Rijlessen

Irritant zeg, dat je steeds andere leraren hebt, want jij kent hun niet en zij kennen jou niet, dus ook niet je rijstijl en je niveau etc.
Wel fijn dat je een datum hebt!

2 likes

Wow ik ben zo opgelucht, mijn theorie zou op 29 juni verlopen maar dat is nu aangepast naar 31 oktober! Als ik het onverhoopt de 20e niet haal heb ik alsnog even adem ruimte!

Sorry voor mijn gespam in dit topic overigens.

8 likes

Wat leuk, we lopen bijna gelijk! Haha. Heerlijk dit, scheelt zo veel gedoe! (En onnodige stress)

2 likes

Omg, ze hebben mij per ongeluk deze mail gestuurd en het geldt dus niet voor mij :unamused:

1 like

Ik krijg ook deze mail? Met als reden dat ik al een verlenging heb gehad, maar dat is niet zošŸ¤Ømorgen maar even bellenā€¦

1 like

Neee echt?? Wat slordig!!

2 likes

Echt klote! Ik heb net een mail gestuurd, ben benieuwd wat er op geantwoord gaat worden.

1 like

Ze hebben mij gebeld! Zie bieden hun excuus aan maar kunnen helaas niets voor mij betekenen.

Ik had blijkbaar al een verlenging gehad zonder dat ik het wist :smiling_face_with_tear:.

En vandaag weer een kut mail van het cbr, per 1 sept wachtijden voor als je een herexamen wil inplannen.

Wat balen! Ik heb het idee dat ze echt iedereen die foute mail hebben verzonden, zo asociaal!

Moet je binnenkort afrijden? September is nog best ver weg, dus als je in juli op moet en zakt is er wel een mogelijkheid om voor september opnieuw te kunnen. Althans, dat geeft mijn instructeur aan!

Succes!! Ik ga binnenkort ermee starten.

2 likes

Spannend! Ik heb mijn rijbewijs nu net een jaar. Rijd je ook al een tijdje auto? Ik vond het AVD examen veel makkelijker, zeker als je veel auto rijdt heb je al veel meer weggevoel en dat scheelt enorm. Eigenlijk is het gewoon alsof je een rondje gaat rijden, maar dan op de motor. Ook tijdens het examen mag je gewoon lekker doorrijden, zorg dat je veel ruimte om je heen hebt en je niet achter een vrachtwagen komt te zitten. Misschien overbodig; maar wissel niet van baan in een bocht, daar kun je op zakken. Je moet natuurlijk ook wat informatie over de motor kunnen vertellen voordat je vertrekt, zorg dat je die punten ook goed in je hoofd hebt. Laat het maar horen als je vragen hebt!

1 like

Ik had tijdens mijn examen het idee dat het niet heel erg gaat om of je je perfect aan alle regels houdt, maar meer of je weet dat je als motorrijder een kwetsbare weggebruiker bent en hoe je daar mee om gaat. Net even wat extra gas om een vrachtwagen voor te zijn inderdaad, ook al ga je daardoor net te hard. Ik trok bij het invoegen het gas flink open om die reden en kreeg daar complimenten voor. Heel veel succes! Als je nog iets wil bekijken, ik vond de filmpjes van Rijschool Dalsem op YouTube heel fijn!

1 like

Ik ben vanochtend gezakt weer gezakt voor mijn rijexamen. Nu ben ik rond de 30 inmiddels. Toen ik 18 was, ben ik al een keer eerder op geweest. Maar ik had geen fijne instructeur. Pfff, voel me gewoon even rot omdat ik echt totaal geen held ben achter het stuur.

Omg 15 weken?? Ik denk dat de meeste mensen zakken uit zenuwen, niet omdat ze kunnen rijden. Echt absurd dit

2 likes

Veel minder goede rijscholen, om het zo maar even te zeggen, doen maar wat qua inplannen. Kandidaten zijn dan nog helemaal niet klaar voor afrijden, daarom zijn deze nieuwe regels.

2 likes

Wow ook absurd. Toen ik examen deed was er die nieuwe regel dat je als rijschool eerst je leerling moest laten ā€œcheckenā€ door een andere rijschool om te zien of ze er klaar voor zijn. Je hebt wel een goed punt maar nu nog een regel dat rijscholen beter worden ipv dat leerlingen maar moeten lijden :smiling_face_with_tear:

Ik heb maar vast de afspraak bij de gemeente gemaakt om mijn rijbewijs aan te vragen de dag na mijn examen over 3 maanden :rofl: De wachttijden daar zijn ook vrij lang, gaat mij niet gebeuren dat ik er na zo lang wachten bij het cbr bij de gemeente weer een maand of 2 op moet wachten dus ik manifesteer mijn slagen maar vast. Wat een gebed zonder einde, ben zo blij als ik hem heb

5 likes

Ik vraag me ook heel erg af of dit geldt als ik in augustus bijvoorbeeld voor een tweede keer zak. Dat ze dan zeggen ā€œnee 15 weken wachten voor de 3e keer, want vanaf sept gaan de wachttijden inā€

1 like

En anders bellen! Ik kon op die manier veel sneller een afspraak maken dan via internet

1 like