Rijlessen

Ik moet zo weer lessen (dit keer 1.5 uur) maar ben weer zo zenuwachtig. Ik hoop echt dat ik hier snel overheen ben.
Ik vind het ook gewoon echt weer lastig om iets te moeten leren waarbij je bij 0 begint :sweat_smile:

Succes! En misschien helpt het juist om voor jezelf te benadrukken dat je bij 0 begint? Je kunt niet binnen een paar lessen als een pro rijden wanneer je eerst echt nog niks achter het stuur kon. Helpt mij in ieder geval wel om dan niet te stressen. Ik zit in een lesauto juist omdat ik niet kan rijden.

Lessen van 1,5 uur zijn wel fijn. Dat is bij mij standaard en ik heb eigenlijk steeds dat laatste half uur het gevoel dat ik er echt in zit.

2 likes

Ik heb haar gister weer geappt en heb nu eindelijk weer een datum om te lessen. De rijschool zelf zit er nu ook tussen dus dat is fijn! Ze zijn nu ook aan het kijken naar een nieuwe datum voor mijn herexamen.

Fijn trouwens dat het met jouw nieuwe instructrice klikt! Het is zo belangrijk om relaxed in de lessen te zitten!

Dankje!
Vandaag voelde het al een stukken beter achter het stuur. Stapje voor stapje! :smiley:

1 like

Ik ben steeds zo zenuwachtig voor mn rijlessen heel vervelend haha. Het is pas mn tweede les maar ik zou graag al een beetje wat kunnen haha. Ik heb vorige keer een beetje gestuurd en wat gas gegeven maar zelfs dat is al moeilijk. Voel me echt een kneus hahah. Normaal pik ik iets best snel op maar dit is op een of andere manier zo moeilijk.

1 like

Nou ik had net weer rijles maar menstruatie dag 2 vandaag en het ging echt dramatisch. Afgelopen lessen gingen best prima maar deze keer vergat ik alles, ik onthield de instructies niet, ik deed allemaal gekke dingen, zonede steeds out. :sob: oke geen examen inplannen wanneer ik ongesteld ben dus.

1 like

Hoe frequent ga je lessen? Het komt echt vanzelf! Stapje voor stapje

Het was nu mn tweede keer maar met 2 weken ertussen. Door ziekte en examen leerlingen enzo. Maar nu kan ik zelf inplannen dus kan ik 2x per week. Ik denk dat vaker voor mij ook beter werkt. Ik ga nu ondertussen ook even wat youtube filmpjes kijken over schakelen zodat ik dat snap en weet waar zij het over heeft als ze ineens iets roept.

1 like

Het komt echt goed! Met de tweede les heb je nog geen routine enzo, je leert het eerst en het wordt ooit een keer vanzelfsprekend dat je dingen op een bepaalde manier doet. Twee keer per week is wel lekker dan hou je het goed bij

3 likes

Ahhw dit is zo.herkenbaar. Ik heb dit ook eens gehad toen ik ongesteld was. Ik deed echt zulke rare dingen. Bijv het hand door het gat van het stuur steken om zo richting aan te geven (wtf bezielde me???!!!). Volgende keer gaat het vast weer beter :hugs:

Ik had net les en moest fileparkeren. Maar ik snap/zie dat soort dingen niet ofzo. Met denkbeeldige lijntjes weet ik veel. En we hebben thuis geen auto dus kan ook niet echt oefenen ofzo op een parkeerplaats. Maar goed instructice zei wel dat ze tevreden met me is.

Ik ga overigens voor een faalangstexamen (waar ik al lekker stomme reacties op heb gehad - ‘Faalangtstexamen? Dat heb ik allemaal niet nodig gehad hoor!!! Waarom zou je dat willen???!!’) En ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hier die dit ook hebben gedaan.

@Soy.peor ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar het komt echt vanzelf. Vaker lessen is ook fijn. Dan bouw je ook wat routine op.

@Negativ hoe gaat het bij jou?:smiling_face_with_three_hearts:

Ik ben echt trots op ons allemaal in dit topic en ik vind het leuk om mee te schrijven.

3 likes

Oh 2 keer per week is lekker veel zeg. En slim om wat filmpjes te bekijken!

2 likes

Ahh fileparkeren is ook lastig hoor! Je moet echt net het juiste moment vinden. Een centimeter eerder of later insturen maakt al verschil, ligt echt niet aan jou! Maar komt echt wel goed, gewoon veel oefenen tijdens het lessen! En dat de instructrice tevreden is zegt ook heel veel!

Ik heb zelf niet meer gelest sinds het zakken, maar 5 jan stap ik weer in. Ben wel gelijk bang dat ik het in die 4 weken direct ben verleerd, maar dat zal vast niet. Moet echt meer zelfvertrouwen krijgen met zulke dingen

1 like

Dat vind ik aardig dat je dat zegt en dat klopt ook wel natuurlijk. Volgende keer gaat het vast weer goed.

Veel succes volgende week. Je bent het uiteraard niet verleerd, maar snap je gevoel.

Ik ga morgen al om 8 uur lessen, omdat het dan rustig is in de stad. Ben alleen geen ochtend mens :joy:
Ben nu alweer even wat filmpjes aan het kijken om op te frissen, het verdwijnt nog zo snel uit mijn hoofd.

Edit: had vandaag wel even wat momentjes van waarom doe ik mezelf dit aan

Lol ik zou een les hebben van 1.5 uur maar t werd 1 uur omdat ik ineens heel mn focus kwijt was. Verder snap ik t schakelen nu eeeindelijk wel haha. Alleen ik vind het focussen zooo lastig ik ben echt een dromer.

Ik moet echt nog de rust vinden als alle handelingen bij elkaar komen. Volgende week misschien wel een keer een automaat proberen :grin:

Ik rijd nu trouwens toch weer een 1 uur en vind dat qua focus eigenlijk wel het fijnste

Dit is echt zo’n wekelijkse update :joy:

2 likes

@Soy.peor ik heb dit ook zooo vaak gehad, vooral in het begin. Nu gaat het een stuk beter, maar vind het echt best pittig. Als ik het doe na een slechte nacht slapen ofzo, dan gaat het ook vaak ruk. Ik ga vanaf volgende week 1.5 uur proberen, want ik merk nu juist dat ik er na een half uurtje echt lekker in zit.

@CloserToFine ik vind automaat echt heerlijk, hoef niet meer om dat stomme schakelen te denken.

Heeft iemand trouwens nog tips om te leren verder vooruit te kijken/anticiperen? Want dat is ongeveer het enige waar ik nog wat aan kan werken, maar ik vind dat zo lastig. Of is dat gewoon oefening?

2 likes

Oke hele oude comment, maar ik zat een paar filmpjes van die Sebastiaan te kijken op youtube en ik trek hem echt niet :confounded:
Ik houd het maar bij Verkeersschool Weber haha.

1 like

Ik heb dat geoefend door met rijles allllles hardop te noemen wat ik voor me en om me heen zag gebeuren. Kost veel energie maar daardoor leer je wel erg op te letten.

En ik speelde graag Eurotruck Simulator hahaha, ook een soort van Mario Kart @Sedana :joy:.

3 likes

@Sedana en @Rozevarken ik moest lachen om jullie tips maar heb er serieus wat aan. Thanks! Nu kijken waar ik Mario Kart kan spelen.

1 like