Rijlessen

Dankjewel voor je antwoord! Dat is wel geruststellend. Ik heb vandaag, morgen en vrijdag zelf idd nog les. Hoop echt dat ik het ga halen maar idk of het erin zit :sob:

2 likes

Ik ga voor je duimen!

1 like

Iedereen zal voorzichtiger rijden gezien de weersomstandigheden. Het komt vast goed, ik duim voor je.

1 like

Heb vorige week contact opgenomen met de rijschool waar ik heb gezeten en een pakket had afgenomen, had ik niet volledig afgemaakt. Vond mezelf redelijk brutaal maar heb gevraagd of ik het vanuit dat pakket verder mag oppakken. Had nog 6 lessen, een TTT en een examen staan. En dat mocht gewoon! Dus binnenkort ga ik denk ik echt weer beginnen.

Ben ondertussen al met de video’s van theorietoppers op youtube bezig tussendoor op werk en het is echt zo chill en fijn uitgelegd. Binnenkort het pakket halen. Denk dat ik met het maand pakket wel genoeg tijd heb om te leren en dan op examen te gaan.

5 likes

Ja haha. Heb je wel examen gehad bij het CBR als je niet de eerste keer gezakt bent? 🥲 :joy: :joy:

Ik reed foutloos maar maakte 1 fout omdat ik niet wist dat twee wegen samen kwamen en een auto met korte bocht niet voor liet (ik kwam met lange bocht). Jammer maar helaas. Was wel gezellige examinator. Wordt wel duur grapje zo

Hahaha ja dat zeggen ze altijd maar of 't nou helpt :joy: :joy:
Hopelijk kan ik gewoon snel voor een herkansing en kan ik weer net zo goed rijden als vandaag maar zonder die ene fout

Echt jammer dat je de uitslag nog eens via de mail krijgt. Echt nog z’n trap na van het CBR :joy:🥲 volgende keer ga ik niet meer naar de uitslag kijken, of ik zak of slaag. Ik was er echt net overheen haha komt die kut mail

1 like

Ja dat is zo naar hè. Ik leef met je mee.
Hopelijk kan je zsm weer afrijden.

1 like

Ik had eigenlijk 3 januari examen, maar heb die moeten afzeggen omdat er een aantal lessen waren uitgevallen en ik nog niet klaar was. Nu moet ik tot mijn volgende vakantie wachten eind februari. In principe niet erg, maar nu doet mij instructeur ineens een beetje moeilijk over op zaterdagen lessen, omdat hij dan al vol zit steeds. Al sinds ik met hem rijd les ik op zaterdag. En ik kan gewoon niet doordeweeks want ik sta voor de klas. Ik wil gewoon mijn rijbewijs.

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik zit er doorheen en durf 't nog niet aan 'm omgeving “op te biechten”. Wil het wel even ergens kwijt. Ik ben al tijden bezig voor m’n motorexamen, laatst gezakt en binnenkort is m’n her.

De les voor m’n examen ging niet goed (bleek achteraf corona te hebben) en heeft m’n instructeur echt tegen me staan schreeuwen. Tijdens de les en daarna. En toen dus gezakt. Sinds die keer ben ik steeds zo zenuwachtig voor de les. Begint al dagen van te voren, voel druk op m’n borst en slaap slecht. Ik weet dat dit en zijn gedrag niet normaal is, maar ik moet nog maar even en het is bij een rijschool waarin hij de eigenaar en instructeur is :sweat_smile: Dus ook niemand bij wie ik 't kan melden. En naar een andere rijschool vind ik ook onhandig, want ik hoef nog maar 2,5 week. Zijn gedrag wordt er ook niet beter op, wel wat minder maar hij bouwt absoluut niet aan m’n zelfvertrouwen. Elke les is er steeds ook wel wat anders wat hij niet goed vindt. Nu heb ik ineens een verkeerde zithouding en gebruik ik soms de verkeerde versnelling. Gast, hoezo zie je dit nu ineens pas… Ik vind 't dubieus. Daarnaast ben ik bijna al m’n motivatie kwijt en kan 't mij gestolen worden of ik nog slaag of niet. Heb vannacht zo weinig geslapen dat ik me heb ziek gemeld, succes er mee :v:Pff nog even doorbijten en wat motorfilmpjes kijken voor m’n motivatie.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee wil. Gewoon even van me afschrijven denk ik :confused:

1 like

Wat ontzettend rot en naar. Bah wat een nare man, wie denkt hij wel dat hij is om zo tekeer te gaan tegen jou? Ik snap dat je een knoop in je maag krijgt van te voren en tijdens je les.

