Rijlessen

Kun je dan niet beter zelf op een parkeerterrein/industrieterrein gaan oefenen? Met een of twee lessen ben je er nog niet en meerdere lessen nemen wordt ook wel duur. Je hebt online veel videos met tips voor parkeren etc.

1 like

Ik zou inderdaad wat @George zegt zelf gaan oefenen. En dan elke week minimaal 1 keer ergens fileparkeren (ook als het eigenlijk niet hoeft). Ik ben het pas goed gaan leren nadat ik in mijn wijk wel moest. Toen leerde ik ook pas een techniek aan die ik handig vind om toe te passen. Met twee lessen leer je wel een techniek aan maar blijft het onwennig voelen denk ik.

1 like

Thanks voor jullie tips! Misschien inderdaad gewoon zelf gaan oefenen samen met iemand, gaat vooral om weer wat zekerder worden denk ik. Krijg meteen al stress als er zoā€™n hele rij autoā€™s staat te wachten als ik wil inparkerenā€¦

3 likes

Ik heb mijn theorie gehaald!! 6 fouten bij gevaarherkenning en maar 1 foutje in totaal bij het kennis en inzicht gedeelte. Echt super bedankt voor de tips!:smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

gefeliciteerd!!! Super gedaan :clap:

1 like

Oh wat super fijn, van harte gefeliciteerd!! Ik worstel met hetzelfde, ben ook 2 keer gezakt dus dit biedt hoop haha!

1 like

Ja, echt ellendig. Ik heb in het verleden al twee keer mā€™n theorie gehaald en laten verlopenā€¦ Maar het komt echt wel goed hoor! Heb je binnenkort een examen op de planning staan?

Jaaa gefeliciteerd! Wat fijn dat je hem hebt :partying_face:

2 likes

Ik heb nog steeds niet alleen gereden en ik wil het zometeen voor het eerst proberen. Ik vind het best wel spannend, maar het is een klein stukje en de route heb ik ook al vaak gereden met rijles. Hopelijk kan ik hier later een update doen dat het echt heel goed ging :sweat_smile:

2 likes

Succes, je kan het!!

1 like

Ik had zoā€™n slechte les net, ik kan wel janken en heb barstende koppijn. Ik rij bij v buuren en elke instructeur legt het op een andere manier uit. Ook moest ik 3x steken maar ik verloor steeds de grip op de koppeling door mijn schoenen :sob:

Het ging op zich wel goed, maar niet fantastisch. Ik heb veel te gehaast geschakeld of juist te hoge toeren. Ik denk dat dat komt omdat ik het spannend vond. Als ik met anderen rij heb ik daar minder last van. Ik moet ook weer helemaal wennen aan het geluid van de toeren. Deze auto heeft ook geen toerenteller, dus ik moet nog beter luisteren. Ben wel blij dat ik het gedaan heb :relaxed:

Edit: Weet je wat wel echt cool voelde? Meezingen met de muziek IN DE AUTO

11 likes

Zingen in de auto is een van de voornaamste redenen dat ik mijn rijbewijs heb gehaald :smiley:

3 likes

Vandaag ging wel goed! Ik krijg vanaf nu nog maar van twee personen les waarvan ik vandaag met de vrouwelijke heb gereden. Zoā€™n fijne vrouw ook, heb er weer helemaal zin in!

3 likes

Het rijden gaat steeds beter en ook de kijkstructuur begint er in te komen. 20 juni moet ik op en heb net nog voor de zekerheid wat extra lessen in de weken voor het examen laten iplannen! Ik hoop zo erg dat het gaat lukken. Heb ook aangegeven dat ik niet met een bepaalde instructeur wil rijden omdat ik een keer bijna kwaad de auto ben uitgestapt. Later hoorde ik dat hij meer leerlingen gek maakt en zelfs mensen zo onzeker krijgt dat ze geen vertrouwen meer hebben in het examen. Voelde lullig om aan te geven, maar ben blij dat ik dat heb gedaan!

6 likes

Wat spannend, leuk dat je een datum hebt!

2 likes

Ja daar ben ik ook wel blij mee, dan kan ik er echt bewust naartoe werken!

2 likes

Er was iets misgegaan met de planning dus vandaag had ik dus weer les met een andere instructeur die ik nog niet eerder had gezien. Nou ging redelijk, best een aardige man. Echter ben ik niet bewust bezig met het feit dat ik in een lesauto zit en ga ik niet direct van het slechte uit wat betreft andere bestuurders. Nu reed ik vanmiddag op een heel raar lang straatje met een automobilist achter me. Nou prima, ik doe gewoon mijn ding. Greep mijn instructeur ineens de hele tijd de koppeling en de rem dus ik zat helemaal confused in die auto. Zegt hij ā€œJa heel veel mensen vinden lesautotje pesten echt leuk, nou ik pest gewoon terugā€ Vond dat echt zo naar. Raakte verder ook helemaal in de war want was dus ook steeds mijn koppeling kwijt na zijn gerem terwijl hij hem dan had ingetrapt. Laat het me zelf doen als het gewoon goed gaat, meine gute. Ik had precies niks in de gaten wat betreft die andere auto en dan gaat hij me er ineens bewust van maken :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Nouja dat vind ik echt heeeeeel raar van die instructeur.

1 like

Ja! Ik zie ook bij de recensies dat het echt qua ā€œlerarenā€ heel erg verschillend is wat de kwaliteit is van de lessen die ze leveren en dat is jammer. Heb er nu inmiddels 6!!! gezien en heb maar 9 a 10 lessen gehad, echt bizar. Schijnt te komen door corona en uitval van medewerkers dus rouleren ze de medewerkers en leerlingen. Het is ook best verwarrend want de een zegt ā€œAls het oranje is en je staat al op de streep is het gevaarlijk om direct te remmen, pak hem doorā€ maar toen ik dat vrijdag bij een ander deed was het ā€œNEE MAAR DIT GAAN WE NIET DOENā€ maargoed, om weer over te stappen naar een andere rijschool is ook weer zo iets, dit is al mijn 4e :unamused:

4 likes