Ik zit nu ook weer te wachten op de uitslag van een controle-uitstrijkje, een jaar na het bevolkingsonderzoek. Ik had toen wel hrHPV, maar geen afwijkingen/PAP1.
In 2016 bleek ook na het bevolkingsonderzoek dat ik PAP4 CIN3 had, voorstadium baarmoederhalskanker dus ik ben altijd een beetje zenuwachtig als ik een uitslag verwacht.
In de afgelopen jaren heb ik zoveel uitstrijkjes gehad dat ik er niet echt meer bij stil sta, maar deze keer vond ik het wel echt vervelend bij mijn huisarts. Er was geen gordijntje of kamerscherm waar ik me even kon omkleden. Moest maar midden in de kamer mijn ondergoed uittrekken en het inlegkruisje dat ik na het uitstrijkje in moest doen omdat het een beetje bloedde kon ik ook midden in de kamer met de huisarts erbij in mijn ondergoed plakken.
Ik ben niet preuts en ben inmiddels wel wat gewend, maar vond het gebrek aan privacy wel een beetje vervelend.
Verder was de huisarts ook wel een beetje bot: âgoh u heeft wel veel brieven in uw dossier omtrent de baarmoedermond. Veel aan de hand met uw baarmoeder. Heeft u baarmoederhalskanker gehad? Ik kan de uitslag van de laatste uitstrijk niet vinden. Oh ja hoog risico hpv. Bij u wordt de hpv dus niet vanzelf opgeruimd.â
Ja bitch, weâve been known. Hoef niet per se een hele opsomming van mijn vervelende dossier te ontvangen, thank you.