachtig, hoop dat ik het goed kan vinden met mijn instructeur 
Thanks! Zal vanmiddag wel even verslag doen 
Spannend! Komt goed 
Heel veel succes!! Ik hoop voor je dat je een leuke instructeur hebt 
Ging goed en was hartstikke leuk! Goede klink met instructeur en hebben lekker zitten gieren en brullen. Vandaag koppeling en schakelen gedaan en volgende week gaan we de weg op (geen snelweg
).
Heb gewoon spierpijn in mijn onderbenen van vandaag haha.
Ja, kijk ook al echt uit naar volgende week
!!
Bij mij ging het vorige week ook heel slecht (terwijl ik nu al bijna aan de 20 lessen zit) en mag morgen weer en ben echt een beetje gespannen. Bijzondere verrichtingen geloof ik allemaal wel maar ik krijg maar niet onder de knie wanneer je nou alleen je koppeling moet intrappen, of je rem en de koppeling tegelijk
klinkt waarschijnlijk heel stom en soms zeggen mensen dat je er wel gevoel voor krijgt maar bij mij is dat gevoel er dus niet echt
Als bijv. de snelweg af komt in zn 5 met hoge snelheid, en er is al snel een stoplicht. Dan rem je met je rem tot je ong 30km/u gaat en dan trap je de koppeling ook in, dus rem en koppeling tegelijk. En dan tot je stilstaat.
Je hebt ook de terugschakelmethode (steeds een versnelling terug schakelen) maar zelf heb ik die niet geleerd en lijkt me ook echt teveel gedoe.
Ik heb 3 jaar geleden rijlessen gehad (mee gestopt omdat ik lui was en geen theorie wilde leren) en ga nu weer lessen. En ik raak ook van slag als ik bij een rotonde moet remmen, dan koppeling in en dan tijdens de rotonde weer omhoog etc omg. Heb daar zoveel moeite mee en hoop dat nu wel onder de knie te krijgen want wil in voorjaar 2021 wel mijn rijbewijs halen.
Anyway, I feel you
Die terugschakelmethode lijkt me echt vreselijk, ik had dat nooit onder de knie gekregen denk ik hahaha
Dat schakelen duurde bij mij ook even, maar het is uiteindelijk wel vanzelf gegaan zonder dat ik het doorhad. Maar geen idee bij welke les dat was, heb er 60 gehad dus zou best kunnen dat het pas in de 30 was 
Die terugschakelmethode moet ik inderdaad gebruiken van mijn instructeur. Ik kan echt al een beetje in de stress schieten als ik een situatie zie aankomen waarin ik weet dat ik in korte tijd moet gaan remmen, terugschakelen, misschien stilstaan, en weer opschakelen 
Moet je dan echt van zān 5 naar zān 4 naar zān 3 naar zān 2 etc? Hoe vermoeiend en onnodig.
Ik zou dat wel kunnen nu als het moest om 1 of andere duistere reden. Nu is schakelen echt geen probleem meer, maar in de lessen ook echt heel veel moeite mee gehad. Echt hele dagen rotondes geoefend met afremmen, op tijd in zān 2 zitten, kijken enzo.
Komt vanzelf wel. Het kwartje gaat ooit vallen geloof me.
Haha ja! Ik dacht ook dat dat de enige manier was om het te doen omdat je motor anders uitvalt (als je niet op tijd terugschakelt) maar dat is dus niet zo begrijp ik nu 
Nee je kan gewoon in zān 5 of andere versnelling rijden bijv. en dan afremmen tot ±30km/u en dan voel je vanzelf de auto wel wat sputteren en dan doe je koppeling erbij zodat hij niet uitvalt indd. Maar ja jij leert het dus anders dus ja, dan zou ik maar die methode aanhouden anders krijg je ruzie met je leraar.
Ahh dat is wel heel vervelend. Ik heb zelf ook gehad dat mijn instructeur een tijdje een andere auto had, nu heeft hij zijn āgewoneā weer terug en moet ik daar ook weer aan wennen. Maar als je het positief bekijkt: jij bent straks al wel gewend om in meerdere autoās te hebben gereden en omdat iedere auto weer anders is heb je daardoor toch weer een beetje meer ervaring opgedaan! Zo probeer ik het maar te zien haha. Maar dat je er even van baalt begrijp ik helemaal hoor
Ik herken wel wat je zegt hoor, ik had dat vorige week best wel. Had toen ook vol met de velg van een van de achterwielen langs een stoeprand geschampt op een rotonde
instructeur was not amused en ik zelf was ook best geschrokken en baalde er heel erg van. Maar vandaag ging het dan wel weer prima. Het is best normaal dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer! Je went vast snel genoeg aan deze auto