Ik zou je toch adviseren per direct te stoppen en een andere rijschool te zoeken. Ook al is het nog maar kort, wie zegt dat het zo kort gaat duren met zijn nare gedrag? Dat helpt jou niets verder waardoor het langer kan gaan duren.

Ik zou echt ergens anders naar toe gaan ook om ervoor te zorgen dat motorrijden weer een positieve ervaring wordt voor jou.

1 like

Ik ben het hiermee eens. Heb hetzelfde gehad met autorijden - eerst een prima instructrice, maar die moest gaan lesgeven in automaten (was een grote rijschool) en toen kreeg ik echt een verschrikkelijke vrouw die ook tegen me zat te schreeuwen etc. Dat heeft me toen echt zo bang gemaakt voor autorijden terwijl ik dat daarvoor niet had. Heb het bij haar aangegeven en ben toen gewisseld naar een super aardige man, maar heeft echt even geduurd voor het weer goed ging in de auto.

Wel echt super vervelend voor je zo op het laatste stukje. Misschien kan je nog aangeven dat je dit overweegt? Als er niets verbetert ben je inderdaad zo weg en heel misschien gaat ie zich nog gedragen.

2 likes

Ik heb maandag as m’n tweede examen en ik ben echt 10 keer zo gestrest. Vorige keer wist ik wel dat ik iig goed kan rijden, maar nu is al mijn vertrouwen weg. Mijn instructeur vindt dat onzin en zegt elke keer weer dat ik echt goed kan rijden en dat ik gewoon m’n ding moet doen etc etc maar ondertussen droom ik elke nacht dat ik weer zak. Zo weinig zin in

Theorietoppers heeft vandaag hun pakketten voor 50% in de aanbieding.
Zat het een beetje uit te stellen weer maar nu gelijk pakket gehaald voor een maand.

Pff ik ben het echt even zo zat, gatverdamme. Wil het gewoon kunnen. Had net een dramatische les waarbij ik alles wat ik heb geleerd vergeten leek, deed allemaal debiele dingen, werd dan heel gefrustreerd en ik dacht alleen maar de hele tijd dat ik naar huis wilde. En als mijn instructeur dan iets probeert uit te leggen over wat er misgaat en hoe het wel moet dan dringt het gewoon niet tot me door omdat het gewoon totaal niet logisch klinkt voor me en ik snap gewoon niet hoe die stomme kutauto werkt. Ik ga wel een dikke baan zoeken zodat ik een chauffeur kan nemen want ik heb gewoon geen zin meer

7 likes

Ik moet weer even klagen over mijn examen sorry jongens. Ik heb er gewoon zo weinig zin in, het is zo deprimerend om te weten dat ik gewoon goed kan rijden maar dat je op elk moment kan zakken door een onvoorziene fout van iemand anders, of een andere omstandigheid waar je je niet op kan voorbereiden. En nu is het weerbericht voor maandag natte sneeuw en ik weet niet of ik dat nou fijn vind of niet? Aan de ene kant geeft me dat wel een goede reden alles heel langzaam en chill te doen, en ik hoop dat er dan minder fietsers op de weg zijn, maar aan de andere kant is dat ook stressvol en afleidend. Ik heb gewoon zo’n zwaar gut feeling dat ik ga zakken weer, vanwege een of andere fietser ofzo.

andere mensen kunnen prima fouten maken, en jij ook, dat gebeurt mij nog elke keer als ik rijd (mét rijbewijs). het gaat erom dat je erop anticipeert, het oplost, kalm blijft en doorgaat. het hoeft niet vlekkeloos te gaan, want het verkeer ís ook onvoorspelbaar. neem je zelfvertrouwen mee naar je examen: je hebt het onder de knie, en als er iets misgaat bij een ander, dan heb jij de capaciteit om gevaarlijke situaties te voorkomen. mijn moeder gaf als tip: beeld je in dat je moeder naast je zit en dat je haar veilig thuis wil brengen, want dat is waar het om gaat in het verkeer. succes, je kan het!

6 likes

Pff heb straks m’n eerste les weer sinds ruim een jaar. Zenuwachtig!

2 likes

hoe is het gegaan!?

@MakeFezHappen Je kunt het!

Ik heb een factuur gekregen en betaald ter herberekening van mijn oude pakket. Ben benieuwd wanneer ik weer mag beginnen met lessen.

1 like

laten we het er niet over hebben :’) Veel succes met jouw lessen alvast!