Dit zou toch gewoon de norm moeten zijn… Ik vind het zo naar voor je dat je zo veel gedoe hebt gehad en zoveel getwijfelt aan jezelf. Jij kan dit, je had gewoon de juiste persoon nodig.
Ik vind dit ook zó bizar. Je theorie blijft ook niet forever geldig maar de wachtrijen voor afrijden worden steeds langer en langer🙄
Voor de mensen die al een rijbewijs hebben, heb ik een (suffe haha) vraag. Of ik ben meer op zoek naar ervaringen.
Op 1 maart krijg ik mijn auto, tweedehands, private lease. Een witte Opel Corsa uit 2020. Echt super leuk maar ook wel spannend want dan ga je dus alleen in zo’n auto rijden en moet je dat dus allemaal zelf gaan doen.
Op 10 maart heb ik een afspraak om mijn vingertattoo’s bij te werken, en dan kan ik nu natuurlijk gewoon met de auto gaan. Het is in Den Haag en vanaf mijn huis 51 minuten rijden, dus best wel een stukje.
Ervoor heb dan natuurlijk ook al gereden, dus ik denk gewoon maar doen? Het idee vind ik wel super spannend maar ik kan me wel voorstellen dat je maar gewoon moet gaan rijden en in principe niks uit de weg moet gaan.
Hoe deden jullie dat?
Ik zou gewoon gaan, nu heb je nog veel gereden en als je niet oefent komt het nooit natuurlijk. Ik heb ondertussen al maanden niet meer gereden omdat ik het nooit zo geoefend heb en ik heb daar zo’n spijt van, ik heb alleen maar angst en stress opgebouwd voor auto rijden :’)
Ja maar ik vind het spannend! Haha
Je hebt gelijk natuurlijk hoor, ik ga het ook gewoon doen. Ik ga de 1e week ook al een vriendin ophalen om bij een andere vriendin op bezoek te gaan. Zo’n raar idee!
@Kurisu Ah dat is wel echt balen ja. Heb je zelf een auto? Als je die niet hebt kan ik me voorstellen dat het ook lastig bijhouden is.
Ik vond het ook heel spannend! Zou wel eerst een paar keer in de buurt rijden waar je het een beetje kent om te wennen aan het alleen rijden en je auto. Ik begon met wat ritjes in de buurt waar ik de weg een beetje kende om wat zelfvertrouwen op te bouwen. Vind het nog steeds spannend om naar drukke en nieuwe plekken te rijden maar ik mag het niet vermijden van mezelf, juist om rijangst te voorkomen. Ik maak wel fouten soms dan met navigeren ofzo maar het komt elke keer wel weer goed dus daar hou ik me maar aan vast.
Dus ja doen! Maar oefen in de week ervoor wel alvast om je wat zekerder te voelen in de auto alleen.
Enige manier om het te leren is om het te doen! Je kunt altijd een uur eerder vertrekken, zodat je fouten mag maken. Dus als je ineens voor een verkeerd stoplicht staat (gebeurde in mijn eerste weken vaak omdat ik de wegen nog niet altijd goed snapte), dat je niet in paniek gekke dingen gaat doen, maar dan maar die verkeerde afslag neemt en je rustig de tijd hebt om een stukkie om te rijden.
Ja, dit ga ik sowieso doen inderdaad! En verkeerd navigeren zal mij vast ook vaak gebeuren, haha. Maar dat is niet erg.
Dit is wel een heel goed idee ja, gewoon een uur eerder vertrekken zodat ik rustig de tijd heb een geen druk voel. Goede tip!
Oh echt? Is het wel beter geworden na die 100 lessen nu je lekker zelf rijdt? Ik kan me zo voorstellen van wel omdat je dan pas echt ervaring op gaat doen.
Ah wat heerlijk! Ok daar ga ik ook voor!
