Rijlessen

Wat goed dat je een andere leuke rijschool hebt gevonden!
Goed dat je toch maar ergens anders heengaat.

Ja, heb vandaag voor de tweede keer zelf gereden, vond het nog steeds wel spannend maar ook heel leuk.

Succes alvast met de nieuwe rijschool! Hou ons op de hoogte. :smiley:

1 like

Even een vraag van mijn partner;
Hij wil beginnen met lessen. Tijdens de proefles werd er gezegd dat hij wss 40 a 50 lessen nodig zou hebben en hij wil dan het liefste 2x per week 1,5 uur rijden. Maar in maart gaan wij 3,5 week op vakantie dus hij twijfelt of hij nu moet beginnen of na de vakantie. Mij lijkt dat ie nu gewoon kan beginnen, maar ik heb 0 ervaring met rijlessen haha. Dus wat zouden jullie doen?

• Gewoon zsm beginnen
  • Beginnen na de vakantie

0 stemmers

Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Ik heb mijn rijbewijs gehaald met coronalockdowns tussendoor (in feb '20 begonnen met lessen, van maart-juni geen les, dec-maart geen les, juli '21 rijbewijs gehaald) en voor mij was het denk ik juist fijn. Na de lockdowns was er eigenlijk geen achteruitgang en dat gaf mij het vertrouwen dat ik het echt leerde ipv dat ik trucjes deed. Ondertussen hoorde ik mijn instructeur er wel over dat er een heel aantal weer ‘opnieuw’ moesten beginnen en dat ik eigenlijk een uitzondering was. Maar dit was natuurlijk wel allemaal met nog langer ertussen.

1 like

Ik denk dat ik gewoon nu al zou beginnen. Hou er wel rekening mee dat de wachttijden voor het praktijkexamen nog steeds erg lang zijn (afhankelijk van waar je woont) dus dat hij zich wel meteen moet inschrijven zodra hij begint met lessen.

1 like

Inschrijven voor praktijkexamen kan toch pas zodra je je theorie hebt?

1 like

Oh, dat weet ik niet. Kun je niet al een datum reserveren zonder dat je je theorie al hebt? In ieder geval zou ik hem zsm aanvragen vanwege de lange wachttijden. In omgeving Amsterdam/Zaandam is de wachttijd voor het praktijkexamen ongeveer zes maanden. Echt vervelend…

1 like

Nee de voorwaarde moet zijn dat je je theorie hebt. Dus zsm aanvragen gaat alleen op als je die binnen hebt. Ik moest inderdaad ook 5 maanden wachten toen ik m’n theorie had.

En lief dat je vroeg hoe het gaat met rijden! De 25e januari mag ik afrijden. Lijkt soms alleen maar of ik slechter word :weary: mensen op het zebrapad niet zien, de auto ineens vaak af laten slaan. Moet me goed blijven concentreren, dat is het denk ik. Want ik vind dat ik wel echt kan rijden.

1 like

Vandaag weer les gehad, was drama… Vorige twee lessen gingen best heel goed, maar vandaag was echt weer een stap terug. Nu zou ik daar op zich wel mee kunnen dealen als mijn instructeur een beetje normaal deed, maar ik trek het echt niet hoe hij reageert. Ik wil echt hand in eigen boezem steken; ik ben denk ik nogal snel van slag en boos (deze keer ook een beetje van me afgebeten in plaats van dat ik helemaal stil dichtklap), maarja dat maakt zo’n les ook niet leuker. Had vanaf de eerste lessen al dat ik niet echt een klik had bij hem, maar ik vond dat ik niet te snel mocht opgeven.

De dag dat ik les heb gehad kan ik het echt niet loslaten en morgen waarschijnlijk ook nog niet. Ik zou zo graag willen stoppen. Of in ieder geval bij hem. Of eens een proefles bij een andere rijschool om te kijken of dat veel beter voelt. Op dit moment legt het echt een schaduw over mijn leven en wilde ik dat ik er nooit aan begonnen was.

Snappcar? Daar heeft mijn man een keer een auto gehuurd toen hij nog maar net zijn rijbewijs had.

1 like

Ik heb ook gelest bij een man waar ik mij totaal niet op mijn gemak voelde. Ik vond het lessen ook echt niet leuk en zag er elke keer tegenop. Eén les voor mijn praktijkexamen stapte hij over naar een andere rijschool. Ik heb toen nog gelest bij een andere instructeur omdat ik was gezakt. Met deze persoon had ik een klik. Ik heb achteraf spijt gehad dat ik door ben gegaan met deze man.

Ik wil ook echt niet met hem verder. Maar ik weet echt niet hoe ik het moet aanpakken nu. Ben ook zo’n schijterd die het niet durft te zeggen, of niet weet hoe (opbellen of bij volgende les? Maar ik wil eigenlijk niet nog 2 uur bij hem lessen).
Ik heb ook helaas al een pakket bij hem afgenomen. Hij heeft in het begin weleens gezegd dat je het geld terugkrijgt als je stopt (zonder de BTW e.d. maar dat verlies wil ik wel nemen) maar heb ook geen zin om in een gedoe terecht te komen met hem.

Dat is dan denk ik nieuw! Jammer….

Hoi hoi! Ik ben ook weer begonnen met rijles. In 2010 heb ik wat lessen gehad en daarna 20/30 lessen in 2015 (toen gezakt en niet verder gegaan vanwege gedoe om eigen verklaring).
Nu heb ik de boel weer opgepakt. Ik heb 6 lessen gehad. Ben bij psychiater geweest voor keuring (ADD) en ik ben goedgekeurd. Enige stomme is dat dat mij €300 heeft gekost en die Pipo niet het gehele rapport heeft geüpload bij het CBR. Dus nu heeft het CBR aanvullende vragen en duurt het allemaal veel langer.

Verder heb ik de afgelopen weer filmpjes gekeken op YouTube om meer inzicht te krijgen. Echt nuttig vind ik het wel. Hopelijk hoef ik daardoor minder lessen te volgen.
Dit is trouwens het kanaal: https://youtube.com/@StreetwizeTV
De titels zijn clickbait maar verder wel goed.

2 likes

Ik voel me echt even kut. Vandaag voor de 4e keer gezakt! Het was ook nog eens een faalangstexamen. Het gaat iedere keer mis tijdens het examen door de zenuwen. Op deze manier haal ik het nooit. Advies was om over te stappen naar een automaat. Maar dan moet ik ook naar een andere rijschool.

1 like

Waarop ben je gezakt? Heb je het schakelen goed onder de knie? Want als het schakelen het probleem is dan is het het overwegen waard. Maar anders niet natuurlijk.

Schakelen is niet mijn sterkste punt. En door de stress gaat het niet helemaal soepeltjes. Ik heb er nu inmiddels zoveel tijd en geld aan besteedt, dat ik het even niet weet

Kan je niet overstappen naar automaat in dat geval?

Nouuuu vanaf 9 feb zit ik weer in de lesauto hoor :clown_face: Ben benieuwd of ik er wat van bak want na het zakken afgelopen oktober heb ik niet eens meer in een auto gezeten.

2 likes

Ik had vandaag mijn praktijkexamen en ik ben geslaagd. Ik kan het niet geloven ik ben zo blij!

@Negativ goed dat je doorzet! Je komt er echt wel.

35 likes

Jaaaaaa!!! Gefeliciteerd! Wat heerlijk :heart_eyes:

@Negativ En goed bezig! Succes! Eerste keer weer even wennen waarschijnlijk, maar dat is helemaal oke en hoort bij het proces. Je kunt het!

2 likes