Aah dank voor je antwoord! Dat wist ik niet.
@ellegirltalk , is wel tegengesteld aan jouw antwoord dan als ik het goed begrijp?
Ik ga het binnenkort eens checken bij de huisarts
Aah dank voor je antwoord! Dat wist ik niet.
@ellegirltalk , is wel tegengesteld aan jouw antwoord dan als ik het goed begrijp?
Ik ga het binnenkort eens checken bij de huisarts
Bij mij stond het online in mijn medische dossier
Het staat ook eigenlijk nergens echt duidelijk beschreven. Er is destijds voor gekozen om het gewoon overal HPV te noemen ipv hr-HPV; volgens mij omdat het daarmee voor veel mensen anders te ingewikkeld werd.
Voor wie er meer over wil lezen wordt het hier wel wat meer uitgelegd, maar het is niet heel makkelijk te begrijpen met weinig achtergrondkennis vrees ik
Dat mensen die voor 1996 geboren zijn geen uitnodiging krijgen om gratis het HPV-vaccin te halen.
Ik ben voor 1996 geboren en ik dacht dat ik juist wel gevaccineerd was hiervoor, maar vergis ik me nu dan? Ik meende juist als, weet ik het, twaalfjarige of zo gevaccineerd te zijn tegen baarnoederhalskanker?
Ik ben van voor ‘96 met paar jaar en weet nog dat ik destijds het wel kon krijgen maar het net nieuw was (+onduidelijk hoe lang werking etc) waardoor ik het uiteindelijk niet genomen heb.
(Nu zou ik dolgraag het nemen alleen heb ik geen 400 euro die ik kan missen)
Ja ik ben ook van voor 1996 en bij ons was dit wel echt een ding op de middelbare! Dus je vergist je denk ik niet haha. Ik weet nog dat mensen toen bang waren voor de bijwerkingen. Ik heb me toen wel laten vaccineren, 3 prikken geloof ik?
Volgens mij wordt bedoeld dat mensen die voor 1996 geboren nu geen uitnodiging meer krijgen (onlangs heeft een hele grote groep mensen die het destijds niet hebben genomen een oproep gekregen maar als je voor 1996 bent geboren heb je denk ik pech)
Leest Linda Meiden hier mee? Hahaha
Maar sowieso heel goed dat ze dit artikel plaatsen en überhaupt zoveel aandacht besteden aan HPV.
Oja ze hebben een petitie opgezet om de leeftijd voor het eerste uitstrijkje te vervroegen naar 27 jaar en de leeftijdsgroep voor het gratis HPV vaccin te verhogen naar 30 jaar.
Nouuu dit dacht ik dus ook! Ik was er van overtuigd dat ik hiervoor gevaccineerd was destijds ( ben ook ruim van voor 1996) en dat er wat controverse over was… maar toen ik het ging opzoeken kon ik er niks over vinden…ja dat de vaccinaties pas sinds 2009 ofzo gegeven zijn. Dus ik ging al helemaal twijfelen.
Heeft iemand hier meer info over?
Wat ik me ervan herinner is dat in die tijd alleen meisjes op een bepaalde leeftijd een uitnodiging kregen voor de vaccinatie. Ik ben ook voor 1996, maar was destijds al te oud.
Ik heb geen officiële info, maar ik ben van 1995 en hoorde toen bij de eerste lichting meisjes dat het vaccin kreeg want ik herinner me de controverse nog goed (en mijn ergernis aan de pseudowetenschappertjes in mijn klas ) en dat best een aantal meiden om me heen het vaccin niet namen.
Als dit inderdaad allemaal in 2009 was was ik dus 14 toen.
Ik ben uit 1993 en ik was de eerste lichting die gevaccineerd werd. Je moest inderdaad exact mijn leeftijd hebben. Ook al was je pas een jaar ouder dan viel je buiten de boot
Ja same, ook 1993 en zover ik weet de eerste lichting! Bij ons nam wel bijna iedereen hem trouwens gelukkig!
O ja als het gaat om de mensen die 'm destijds niet namen en nu nog alsnog worden opgeroepen dan snap ik het en dan snap ik ook het verzoek om de jaren ervoor dezelfde oproep te sturen.
Ik ga even spieken in mijn vaccinatieboekje zometeen, daar zou het in terug te vinden moeten zijn.
@greenie @Sjern ja klopt! En je mocht ook geen seks gehad hebben. Dat is nu volgens mij ook achterhaald
@ellegirltalk , om hier nog op terug te komen! Ik blijk dus inderdaad hr-hpv te hebben (gehad). Maar dus geen afwijkende cellen, geen andere afwijkingen en geen ontsteking. Dus dan heb je hpv maar niets anders erbij (gelukkig!).
Dus ook met hr-hpv kun je verder niets hebben dus klopt dan niet helemaal wat je schreef.
Ik word overigens binnenkort terug gebeld door de ggd om de eventuele vaccinatie te bespreken. Ben benieuwd want heb wel een paar vragen. Ik las dus wel deze uitslag uit een van de onderzoeken die ze hebben gedaan naar de vaccinatie:
Wat we wel weten is dat de kans dat de infectie met hrHPV een chronische infectie wordt en leidt tot afwijkende uitstrijkjes kleiner is na een vaccinatie.
Dus wat betreft zou ik het vooral heel graag willen doen. Maar ben benieuwd of ze ook adviseren om in mijn geval dan bijv nog eerst een hpv-test of uitstrijkje te doen. En ook of het vaccin dan nog zou werken voor de variant die ik heb?
Hr hpv is toch hpv die vaak leidt tot baarmoederhalskanker? Dat wil niet zeggen dat er nu al onrustige cellen zijn, enkel het virus die kan leiden tot kan. Er zijn geen afwijkende cellen zichtbaar = geen onrustige cellen. Zo bedoelde ik het! Maar misschien vat ik het alsnog verkeerd op.
Ah dan vatte ik jouw uitspraak weer anders op haha
Maar dit inderdaad
Ik heb het opgezocht en in 2002 blijk ik inderdaad die enting te hebben gekregen. Geen enting tegen HPV dus. @crazyplantlady Weet jij wel zeker dat je de enting tegen HPV hebt gehad?
Ik sluit niet helemaal uit dat ik toch de HPV-enting heb gehad, maar ik kan er in ieder geval geen bewijs van vinden. Ik had gehoopt dat wel te vinden want dat zou me hebben gerustgesteld.