Rijlessen

Ik hoop dat de theorie examens zsm weer kunnen starten.

Ik ben benieuwd hoe lang duurt voordat ik mijn examen mag doen. Begin december mijn tussentijdse toets gehaald maar mijn examen was nog niet gepland. Als ik lees op de website van cbr, mag ik mijn examen pas inplannen voor in juni :frowning: dat duurt nog zo lang! Kan ik net zo goed 1 keer lessen in de twee weken ofzo.

Plekken voor nieuwe praktijkexamens (auto/motor/bromfiets/auto met aanhangwagen), toetsen en rijtesten kunnen worden gereserveerd voor de periode vanaf juni. Bron: website cbr

1 like

Ik overweeg te gaan starten met motorrijlessen zodra het weer kan. Iemand anders ook?

1 like

Jep hier ook!

1 like

Heb je al eens een proefles gehad?

Ja jaren terug. Was geweldig toen. Nu wil ik er echt voor gaan.

2 likes

Wat leuk en @CTFxC! Ik heb in begin december mijn motorrijbewijs gehaald, dus als jullie vragen hebben kan ik vast wel helpen :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja, ik heb best wel wat vragen. I’ll be back (het is me nu te laat om na te denken) :yawning_face:

2 likes

Ik dacht bij die proefles echt te lang over dat schakelen. Gaat dat béter naarmate de lessen vorderen? :joy: en hoe lang ben jij? Ik viel soms met motor en al om ivm lengte, zwaarte. Aarghh

1 like

Jaa dat schakelen gaat straks als vanzelf! Ik ben niet heel lang (1.67) en de meeste motoren zijn toch vrij groot inderdaad. Mijn rijschool had ook een verlaagd model, misschien kun je daar ook naar informeren bij de rijscholen bij jou in de buurt. Ik vond dat echt veel prettiger rijden namelijk, dan kom je gewoon wat beter met je voeten bij de grond en sta je ook gelijk wat zelfverzekerder.

2 likes

Mag ik jou via pb nog wat andere vragen stellen mbt rijden?

Ja tuurlijk!

1 like

Ik roep al een tijdje dat ik heel graag mijn motor rijbewijs zou willen halen, maar hier nooit wat mee gedaan. Nu ben ik over 2 weken jarig en krijg ik van man+ kinderen een proefles. Ik vind het zo ontzettend leuk! Ben ook niet zo groot, dus ben heel benieuwd hoe het gaat.

5 likes

Wat moet je regelen voor een proefles? Heb je al een motorpak ed?

Broek, helm kan ik daar lenen. Moet wel een muts voor onder de helm daar kopen voor 5 euro. Handschoenen moet ik zelf hebben. Die krijg ik ook voor mijn verjaardag. Moet stevige schoenen aan tot boven mijn enkels.

1 like

Voor de motorrijders hier: Hoeveel lessen hebben jullie ongeveer moeten nemen voor het halen van een motorrijbewijs?

Vandaag weer gelest na de lockdown en het ging veel beter dan verwacht. In principe zou ik in december eerst kunnen afrijden maar ja, Corona. Dus ik hoop zo snel mogelijk weer aan de beurt te komen maar zal wel even duren :weary:

1 like

Ik heb 13 lessen gehad, een examentraining en een los uurtje voor mijn examen. De gewone lessen waren steeds 2 uur, dus ik heb in totaal 29 uur gereden. Bij mij zat er door corona ook een gat tussen van een paar maanden, dus het zou wellicht nog in minder uren kunnen. Volgens mijn instructeur was dit een vrij standaard aantal lesuren, dus hier kun je denk ik wel rekening mee houden.

Ik mag over 6 weken faalangstexamen doen! Veel sneller dan ik verwacht had. Ik had al een faalangstexamen gepland staan, die zou gisteren geweest, zijn. Nu hopen dat ik het autorijden weer goed oppik

3 likes

Vanaf volgende week 2 lessen per week, dan heb ik 10 lessen gehad voor mijn examen. Voor meer lessen heb ik momenteel geen geld, maar ik denk dat het wel gaat lukken dit keer.

Ik heb tussen mijn 2e en 3e examen een pauze genomen van 2 maanden en daarna pikte ik het weer makkelijk op, dus ik denk dat dat jou ook wel lukt!

2 likes