Je ook al een app? Elke dag even in de app wat voorrang situaties oefenen, net alsof je een spelletje doet. Na een tijdje werd ik er goed in, zag het snel.
Ik heb binnenkort een rijles in Engeland en omfg mijn linkerarm kan echt niks. Vond schakelen met rechts al zeer uitdagend en heeft me een jaar gekost lol. Vind het zo spannend ![]()
Thanks voor alle tips meiden! Ik heb de apps op mn telefoon gezet en ga daar eens mee spelen. Lijkt mij ook fijn voor in t echie haha. Want hoewel ik de regels weet rem ik toch het liefste af voor een fietser die geen voorrang heeft haha. Maar daar slaag ik natuurlijk niet mee.
Ben wel blij dat de lessen eindelijk beter gaan en ik het schakelen steeds meer begin te begrijpen. Ik wil nu niet meer de handdoek in de ring gooien.
Nog meer die vandaag les hebben?
Ik moet over een uur en ik zie er tegenop. Het sneeuwt en ik heb koppijn. Zou het liefs afbellen. Maar ja, ik wil gewoon mijn rijbewijs, dus even doorzetten.
Je kunt het! Ik heb van de week met de gladheid gelest. En het is niet veel enger dan normaal. Sterker nog je rijd langzamer dus je ziet ook wat beter hoe en wat.
Mijn 3e les was ook met heftige regen enzo en dat was ook best spannend maar prima te doen.
Ik eerder deze week in de sneeuw en morgenochtend ook heel vroeg, dus dan zal het wel glad zijn.
Ergens is het alleen maar fijn om rijles te hebben in deze omstandigheden, toch? Ik maak dat veel liever een keer mee met iemand die kan ingrijpen als ik iets doms doe. Dat ik niet straks mijn rijbewijs heb en ineens op een gladde weg moet rijden met 0 ervaring. Komt goed, je bent aan het leren en mag gewoon fouten maken!
Nou, ik vind jullie berichtjes heel aardig @Soy.peor @Hiphopopotamus @Sedana, maar ik vond het echt ruk gaan haha. Ben ook alleen maar bezig geweest met parkeren, want ik snapte er gewoon niks van. En uiteindelijk was ik gewoon helemaal moe en blegh, wat jullie vast wel herkennen. En kreeg alleen maar als ‘advies/commentaar’ “Je moet veel actiever zijn!!” En m’n vriend stond me ook echt met zo’n
hoofd op te wachten toen ik aan kwam rijden thuis
. Dus ik wil deze les heel snel vergeten
en zelfs gewoon zin om niet meer te lessen
en dan maar met ov en dan lees ik nog eens een boek…
Aahhw wat kut. Ik herken het meteen willen stoppen ook haha. Maar ik hoor van mensen die al jaren hun rijbewijs hebben dat zij ook wel eens hun dag niet hebben en rijden kut gaat. Het voelt dan misschien als een verspilde les als alles slecht gaat. Maar zelf leer ik daar eigenlijk meer van want dan ben ik de les erna allert.
Wat mij trouwens helpt als ik in de les iets niet begrijp is om er wat youtube filmpjes over te kijken. Jij bent volgens mij veel verder. Maar ik snapte in de eerste lessen zo niet wanneer je nou moet schakelen. En na een paar filmpjes en een les proberen had ik het eindelijk door.
Ik heb een examen ingepland, over een maand. Ik denk dat ik hem niet ga halen want ik stress elk examen zo hard. Maar goed laatste keer is alweer 6 jaar terug ofzo dus who knows misschien gaat het nu beter! Wil gewoon mijn rijbewijs please.
Zit je dan wel bij de juiste instructeur? Misschien niet wat je wilt horen nu, maar met dat soort vage leuzen kun je niet inees op magische wijze inparkeren.
Ik herken wel dat je moe bent na een rijles, maar ik voel me nooit kut over mezelf of het lessen op zich. En dat is echt niet omdat ik zo zelfverzekerd ben, absoluut niet. Heb gewoon een fijne instructrice die hele handige tips geeft en ook gewoon kan flauwekullen zodat ik ook om mezelf kan lachen als ik iets voor de tiende keer fout doe.
Omg ik heb hem gehaaaaald! Gister had ik nog een mental breakdown want ik zag het gewoon echt niet gebeuren en vanmorgen leek het niet door te gaan ivm de sneeuw. Maar het is allemaal goedgekomen!! Ik had echt hagel, regen, laag staande zon en sneeuw tijdens het examen dus dat was wel spannend, maar de examinator was zo’n lieve vrouw. Soms vergat ik ook gewoon dat ik aan het afrijden was
Wat een opluchting, 4 maal is scheepsrecht ![]()
@Nysmn komt goed, succes!
Gefeliciteerd! ![]()
omg echt end of an era dat je dan niet meer in dit topic post, dat had ik ook toen @safkina haar rijbewijs haalde haha, gefeliciteerd
Gefeliciteerd!!
Yeeeeeyyyy!! Wie slaagt er nou met zulke weersomstandigheden! Hahah goed gedaan ![]()
![]()
![]()
Dankjulliewel allemaal! Ben zooo blij haha. Mijn eerste post hier was in juli 2019 zag ik net
@ezw het voelt ook heel gek om het nu afgesloten te hebben ofzo! Dit was echt de place to be de afgelopen jaren. Maar mijn god wat heeft dit een hoop doorzettingsvermogen en tranen gekost zeg.
hahaha wow ik heb hem al 5,5 jaar inmiddels
ik kan me ook niet herinneren dat ik super actief was hier en dit was ook mijn enige post in dit topic??? @ezw
Aaah zoo fijn! Gefeliciteerd
oja sorry deze post is gewoon blijven hangen om een of andere reden en blijkbaar heb ik er in mijn hoofd een hele saga van gemaakt lol