@Sedana en @Rozevarken ik moest lachen om jullie tips maar heb er serieus wat aan. Thanks! Nu kijken waar ik Mario Kart kan spelen.
Ooh dat laatste is zo herkenbaar! Soms lijkt het wel alsof je in een roes zit ofzo, ik heb wel eens gelezen dat het helpt om regelmatig in je stuur te knijpen om even bewust te worden, wellicht heb je daar iets aan.
Navigatie rijden is zo kut met de lesauto waar ik in zit, het is zoân onduidelijk ding. Soms roept het âBINNENKORT AFSLAANâ ja hallo? Wanneer is binnenkort??
Mijn instructrice zei laatst nog dat ik de auto echt opvallend weinig liet afslaan en dat heb ik vandaag goedgemaakt door echt een miljoen keer af te slaan. En dan soms ook vier keer opnieuw moeten proberen voordat ik rustig wegrijd. Ik vind rijlessen helemaal niet stressvol of spannend (wel vermoeiend) maar zat vandaag echt te vloeken op mezelf.
Dat is het gevaar ook op bekende stukken natuurlijk, dat je op een gegeven moment om je heen kijkt en denkt, hoe ben ik hier dan gekomen? Ik heb dat zelf voornamelijk op de fiets maar dat is net zo gevaarlijk natuurlijk
Volgende week al die sneeuw, 3x raden wie er moet afrijden
Ik hoop zo dat het gewoon doorgaat en niet dat ik weer een hele lange tijd moet wachten. Als het niet doorgaat moet ik ook de theorie weer opnieuw doen. Pfff
Ik haat rijlessen haha. Ik vind het zo vreselijk dat er iemand naast je de hele tijd loopt te zeuren. En dat je vanalles tegelijk moet. En dat er dan voor je mensen rijden die al hun rijbewijs hebben maar dr niks van bakken!!
En dan ben ik ook nog ongesteld dan is mn hoofd echt een vergiet dus ik bereid me voor op een kut les straks.
Moet ook nog eens best veel lessen pff kan niet wachten tot dit klaar is.
Volgende week heb ik mn theorie nou ook geen zin in want die oefen toetsen gaan steeds mis.
Doe een cursus bij nutheorie als je hem dit keer niet haalt. Zij hebben echt een fijne oefenomgeving online met filmpjes, vragen en proefexamens + een eendaagse cursus in het echt. Volgens mij hebben zij een slagingspercentage van 84% ofzo terwijl het landelijke gemiddelde iets van 40% is.
Ik moet zo ook weer en zit er ook nog steeds tegenop. Ik hoop dat als ik wat beter er in wordt dat ik het dan ook leuker ga vinden ![]()
Ik had er zooon weinig zin in. Maar eindelijk ga ik vooruit. Alleen kijk ik steeds naar mn schakel ding om te kijken waar ik ook al weer heen moet schakelen haha.
Ik zou me niet te vasthouden aan die oefenexamens hoor, die zijn zo kut! Vond die dingen moeilijker dan het theorieexamen zelf. Heb nog nooit een oefenexamen gehaald terwijl ik tot 2x toe wel direct mijn theorie haalde.
Hoe gaat woonwijken rijden bij jullie? We zijn er achter dat dit bij mij echt een zwakte is. Rijden van a naar b gaat nu echt heel goed, maar zodra we rondjes gaan rijden in die woonwijken verslapt de aandacht gewoon en herken ik hele stomme situaties niet en stop ik als ik voorrang heb bijvoorbeeld. Vind het echt zo vermoeiend ![]()
Ik ben recent begonnen met rijlessen dus heel erg leuk en herkenbaar om jullie ervaringen te lezen! Ik merkte dat mijn instructeur zo min mogelijk lessen wilde inplannen tot ik mijn theorie had, dus die heb ik snel ingepland en deze week gedaan & wonder boven wonder gehaald. De rijschool was een maand(!) dicht ivm vakantie dus ik heb maandag weer de eerste rijles na een tijdje. Ben benieuwd hoe het nu gaat maar wel gemotiveerd om door te pakken nu ik theorie heb gehaald! Daar zag ik best wel tegenop.
Mij hielp trouwens heel goed een ANWB cd-rom die ik geleend had van de bieb! Honderden oefenvragen gedaan en meerdere oefenexamens, en daarbij dan dingen genoteerd zodat ik een soort samenvattinkje had. Overigens net als @Negativ ook geen oefenexamen gehaald en de echte dus wel gelijk.
Fijn om iig stapjes vooruit te maken!
Mijn les net was eigenlijk best leuk :o
Alleen rotondes gaan nog slecht haha
Ik.had gisteren mijn 35ste les ofzo en dingen gaan steeds meer vanzelf. Heb gisteren weer iets nieuws geleerd en ik begin een beetje voor me te zien dat ik ga autorijden. Net zoals war jij zegt van rotondes @CloserToFine vond ik eerst lastig en nu moest ik gisteren even weer rotondes doen en het ging zo natuurlijk dus bij jou vast ook straks! Heb jij trouwens al automaat geprobeerd?
Succes met afrijden @Negativ !!
Oh en voor theorie heb ik veel gehad aan theorietoppers.
Nee nog niet! De automaat was niet beschikbaar vandaag. Al ging het schakelen vandaag wel weer beter juist ![]()
Godver ben gezakt voor mn theorie net ook maar door een paar fouten teveel op t einde. De rest was perfect. Kan wel janken.
Oke nee gaat nu wel goed haha. Ik heb mn resultaten even goed bekeken en alleen dat voorrang gedoe vind ik enorm lastig dus daar ga ik even goed op focussen.
Vervelend dat je het niet gehaald hebt! Alleen de meeste ongelukken worden nou net veroorzaakt doordat automobilisten de voorrangsregels niet goed kennen. Dit is ook mijn nummer 1 irritatie in het verkeer (als fietser). Dus enorm belangrijk om toe te kunnen passen in elke situatie.
Ah ja thanks hier heb ik geen moer aan.
Haha ja sorry toen ik het terug las vond ik het ook een beetje een kutreactie van mezelf. Belang van veiligheid in het verkeer neemt niet weg dat het voor jou gewoon balen is dat je het niet gehaald hebt. Succes!
Haha jaa ik vind het zelf ook irri hoor hoe mensen rijden. Extra irri als je zelf lest en dat je mensen fouten ziet maken die ze makkelijk hadden kunnen voorkomen. Ik ben zelf meer iemand die het liefst iedereen voor laat zodat iedereen veilig thuis komt. Maar ja moet nu steeds van zon dom plaatje afleiden binnen een paar min wat je in die situatie moet doen.
Dan heb je alles gezien van alle tekens tot die komt van rechts enzo. En dan is het net âHahaaa dit was een instinker hier helemaal in t hoekje was nog iets verstoptâ
Ik ben sinds gister wel even wat filmpjes van hun gaan kijken jaa haha. Thanks voor de tips!