Hoe frequent ga je lessen? Het komt echt vanzelf! Stapje voor stapje
Het was nu mn tweede keer maar met 2 weken ertussen. Door ziekte en examen leerlingen enzo. Maar nu kan ik zelf inplannen dus kan ik 2x per week. Ik denk dat vaker voor mij ook beter werkt. Ik ga nu ondertussen ook even wat youtube filmpjes kijken over schakelen zodat ik dat snap en weet waar zij het over heeft als ze ineens iets roept.
Ahhw dit is zo.herkenbaar. Ik heb dit ook eens gehad toen ik ongesteld was. Ik deed echt zulke rare dingen. Bijv het hand door het gat van het stuur steken om zo richting aan te geven (wtf bezielde me???!!!). Volgende keer gaat het vast weer beter ![]()
Ik had net les en moest fileparkeren. Maar ik snap/zie dat soort dingen niet ofzo. Met denkbeeldige lijntjes weet ik veel. En we hebben thuis geen auto dus kan ook niet echt oefenen ofzo op een parkeerplaats. Maar goed instructice zei wel dat ze tevreden met me is.
Ik ga overigens voor een faalangstexamen (waar ik al lekker stomme reacties op heb gehad - âFaalangtstexamen? Dat heb ik allemaal niet nodig gehad hoor!!! Waarom zou je dat willen???!!â) En ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier die dit ook hebben gedaan.
@Soy.peor ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar het komt echt vanzelf. Vaker lessen is ook fijn. Dan bouw je ook wat routine op.
@Negativ hoe gaat het bij jou?![]()
Ik ben echt trots op ons allemaal in dit topic en ik vind het leuk om mee te schrijven.
Oh 2 keer per week is lekker veel zeg. En slim om wat filmpjes te bekijken!
Ahh fileparkeren is ook lastig hoor! Je moet echt net het juiste moment vinden. Een centimeter eerder of later insturen maakt al verschil, ligt echt niet aan jou! Maar komt echt wel goed, gewoon veel oefenen tijdens het lessen! En dat de instructrice tevreden is zegt ook heel veel!
Ik heb zelf niet meer gelest sinds het zakken, maar 5 jan stap ik weer in. Ben wel gelijk bang dat ik het in die 4 weken direct ben verleerd, maar dat zal vast niet. Moet echt meer zelfvertrouwen krijgen met zulke dingen
Dat vind ik aardig dat je dat zegt en dat klopt ook wel natuurlijk. Volgende keer gaat het vast weer goed.
Veel succes volgende week. Je bent het uiteraard niet verleerd, maar snap je gevoel.
Ik ga morgen al om 8 uur lessen, omdat het dan rustig is in de stad. Ben alleen geen ochtend mens ![]()
Ben nu alweer even wat filmpjes aan het kijken om op te frissen, het verdwijnt nog zo snel uit mijn hoofd.
Edit: had vandaag wel even wat momentjes van waarom doe ik mezelf dit aan
Lol ik zou een les hebben van 1.5 uur maar t werd 1 uur omdat ik ineens heel mn focus kwijt was. Verder snap ik t schakelen nu eeeindelijk wel haha. Alleen ik vind het focussen zooo lastig ik ben echt een dromer.
Ik moet echt nog de rust vinden als alle handelingen bij elkaar komen. Volgende week misschien wel een keer een automaat proberen ![]()
Ik rijd nu trouwens toch weer een 1 uur en vind dat qua focus eigenlijk wel het fijnste
Dit is echt zoân wekelijkse update ![]()
@Soy.peor ik heb dit ook zooo vaak gehad, vooral in het begin. Nu gaat het een stuk beter, maar vind het echt best pittig. Als ik het doe na een slechte nacht slapen ofzo, dan gaat het ook vaak ruk. Ik ga vanaf volgende week 1.5 uur proberen, want ik merk nu juist dat ik er na een half uurtje echt lekker in zit.
@CloserToFine ik vind automaat echt heerlijk, hoef niet meer om dat stomme schakelen te denken.
Heeft iemand trouwens nog tips om te leren verder vooruit te kijken/anticiperen? Want dat is ongeveer het enige waar ik nog wat aan kan werken, maar ik vind dat zo lastig. Of is dat gewoon oefening?
Oke hele oude comment, maar ik zat een paar filmpjes van die Sebastiaan te kijken op youtube en ik trek hem echt niet ![]()
Ik houd het maar bij Verkeersschool Weber haha.
@Sedana en @Rozevarken ik moest lachen om jullie tips maar heb er serieus wat aan. Thanks! Nu kijken waar ik Mario Kart kan spelen.
Ooh dat laatste is zo herkenbaar! Soms lijkt het wel alsof je in een roes zit ofzo, ik heb wel eens gelezen dat het helpt om regelmatig in je stuur te knijpen om even bewust te worden, wellicht heb je daar iets aan.
Navigatie rijden is zo kut met de lesauto waar ik in zit, het is zoân onduidelijk ding. Soms roept het âBINNENKORT AFSLAANâ ja hallo? Wanneer is binnenkort??
Mijn instructrice zei laatst nog dat ik de auto echt opvallend weinig liet afslaan en dat heb ik vandaag goedgemaakt door echt een miljoen keer af te slaan. En dan soms ook vier keer opnieuw moeten proberen voordat ik rustig wegrijd. Ik vind rijlessen helemaal niet stressvol of spannend (wel vermoeiend) maar zat vandaag echt te vloeken op mezelf.
Volgende week al die sneeuw, 3x raden wie er moet afrijden
Ik hoop zo dat het gewoon doorgaat en niet dat ik weer een hele lange tijd moet wachten. Als het niet doorgaat moet ik ook de theorie weer opnieuw doen. Pfff
Ik haat rijlessen haha. Ik vind het zo vreselijk dat er iemand naast je de hele tijd loopt te zeuren. En dat je vanalles tegelijk moet. En dat er dan voor je mensen rijden die al hun rijbewijs hebben maar dr niks van bakken!!
En dan ben ik ook nog ongesteld dan is mn hoofd echt een vergiet dus ik bereid me voor op een kut les straks.
Moet ook nog eens best veel lessen pff kan niet wachten tot dit klaar is.
Volgende week heb ik mn theorie nou ook geen zin in want die oefen toetsen gaan steeds mis.
Doe een cursus bij nutheorie als je hem dit keer niet haalt. Zij hebben echt een fijne oefenomgeving online met filmpjes, vragen en proefexamens + een eendaagse cursus in het echt. Volgens mij hebben zij een slagingspercentage van 84% ofzo terwijl het landelijke gemiddelde iets van 40% is.
Ik moet zo ook weer en zit er ook nog steeds tegenop. Ik hoop dat als ik wat beter er in wordt dat ik het dan ook leuker ga vinden ![]()
Ik had er zooon weinig zin in. Maar eindelijk ga ik vooruit. Alleen kijk ik steeds naar mn schakel ding om te kijken waar ik ook al weer heen moet schakelen haha.
Ik zou me niet te vasthouden aan die oefenexamens hoor, die zijn zo kut! Vond die dingen moeilijker dan het theorieexamen zelf. Heb nog nooit een oefenexamen gehaald terwijl ik tot 2x toe wel direct mijn theorie haalde.
Hoe gaat woonwijken rijden bij jullie? We zijn er achter dat dit bij mij echt een zwakte is. Rijden van a naar b gaat nu echt heel goed, maar zodra we rondjes gaan rijden in die woonwijken verslapt de aandacht gewoon en herken ik hele stomme situaties niet en stop ik als ik voorrang heb bijvoorbeeld. Vind het echt zo vermoeiend ![]()