Straks examen, ben het ene moment erg gespannen en het andere moment erg rustig. Ik heb een faalangstexamen, dus ik hoop dat ik samen met de examinator een beetje tot rust kan komen en een goede rit kan rijden. Ik houd jullie op de hoogte als ik straks terug ben. Moet vanavond ook gewoon werken, dus fingers crossed dat ik na 4x examen eindelijk slaag
Heel veel succes!! Hopelijk heb je een aardige examinator, dat scheelt echt al een hele hoop
Oh wat spannend! Ik duim voor je.
Succes!!
Aaah succes!!
————————————-
Ik kwam dit topic toevallig tegen en heb eigenlijk ook een vraag; ik heb mijn automaat rijbewijs drie jaar geleden gehaald. Dit ging niet zonder slag of stoot ivm veel paniek. Dat is ook de reden geweest dat ik (eigenlijk tegen m’n wil in) over ben gestapt op automaat. Ik zag wel in dat het veeeel beter was want toen mocht ik ook relatief snel afrijden. Maar het punt was dat ik geen automaat tot mijn beschikking had en dus nu al ruim 3 jaar niet heb gereden. Ondertussen heb ik nog steeds veel paniek, maar kom ik op een punt dat ik wel een auto nodig heb en ook het financieel kan dragen. Dit zou wel een automaat worden. Nu lijkt het mij verstandig om eerst weer wat (faalangst) rijlessen te nemen gezien ik dus nog steeds heel bang ben, ik ruim 3 jaar niet heb gereden èn ik verhuisd ben naar een veeeel drukkere stad waar het rijden nog wat ingewikkelder is dan waar ik rijles heb gehad. Heeft iemand ervaring met (faalangst) rijles terwijl je al een rijbewijs hebt??
Ik zelf niet, maar een bekende heeft na het halen van haar rijbewijs een rijangstcursus via de ANWB gehad en daar heel veel aan gehad. Wellicht dat je daar zou kunnen informeren.
Bedankt allemaal Ik ben helaas weer gezakt. Had dit keer wel een andere examinator. Bijzondere verrichtingen gingen gewoon goed enzo, ik had alleen bij sommige kruispunten niet goed genoeg gekeken en bij een kruispunt moest de examinator ingrijpen. Snelweg deed ik echt heel goed, dus die mag ik in mijn zak steken. Nu nog even bedenken hoe ik aan geld kom om nog een examen te doen 🥲🥲
Nou ik liet hem gister dus afslaan tijdens mijn examen en dat was ook al zo lang niet gebeurd. Daarna gewoon goed opgelost vond de examinator, dus niets aan de hand. Ik schakelde ook naar 2 ipv 4 en had dat gelukkig op tijd door. Als je het maar goed oplost is er niets aan de hand
Heel herkenbaar! Ik heb hier ook bijna elke les last van. Ik ben altijd veel te veel bezig met wat geweest is, wat gaat komen, wat ik had moeten doen etc. En dan zit ik veel te veel ‘in mijn hoofd vast’, waardoor ik alleen nog maar meer fouten ga maken.
Mijn rijschool doet dus nu alleen rijlessen aan degenen die al ingeschreven stonden voor examen. Dus ik mag nog steeds niet lessen. En opzich vind ik dat niet zo heel erg nu even, omdat ik het heel druk heb met werk en studie tot en met juni. Alleen: ik heb 1,5 jaar geleden mijn theorie behaald. Dus ik ben bang dat ik die opnieuw moet gaan doen. En de eerste keer heeft me al bloed, zweet en tranen gekost + ik heb daar nu echt geen tijd voor met al én studie én werk en die rijles waarvoor ik terug moet naar mijn ouders elk weekend. Het liefst wil ik gewoon met die hele rijles stoppen, want ik was toch al niet zo’n talent. Maarja dat is echt zonde van de duizenden euro’s die ik er al in heb gestopt + dat ik ooit in mijn leven wel een auto nodig ga hebben. Word er wel echt helemaal gestrest van, blegh.
Gewoon gaan, als je een plekje weet in de buurt waar het een beetje rustig is eventueel daar gaan. Mijn eerste keer rijden ging echt slecht, auto viel steeds uit en vond het eng maar nu gaat alles gewoon vanzelf. Uiteindelijk merk je misschien ook wel dat je vaste routes krijgt naar de supermarkt, werk, familie en die leer je helemaal uit je hoofd.
Je kunt kijken of je het prettig vindt om iemand naast je te hebben? Bij rijlessen heb je immers ook al die tijd iemand naast je gehad.
Ik zou misschien als eerste een keertje een rondje buiten de bebouwde kom zoeken om te rijden, kun je een beetje oefenen zonder dat je veel rekening moet houden met voetgangers en fietsen en zo.
Ik ben ook niet echt pro in parkeren moet ik zeggen Kan hem er alleen vooruit inkrijgen, achteruit alleen als ik 10x voor en achteruit mag en fileparkeren probeer ik niet eens
Pff ik heb volgende week theorie examen, maar jemig heb het echt onderschat?! Kan sommige dingen gewoon echt niet onthouden, zoals het verschil tussen een brom en snorfiets bijvoorbeeld
Iemand die weet of in de theorie examens promille gebruiken of ug/l bij de vragen over alcohol #motorrijbewijs #dtv
Nou dik gehaald! Maar 1 foutje in het laatste onderdeel. Vind het wel jammer dat je dan niet krijgt te zien welke vraag je fout had. Maar was echt heel makkelijk, mijn oefentoesten waren echt veeeel en veel moeilijker!
Ik kreeg het wel te zien. Misschien klikte je te snel door ofzo?
iig gefeliciteerd!
Oh meen je, het zat me echt dwars haha. Dankje!
Ik zal er maar direct voor uitkomen, ik ben een stresskip en weet dat het pas over heel lang is en echt wel goed komt maar alsnog maak ik me nu al zorgen dat ik mijn theorie examen niet haal
Het zijn zo veel feitjes? Ik maak de oefenvragen van m’n theorie pakket (vekabest?) nooit goed genoeg (altijd 5 vd 20 fout oid) en vooral de technische aspecten vind ik elke keer een raadsel. Moet je echt weten op het examen wat lampje X betekent?? Ik zou dat gewoon googlen als het zou branden in mijn auto 🥲
Het examen is 10 Augustus dus nog 2 maanden maar dat weerhoudt me er niet van om nu al gestrest te zijn.
On the bright side Het praktijk gedeelte gaat echt goed en dat examen maak ik me dan geen zorgen over
Haha ik was hetzelfde, en ook toen ik heb examen moest gaan maken dikke stress en eerst 5 minuten gezeten om m’n ademhaling goed te krijgen, maar heb 'm gehaald. Heb heel veel proefexamens gemaakt en tot examen 25 zakte ik steeds en vanaf toen ging het beter. Heb er totaal 35 gemaakt (via itheorie)
Zat ook te stressen om die lampjes enzo, maar geloof dat er maar 1 vraag bij zat en die ging over t oliepeil lampje.
Awh fijn voor jou dat het zo goed ging! In dit topic las ik ook al dat veel mensen in 1x slagen en ik probeer altijd maar te bedenken dat 16 jarigen het kunnen halen dus ik met mijn research master degree vast ook 🥲
Het liefst zou ik alle mogelijke oefen examens maken maar overal moet je ervoor betalen? Alsof rijles niet al duur genoeg is
Haha ja precies hou die gedachte vast! En als he zakt, ga toch gewoon nog een keer echt geen ramp!