Rotterdammerts unite

Dit vind ik online:

Dit jaar wordt gestart met gfe-bakken in Hoek van Holland, Pernis, Blijdorp, Bergpolder en delen van Prins Alexander. Bewoners hebben al een brief ontvangen.

Dus centrum nog niet. Er staan echt om de paar meter van die gfe containers hier nu. Dus het gaat je dan wel opvallen als het zover is en je krijgt indd brief.

Ja indd @Brum meerdere data en plekken maar van die tijden zoals vanaf 16:00 en dan heb ik nooit meer zin om weg te gaan :laughing: en ik denk dat mijn gekochte bakje wel mooi gaat staan dus maakt me ook niet zoveel uit, maar was wel benieuwd naar die van de gemeente en of het de moeite is om hem te halen.

4 likes

Ja ze staan hier bij elke reguliere afvalcontainer! Dus op veel meer plekken dan papier en glas
@Croky klopt het dat je 3 liter hebt gekocht? Ik vond mijne al klein en die is 12, zie ik nu :joy: nu je het kan scheiden besef ik hoeveel van dat soort afval ik heb

Bij ons op veel meer plekken! In mijn straat al 2 en dan nog om de hoek ook meerdere.

Ja ik heb de 3 L gekocht. Ik heb maar een klein keukentje en wil hem het liefst wel op het aanrecht want in de kastjes en daarbuiten niet echt ruimte. Dan maar wat vaker weggooien.

4 likes

Oh wat supergoed dat ze dit gaan doen! Ik heb hiervoor een wormenbak gemaakt waar ik mijn GFT in kan doen maar etensresten kunnen daar niet in, dus hoop dat ze ook snel in het centrum worden geplaatst. Echt top.

2 likes

Hoop het ook maar kan schijnbaar wel jaren duren!

Stuk tekst

De gemeente kan niet in heel Rotterdam alle bakken tegelijk plaatsen, daarom gaat het in fasen. De eerste fase bestaat uit gebieden Hoek van Holland, Pernis en wijken Blijdorp, klein deel Bergpolder, Het Lage Land, Prinsenland, Oosterflank en ’s-Gravenland.

“Alles is nieuw en daarom wordt fase 1 over een aantal maanden geëvalueerd. We gaan een onderzoek onder de bewoners houden, maar we kijken ook hoe het wekelijks legen en het schoonhouden van de containers gaat”, vertelt Kristel. “De uitkomsten daarvan komen weer van pas voor de volgende fasen. Er gaan enkele jaren overheen voordat alle gfe-containers overal in Rotterdam staan.”

Blijdorp en Bergpolder in Noord voorzien van eerste GFE bakken - OPEN Rotterdam

2 likes

Wow ok dan was ik iets te enthousiast met m’n 2022 :joy:
En als ie op je aanrecht staat snap ik dat zo’n grote too much is, ze staan idd op heel veel plekken dus je kan het gelukkig altijd snel kwijt
Zelf heb ik deze

Niet perse vanwege het inbouw deel want hij staat gewoon op de grond in de keuken haha maar vond m wel praktisch

Ik vind die gfe bakken op straat wel vrij klein overigens, ben benieuwd hoe dat gaat met legen!

1 like

Mr Nono (zit zowel in het centrum als in Rotterdam-west). Ik heb nog geen high tea daar genomen, maar hun pannenkoeken zijn heel lekker dus denk dat het wel goed zit.

1 like

Ik ben ook benieuwd naar die bak! Was best geïrriteerd toen ik de eerste brief van de gemeente hierover kreeg. Had net een dure prullenbak gekocht met maar 1 vak omdat ‘Rotterdam toch zelf afval scheidt’. :joy:

Hier op zuid al ruim een jaar of zelfs langer verschillende container bakken.

1 like

Nou houd ik mijn ogen en oren open, echt goed initiatief.

Ik zag die bakken al staan in Blijdorp, woon zelf in Bergpolder maar denk in het deel dat niet meedoet, want geen bak dichtbij gezien en niets gehoord van de gemeente. Wel echt top dit hoor, dus hopelijk bevalt de pilot goed

Ik ben al bij een boekenclub in Rotterdam, als je een keer wil komen PB me dan even. :hugs:

2 likes

Iemand een tip voor goede patissier in de stad? Vooral voor eenpersoons gebakjes.

1 like

Le petitjean is geweldig

5 likes

Lijkt me wel leuk, pb sturen lukt nu even niet, als ik op nieuw bericht klik loopt alles vast.

1 like

Eens over Le Petitjean! Urban Bakery heeft volgens mij ook best wat individuele taartjes, zelf nooit geweest maar wel eens bij een vriendin gegeten en ook echt goed!

Is iemand hier wel eens naar de “food markt” van Camera Japan Festival in LantarenVenster geweest? Ik kan echt nul info vinden over de kraampjes daar namelijk dus vraag me af of het de moeite waard is! Wil mijn filmkeuze er dan eventueel op afstemmen.

@kreegor wat voor soort boeken had je in gedachten? en @Twijfelaar bij wat voor boekenclub zit jij? ik wil al heeeeel lang bij een boekenclub!

2 likes

Marseille! Al weet ik niet of ze echt ook eenpersoonsgebakjes hebben, maar wel leuke en wisselende patisserie.

1 like

Een gezellige vrouwenbende is het, we lezen van alles. Gewoon een aantal fanatieke openminded leesfanaten bij elkaar.

5 likes

Klinkt heel leuk! Ik stuur je later een PB als dat mag :relaxed:

1 like