Rijlessen

Ik vind dat wel een hele gekke gang van zaken! Zo wordt je gewoon onder druk gezet om nog even 16 lessen af te nemen. Ik kan me ook helemaal voorstellen dat je dan extra zenuwachtig bent voor zo’n beoordelingsles.
Heb je al een examen ingepland? De wachttijden bij het cbr zijn nu volgens mij ook flink, ik moest 2 maanden wachten voor ik kon afrijden voor mijn motor.

Ik heb ook bij de ANWB gelest en dit klinkt wel herkenbaar voor mij. Ik heb hun advies toen niet opgevolgd, heb een beetje zitten rekenen voor verschillende situaties, en dacht dat ik goedkoper uit zou zijn met minder lessen en evt. een extra examen. Gelukkig wel in 1x geslaagd. Per les betaal je bijna 50 euro toch? Dus voor die 16 lessen x 2 uur = 32 uur x 50 = 1600 euro. Daarvoor kun je 5 examen plannen haha. Ik zou het niet doen!

1 like

Klinkt ook niet helemaal lekker, jouw instructeur zou toch ook beter moeten weten als het normaal wel goed gaat? Ik heb ook bij ANWB gelest en hier keken ze bij de proefles hoeveel je nodig zou hebben (in mijn geval 40) en dan had je een examen, ongeacht of je ook echt goed kon rijden na 40 lessen want dat examen stond al maanden van tevoren ingepland

1 like

Ik heb 5 jaar geleden ofzo bij anwb gelest en herken dit totaal niet! Er kan natuurlijk veel veranderen in 5 jaar. Maar klinkt écht raar. Als ik jou was zou ik vooral oefenen met minder zenuwachtig zijn. Ademhalingsoefeningen bijvoorbeeld. Kost niets haha

1 like

wauw wat een afzetterij

Ja natuurlijk is dat balen en mag je je daar flink kut over voelen. Snap ik wel hoor. Wat kut zeg! Nog geen duidelijkheid natuurlijk wanneer je het kan oppakken?

Dit is nu al de tweede keer dat ik niet kan rijden door corona en ik word er zo moe van. Mn theorie loopt ook maar tot april 2021, en ik wil hem gewoon halen voor die tijd. Ga even flink janken zo.

2 likes

Mijn theorie verloopt ook in april 2021, maar ik neem toch aan dat we daar ook een verlenging voor krijgen.
Ik heb in maart weer examen, dus hoop dat ik hem dan gewoon haal, heb ik die stress ook niet meer

1 like

Mijn examen staat voor februari, maar das dan wel een staatexamen, dus net even anders.

Ik hoop ook dat het verlengd wordt ja.

1 like

Ah dat is zo kut. Ik had toen 6 april mijn eerste examen en dat ging toen ook niet door, omdat van eind maart tot begin mei ook geen rijlessen/examens gedaan werden.

Ik mag nu dus echt hopen dat het niet verlengd wordt na 19 januari, aangezien ik nog wel minimaal 10 lessen wil doen voor mijn examen in maart.

Ik hoop dat jij weer snel aan de beurt bent na 19 januari en het je niet teveel geld gaat kosten.

2 likes

Goed nieuws voor iedereen waar de theorie bijna van verloopt! Ik stress nu een stuk minder voor mijn examen in maart

Ik mis de rijlessen zo erg! En we zitten pas op de helft van de lockdown, hoop dat het na de 19e ook echt door kan gaan. Ben ook ergens bang dat ik dan niet meer kan autorijden ofzo, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Rij-les filmpjes blijven kijken op YT? ik ging een tijdje geleden na 5 jaar niet-rijden weer een auto kopen en dit heeft me heel erg geholpen die 1e tijd

1 like

Ik ben echt een beetje in paniek. Als de lockdown echt drie weken extra verlengd wordt, heb ik daarna nog maar 2,5 week voor mijn examen. Dat is echt veel te weinig tijd voor mij om weer in de flow van het rijden te komen en dan ook nog goed voorbereid mijn examen in te gaan. Het is een faalangst examen en die zijn bij mijn cbr locatie erg populair, dus ik ben bang dat ik weer een aantal maanden moet wachten als ik hem nu wil laten verplaatsen. En volgens mij kan dat verplaatsen ook pas weer na die 9 februari en dan is cbr de eerste week sws zwaar overbelast door iedereen die examens wil plannen. Ik weet echt niet wat ik moet doen nu

1 like

Kunnen er al nieuwe examens ingepland worden? Ik zou eigenlijk morgen mijn examen hebben, maar er is nog niks nieuws ingepland. Zou echt balen als ik straks lang moet wachten om weer aan de beurt te zijn, ben ondertussen al lang genoeg bezig :grimacing:

Raad eens wie 2 maart rijexamen had 🥲

1 like

Ah neee :frowning:

1 like

Ja ik baal er echt van, vorig jaar in april gebeurde hetzelfde. Daarna ben ik gezakt voor 3 normale examens en had ik nu een faalangstexamen. Ik wil echt zo graag mijn rijbewijs halen nu.

Pff ja het is echt een kutsituatie. Ik heb geen rijles meer gehad sinds midden november, dus ik hoop dat we snel weer mogen rijden.

Ik wordt echt depri van de wachtlijsten van het cbr? Ik had geen toetsen gepland staan dus sta achteraan de rij. Miljoen lessen al gehad, theorie in oktober gehaald en in dec zou mijn rij-instructeur eindelijk de tussentijdse toets inplannen, nou heeft ie niet gelijk gedaan en toen ging alles op slot. Nu kan ik weer tot in de oneindigheid lessen 🥲

1 like