@flower , hoop dat het oké is dat ik je tag! Ik kom er niet helemaal uit wat betreft bovenstaande en krijg hier ook van de GGD weer een tegengesteld antwoord over. In principe beschermt het HPV vaccin toch niet tegen de variant die je al hebt, maar alleen tegen de varianten die je nog niet hebt gehad? Hoe kan het dan dat ze het wel aanraden bij deze vrouwen om hun huidige variant HPV ‘op te ruimen’?
De GGD zei zojuist dit ook aan de telefoon maar vergeten door te vragen en ik begrijp het nog steeds niet goed 
Edit: ik lees nu dit stukje op de Erasmus website die jij ook linkt:
Vaccination with the HPV vaccine at the time of surgical removal of the CIN abnormality will reduce the risk of recurrence of CIN abnormalities in unvaccinated women – due to increased immune response or protection against new HPV infections. This vaccination will also reduce the risk of other HPV-initiated cancers.
Maar zijn dan dus de new HPV infections met de huidige variant ook beter beschermd? Dat lijken ze wel te suggeren, ook door de zin erna waarin ze het hebben over ‘other HPV-initiated cancers’.
Haha het blijft me onduidelijk hoe ik dit moet interpreteren, 
Edit edit, lees nu weer dit in het nu.nl artikel:
“Als het type waar iemand positief op test uit het lichaam of onder controle is, kunnen de antistoffen van het vaccin voorkomen dat dit HPV-type opnieuw actief in het lichaam wordt of dat iemand opnieuw geïnfecteerd raakt.” Ofwel, het vaccin helpt ook als iemand al HPV-positief is.
Dus dat zal denk ik het antwoord zijn! Dan beschermt het dus toch tegen de HPV variant die je al hebt gehad en dan wellicht weer oploopt. Oké nog een goede reden dan om het HPV vaccin toch te overwegen