Ik heb de eerste brief binnen, dus kan over een paar weken denk ik een uitstrijkje laten maken. Het zette me alleen ook even aan het denken, want een aantal jaar terug (4-5 jaar denk ik?) had ik klachten waardoor de huisarts een soa test heeft gedaan maar ook een uitstrijkje voor hpv/onrustige cellen heeft gedaan. Alles was toen goed, maaar hoe zit dat dan met het uitstrijkje nu? Want hoe ik het begreep duurt het na een hpv infectie vaak dus 10-15 jaar voordat er onrustige cellen kunnen ontstaan. Daarom toch ook dat je voor het eerst op je 30e moet? Maar als ik dus 5 jaar geleden geen hpv had en ook geen onrustige cellen, dan is de kans dus best klein dat er ineens wel iets gevonden wordt? Kan natuurlijk wel in de afgelopen jaren dan HPV opgelopen hebben, maar dat er nu een pap 123 abc iets uit komt zou vreemd zijn dan toch?
Niet perse met een reden dat ik dit hier post hoor, ga sowieso een uitstrijkje laten maken. Maar meer dat ik na aan het denken was over hoe dat dan werkt en wat ik zou kunnen verwachten.