Rijlessen

Succes !!

2 likes

Heel veel succes @Negativ Hier wordt er voor je geduimd hoor!

Ik ga volgende week weer beginnen. Ik heb nog niet superlang les (sinds april). Ik ben vorige maand overgestapt op automaat. Ik kan wel schakelen, maar ik vind het lastig om alles (verkeer, schakelen, overzicht houden etc) tegelijk te doen en ik heb 0 ambitie om te rijden in een schakelauto. Dus mijn instructrice zei: ā€˜meid, maak het jezelf niet moeilijk, ga lekker voor de automaat!’) Ze zei wel dat het al best goed ging en we misschien binnenkort examen kunnen inplannen, ik ga zelf voor maart volgend jaar.

1 like

Aah superlief allemaal. Maar ben weer gezakt, ik miste een ā€˜verboden in te rijden bord’ omdat ik bezig was met de navigatie die aangaf dat ik direct linksaf moest. Enorm balen natuurlijk, heb meegekregen dat ik dus nog iets rustiger zulke situaties moet benaderen. Maaaar, opzich ben ik niet ontevreden. Volgende week kan ik direct weer door met lessen en de instructrice gaat kijken of ik 17 januari weer mag afrijden (ze weet niet zeker of er nou 4 of 7 weken tussen moet zitten) dus dat is even spannend. Maar ik kan nu dus mijn puntjes verbeteren en dat is wel fijn. Vorige rijscholen moest ik dan verplicht een pauze van 3 maanden houden ivm de wachttijden om vervolgens in een maand weer alles te overhaasten. En dat is nu gelukkig niet.

3 likes

Aaaaah wat jammer, wel fijn dat je er wat vertrouwen uit gehaald hebt, hopelijk dan in januari! :cherry_blossom:

2 likes

Ik had vorige week een nieuwe datum voorgesteld om weer te gaan lessen, geen reactie. Vandaag weer een appje gestuurd, te horen gekregen dat ik volgende week terecht kan, maar een reactie op eventuele datumvoorstellen komt er niet. Straks is ze toch boos vanwege dat slagingspercentage

Nou lekker professioneel dan als dat waar is…

1 like

Voor iedereen die nog op moet. Geen paniek als je een ingreep hebt, ik heb t gehaald met een ingreep. Gewoon herpakken en probeer t los te laten de rest van de rit.

3 likes

Ik ben ook aan het lessen. Ben in de 30 en het voelde toch steeds meer als een beperking om iets als auto rijden niet te kunnen. 10+ jaar geleden heb ik ook schakel lessen gehad en haatte ik autorijden echt met een passie. Nu dus meteen gekozen voor automaat. Ik vind het super leuk en het gaat ook echt heel goed! Echt een verademing t.o.v. schakel.

11 likes

Ja het lijkt me niet hoor, maar het is toch vreemd. Nu inmiddels een dag later en nog steeds niks…

1 like

Oh dat is niet leuk die onzekerheid, ik hoop dat je snel wat hoort!

1 like

Zo herkenbaar! Ben 34 en afgelopen jaar toch maar begonnen. Kon een tijdje terug bijv niet mee met een werkuitje omdat je voor de activiteit een rijbewijs moest hebben. Voelde echt dom haha. Heb 30 lessen schakel gedaan en ben nu sinds twee lessen op automaat overgestapt. Echt zo fijn! Het zal denk ik nooit mijn grootste hobby worden maar niet schakelen vind ik al zo’n verademing.

4 likes

Ik wil in het nieuwe jaar misschien toch ook maar opnieuw beginnen. Ben ook 33 en heb ook ooit les gevolgd met een schakel maar jullie berichtjes motiveren me echt om over te gaan op een automaat haha. Het is alleen zo dat ik in Belgiƫ woon en hier kan je dus met je eigen auto oefenen maar ik heb geen automaat in mijn omgeving, dus vrees dat ik een klein formaat tweedehands moet aankopen. Heb er op zich wel budget voor maar is toch niet mijn favoriete besteding van mijn geld haha.

2 likes

Nou, ook wel stom dat er zo’n bedrijfsuitje gekozen wordt, vind ik. Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend om een rijbewijs te halen natuurlijk (alleen al financieel gezien). Ik heb nog genoeg te leren, maar snap nu voor het eerst wel waarom mensen ook plezier kunnen hebben in het rijden. Fijn dat het voor jou ook zo’n verademing is!

2 likes

Nog steeds niks. Ga ik weer appen? Wacht ik af tot januari? Ga ik de rijschool zelf er bij betrekken en maar weer een ander vragen? Echt fucking kut dit man

Ik zou de rijschool contacten, zeggen wat ze heeft gezegd over het slagingspercentage dat je niks meer van haar hoort. Dat je graag snel door wil en om een ander vragen. Wat heb jij een pech steeds zeg.

5 likes

Ja ga dat inderdaad maar doen, kan er zo moe van worden. Had laatst al mijn posts hier terug gelezen en het is net een slechte serie joh. Deels ook mijn eigen schuld omdat ik ook steeds mijn handdoek in de ring gooi (zou ik nu ook wel willen doen, heb er al geen zin meer in :joy:) maar moet echt even doorzetten. Kan niet wachten op de dag dat dit allemaal voorbij is.

2 likes

Ik ga zo rijlessen in deze storm eng ieh

1 like

Oh succes! Vooral die windvlagen zijn onverwacht

Niet om mijn situatie met jou te vergelijken. Maar geef alsjeblieft niet op! Ik ben na mijn 19e gestopt en had toen zo’n 60 lessen gehad. Tien jaar later weer eraan begonnen en ook geswitcht van instructeur omdat het een eikel was. Maar uiteindelijk heb ik het toch gehaald en dat gun ik jou en anderen natuurlijk ook!

2 likes

Hoe ging het bij jou?

Ik ben echt net weer thuis van les en vond het af en toe best wel spannend. Wij gingen vandaag tot in het oneindige invoegen haha. Het ging gelukkig wel goed (denk ik). Maar hebben jullie ook dat het allemaal soms zo snel gaat, en dan gaat het wel goed, maar dat je toch denkt: OMG FUCK WAT DOE IK? WAHHH INVOEGEN AFRITTT ALLEMAAL AUTO’S :grimacing: :cold_face: :cold_face:

@Negativ Ik vind het echt zo rot voor je. Heb je al iets gehoord?

Ik heb sinds twee lessen een nieuwe instructrice en ze is zo fijn. Mijn vorige was ook heel goed hoor, maar deze heeft gewoon net een wat zachtere aanpak (en dat vind mijn tere rijleszieltje wel prettig :heart_eyes:)