Ik heb wel zelf een auto ja, maar echt een aluminium blikje vergeleken met de splinter nieuwe polo van mijn instructeur (ik vond het ook heel eng om met mijn auto te rijden, ik heb mezelf zo overschat toen ik m kocht lmao). Ik kreeg mijn rijbewijs ook net toen de oorlog begon, en de benzine prijzen echt enorm hoog waren. Een van de redenen waarom ik toen weinig geoefend heb was ook dat ik eigenlijk niet benzine voor de lol kon betalen (geen vaste baan, en met 2,5 per liter ofzo of wat het toen was kon ik niet zo maar voor de lol gaan toeren omdat ik al zo veel geld uitgegeven had aan 3 keer afrijden hahaha). Nu zeg ik elk weekend weer tegen mijn vriend dat we moeten gaan oefenen ofzo en dan doe ik het nooit ;-;
Zeker gaan en als je het fijn vindt zou je altijd iemand mee kunnen vragen als bijrijder? Het zal sowieso spannend zijn, dat vond ik ook. Maar ‘gewoon’ gaan is het beste wat je kan doen en zeker extra tijd in plannen want ik moest in het begin van mijn rij-carriere ook echt wennen aan het navigeren! Zie je soms toch een afslagje over het hoofd en dan wil je geen gevaarlijke capriolen uithalen dus gewoon door rijden/om rijden en daar de tijd voor nemen
Gewoon doen, misschien wel ruim de tijd nemen zodat je niet zit te stressen vanwege tjd ofzo. Misschien zelfs een chille stop tussendoor ofzo nemen? Starbucks ofzo. Successs
Dat is een heel goed idee, iemand mee vragen. Heb al m’n vriendinnen gevraagd maar helaas kan niemand. Dus ik ga gewoon alleen en neem dan ruim de tijd. Heb de auto dan ook al bijna 2 weken dus genoeg de tijd gehad om te oefenen.
@Kurisu misschien dit gesprekje dan aangrijpen om dit weekend echt echt weer te gaan auto rijden? Anders is het zo zonde!
Goed, ik zou dus vorige week mijn 3e rijles hebben bij de nieuwe rijschool maar werd in de ochtend geappt dat de les niet doorgaat omdat zijn vrouw op de IC ligt. Het is heel egoistisch maar waar doe ik nu goed aan? Ik heb geen idee wat de status nu is maar ik vind het te vroeg om daar naar te vragen en ik wil natuurlijk niet als een egoist overkomen. Aan de andere kant baal ik ergens toch wel een beetje dat ik nu weer in onduidelijkheid zit.
Ik kan me voorstellen dat als het echt niet goed gaat met zijn vrouw dat lessen er gewoon even niet in zit, maar dan ben ik wel genoodzaakt om iets anders te gaan zoeken.
Is hij de enige instructeur bij die rijschool? Zo niet dan zou ik contact opnemen met de rijschool zelf of zij misschien een alternatief kunnen bieden. Als hij wel de enige instructeur is kun je misschien voorzichtig en vriendelijk informeren hoe het met zijn vrouw is en dan ook vragen of hij verwacht dat hij de lessen voor de komende tijd zal laten vervallen? Ik denk dat zolang je het op een nette manier vraagt het eigenlijk wel prima is, want zo’n man begrijpt ook wel dat het juist belangrijk is om met enige regelmaat te blijven lessen (ga ik vanuit) en dat jij daarom even peilt wat nu de verwachtingen zijn
Hij is inderdaad alleen. Ik ga morgen maar even een berichtje sturen want heb tot nu toe nog geen update gehad… Vind het heel vervelend voor hem maar ik baal zo erg. Heb echt altijd pech met rijles, ik denk echt dat het me gewoon niet is gegund ofzo
Het gaat nog steeds niet goed met zijn vrouw en wilt mij dit weekend contacteren. Is het heel raar als ik een andere rijschool zoek? Ik vind deze onzekerheid ook niet heel chill. Vooral als dit straks vaker gaat gebeuren.
Gats voel me echt een zeikerd maar ik wil gewoon zo graag mijn rijbewijs Vandaag ben ik 1,5 uur onderweg geweest naar mijn oma terwijl mijn oom er met de auto 20 min over doet. Ik wordt gewoon steeds bozer en bozer in dat kut ov
Ik vind het niet raar als je een andere rijschool zoekt, zolang je hem dat maar netjes laat weten
Nou ik ben toch maar bij hem gebleven, net weer een les gehad na een maand tijd… maar hij adviseerd automaat rijlessen. Hij ziet dat ik kortsluiting krijg bij drukke plekken qua schakelen en de hellingproef lukt gewoon echt niet. Ik krijg de handrem niet eens naar beneden en het is verschrikkelijk. Ben echt verdrietig en schaam me dood dat ik niet eens capabel ben om schakel te rijden
over 10 jaar ga je waarschijnlijk niet eens meer auto’s met handmatige schakelbak vinden