Ik heb vrijdag mijn eerste rijles. Heb het jaren uitgesteld maar ik vond het wel tijd worden als 30-plusser. Alleen heb ik er absoluut geen zin in
Nou het ging echt helemaal kut vandaag. Kan echt wel janken, merk dat de instructrice ook dacht van wtf doet ze. Ik maakte op het einde nog een grapje van āals het volgende week niet lukt is dat niet het einde van de wereld gelukkigā en toen zei ze zoiets van āja maar het zou wel mijn slagingspercentages verpestenā
Naaaahh en dit was geen grapje? Wat stom dan
Ja ik voel nu nog meer druk. Ze was ook boos dat ik tijdens het invoegen bleef wachten tot de vrachtwagen voor me was ingevoegd, ik had gelijk moeten invoegen⦠maar toen ik dat vorig jaar op examen deed omdat de vrachtwagen voor me aan het sukkelen was werd er aan mijn stuur getrokken en moest ik ALTIJD TEN ALLE TIJDEN wachten tot een vrachtwagen was ingevoegd. Er zijn zo vreselijk veel dubbele dingen die me zijn verteld ik weeet het gewoon niet.
Ook stoppen voor een stopstreep. Je moet 100% stilstaan toch? Want deze vrouw zegt dat ik met 10km pu rollend mag gaan als er niks aan komt.
Officiƫle regels weet ik ook niet precies maar die van mij zegt dat dit te maken heeft met zicht. Als er slecht zicht is: 100% stilstaan. Als je gewoon goed om je heen kan kijken kan het rollend.
Zo lastig allemaal, haha. Hoe is het bij jou qua rijden nu?
Ja niet fantastisch helaas. Ben gewoon geen talent. Moet sowieso uren bijkopen, examen staat nog niet gepland.
Maandag theorie examen maar ben nu te ziek om te leren, weet niet eens of ik maandag beter ben. Dus dat is ook klote. Maarja.
Ik heb vandaag mijn eerste les gehad. Een hele fijne instructrice, maar ik kan me nog even niet voorstellen dat ik straks moet gaan sturen, schakelen, navigeren en ondertussen niemand moet aanrijden. Alleen sturen en een beetje gassen was al heel wat
Tijdens je examen moet je gewoon stoppen voor die stopstreep, tot twee tellen, dan rollend door. Want dat is de regel.
Qua vrachtwagen, het is allemaal situationeel. Er bestaat geen regel dat je moet wachten op een vrachtwagen, het is afhankelijk van wat het veiligste is. Heb je geen overzicht meer op het andere verkeer doordat de vrachtwagen je zicht blokt, bijvoorbeeld doordat het een invoegstrook in een flinke bocht is ofzo, dan effe wachten. Maar als dat niet zo is dan ga je gewoon eerst. Als je examinator vraagt waarom, dan vertel je dat een vrachtwagen je zicht blokkeert en je daarom uit veiligheidsoverwegingen daar niet achter wil blijven hangen.
Als je de veiligheid kan waarborgen en uitleggen is dat zo veel belangrijker dan precieze regeltjes.
Ahh wat balen zeg Wellicht dat je je theorie een week kan verzetten online? Misschien geeft dat meer rust, ziek gaan zitten leren is ook zo rot
wat een bitch
Omg guys ik heb al meer dan een maand niet gereden, volgens mij ben ik het volledig vergeten. Ik ga binnenkort maar eens bellen voor terug wat les te nemen in de rijschool want het komt er gewoon niet van te oefenen met familieā¦
Vandaag mijn theorie gehaald! Was echt kut want ik heb dus ziek moeten leren thuis, was een week ziek en 3 dagen daarvan echt te ziek om te leren ook. En had zoān cursus waar ik dan vanochtend 06.45 moest zijn, nog licht ziek en slapjes. Maar ik heb hem. Voor de tweede keer een theorie examen gemaakt en beide keren geslaagd, nu zorgen dat deze niet meer verloopt .
Instructrice raadde me aan nog 15 uur bij te kopen dus dat doen we dan maar, hoop zo dat ik ook in de praktijk wat beter word.
Gefeliciteerd! Echt zo fijn dat je hem binnen hebt
Oohh mijn spanning gaat echt door het dak. Moest vanmorgen ook echt huilen achter het stuur omdat ik volgens haar āslingerdeā uiteindelijk bleek mijn zithouding niet goed en vond ze het, nadat ik dat heb aangepast, daarna goed gaan. Maar de gehele les geeft ze zo veel aanwijzingen dat ik het gevoel heb echt alles fout te doen. Einde van de les zei ze dat ik alles rondom snelweg goed deed en dat ze tevreden was. Heb morgen nog 1 les en dan is het donderdag zo ver. Ben nu gewoon al aan het trillen bij het idee van morgen rijlessen, echt niet normaal dit.
Ze gaf ook aan dat het meisje wat ik vaak heb thuis moeten brengen (die meid moest ook altijd huilen) geslaagd is afgelopen week en dat ik een veel sterkere bestuurder ben dan dat zij is. Voelt dan als nog meer druk ofzo, alsof ik het dan niet mag verpesten? Ik ga zo maar even sos druppels halen en hopen dat het morgenochtend (7:30 ) goed gaat zodat ik donderdag kan knallen.
Ahhhh ik snap dit zo goed (heb zelf even pauze van rijles en vind het stiekem heerlijk). Probeer niet teveel achter haar woorden te zoeken en focus je op het positieve. Je mag niet voor niks afrijden. Jij bent jij, het maakt niet uit wat die andere meid heeft gedaan. Zet hem op!!
Nog een uurtje. Ik ben zo zo zo zenuwachtig
Succes!!!
Heeeel veel succes!!
Veel succes!!!