Rijlessen

Goed dat je er zo instaat haha. Voor jou zal het vast niet zo voelen maar ik kijk vreemd genoeg wel uit naar m’n volgende lessen. Dat ik me toch ff helemaal kan focussen op alles wat ik fout deed en het nu veel beter ga doen :muscle:

1 like

Ja dat snap ik heel goed! Ik heb het ook wel een beetje hoor, maar nu ff tranquilo hahaha. Hoe ging het bij jou en wat moet je nog oefenen? Ik had trouwens mn ttt gehaald, maar die verloopt nu dus bij de tweede keer als je gaat afrijden. Echt kapot lullig, maar gooeeeeeeedddd

1 like

Op zich hoef je alleen maar bijzondere verrichtingen extra te doen toch, valt wel mee! En is 5 minuten dat je minder hoeft te rijden haha. Sowieso als je het heel langzaam doet en dat is meestal toch beter :’)

Bij mijn TTT was ik denk ik toch veel te gestrest (onbewust want ik voelde me best goed) want ik reed echt veel te rommelig en gehaast. En ik maakte aan het begin al een domme fout en ik denk dat dat steeds overstroomde naar de volgende situatie. Ik kreeg mezelf gewoon niet meer rustig en waar ik 30km zones normaliter al moeilijk vind ging het helemaal niet goed nu. Vanaf volgende week maar echt focussen op een slakkentempo houden in 30km zones :’)

1 like

Ahhh ik snap het. Ik begrijp je echt helemaal. Indd dat ook met die snelheid, zo’n gezeik. Toen ik vandaag ook terugkwam bij het CBR scheurde ik echt een parkeervak in. Dat ik achteraf dacht; waarom doe ik dit niet gewoon met 10 km per uur hahaha. Maar goed, heel veel succes met je aankomende lessen. Lekker in slakkentempootje haha! Ik ben benieuwd :))

1 like

Ben zojuist gezakt. Wat nervositeit met een mens kan doen zeg… moet het allemaal even laten bezinken.

4 likes

Wat kut! Rij examens zijn echt niet gemaakt voor de normale mens geloof ik, behalve als je zenuwen van staal hebt lijkt het onmogelijk om in 1 keer goed te doen. Heb je snel een herexamen?

1 like

Zat echt met trillende handen achter het stuur. Ik ben gelukkig bijna thuis zodat ik een potje kan gaan janken. En mijn rijinstructeur laat mij vandaag weten wanneer er weer gaatje vrij is.

Aw dit klinkt echt heel erg kut. Ik vraag me ook altijd af wat je dan moet doen in je examen, want ik verwacht dat mij hetzelfde over komt. Ik denk ff aan de kant zetten en dan uithuilen? Echt ongehoord hoe stressvol dit is

Ik wil je overigens niet (onnodig) bang maken hoor. Want ik heb mezelf gewoon gek gemaakt. Achteraf gezien doen je niet anders dan tijdens een les. Alleen zit er iemand anders naast je.

2 likes

Misschien even positief geruststellend bericht, ik heb ‘m vorige week wel in 1 keer gehaald. Was ook mega zenuwachtig, heb dat ook aangegeven aan de examinator en die ging meteen vragen hoe ik het meest comfortabel zou zijn. Dus aangegeven dat ik het liefst wat mompel tijdens het rijden en of hij beetje gezellig wil kletsen. En hij deed mega zijn best om je gerust te stellen, en benoemde ook steeds dingen die goed gingen, zodat ik meer vertrouwen ook kreeg tijdens het examen.

Dus echt vantevoren aangeven hoe je je examen wil hebben, want zij willen ook gewoon het liefst dat je je fijn voelt. Daar krijgen ze zelfs les en examen in, dus ze horen er getraind in te zijn.

7 likes

Heeft een van jullie wel eens een pakket aangeschaft van Theorietoppers? Heb over 2 weken weer theorie en schijt nu alweer in mijn broek :hot_face:

Had inderdaad het pakket aangeschaft en net geslaagd🥳. Echt hele fijne filmpjes/uitleg en ezelsbruggetjes

9 likes

Ik heb al wat rijlessen gehad met een schakelwagen maar dat is alweer best een hele tijd geleden. Nou loopt mijn theorie eind juni af en zou ik toch wel heel graag mijn rijbewijs willen. Zou het helpen om automaat rijlessen te nemen? Ik heb zo’n idee dat het dan net iets sneller gaat.

Ik heb nu een aantal pogingen gedaan om mijn rijbewijs te halen maar iedere keer, door het niet halen van theorie examen, er mee gestopt. Nu wil ik heel graag weer gaan beginnen met theorie maar ook met rijlessen al vind ik dat op het moment wel weer een super eng idee. Aangezien ik weer bang ben dat ik er weer mee stop of dat het weer z’n 3 jaren plan gaat worden. :sweat_smile:

@Trenchcoat mag ik vragen welk pakket jij had aangeschaft bij Theorietoppers? ik heb wat Youtube video’s gekeken de afgelopen dagen en vind ze het erg fijn uitleggen.

1 like

Ik had het premium pakket van €50,- gekocht :)! Had via Joy van Beautynez een kortingscode gevonden van €15,- (joy15). Misschien werkt de code nog! Heel veel succes in ieder geval.

1 like

Let op: het pakket is een aantal dagen geldig (dacht 30 of 21). Hou hier wel rekening mee!

1 like

Ah ik had stiekem gehoopt dat je een paar stappen zou overslaan :joy: Ik denk dat ik voor de snelheid maar lessen van 120 minuten ga nemen, dat zal ook wel veel schelen qua tijd. Althans, dan maak ik in kortere periode meer uren.

Ik zou blijven lessen in een schakel hoor! Kun je niet zo’n versnelde cursus doen?

1 like

Ik heb vrijdag examen, waarschijnlijk in de sneeuw… Nu ben ik extra gestrest. Heeft iemand wel eens examen met sneeuw gehad? Ik weet dat je vooral rustiger moet rijden enzo maar ik heb 0 ervaring met sneeuw 🥲🥲🥲

2 likes

Spannend, maar dat komt vast helemaal goed! Er wordt goed gestrooid in Nederland, dus glad zal het vast niet zijn. Ik heb inmiddels vaak gereden met sneeuw en alleen met dat dikke pak wat er in februari lag had ik er echt last van, verder stellen die kleine sneeuwbuitjes niet zo veel voor. Ik heb vorig jaar motorrijles gehad toen er een beetje sneeuw lag en het vroor en dat vond ik ook heel spannend, maar uiteindelijk heb ik er amper wat van gemerkt. Het komt echt goed, gewoon rustig je ding blijven doen. Je hebt voor je examen waarschijnlijk ook nog een les, dus dan kun je instructeur om tips vragen en even wennen.

1 like