Rotterdammerts unite

Ik ga dit weekend naar Rotterdam, hebben jullie nog tips voor leuke restaurants in de buurt van de Erasmusbrug?

Waar hou je van ?

Afghaans: Helai :smiling_face_with_three_hearts: maar dan moet je wel even de tram 23 pakken naar zuid en bij Pathé de Kuip uitstappen.

Turks: ortam BBQ bij Rijnhaven (lopen vanaf Erasmusbrug 1 rechte stuk naar zuid of twee haltes met metro)

Witte de wit straat: de bazaar is een mix van alles te verkrijgen

Indiaas: 91Spices zit bij halte Blaak

2 likes

Le Petit Louise als je Frans wil, zit in het Scheepvaartkwartier een paar min lopen vanaf de brug. Als je de brug overgaat heb je van alles in de Foodhallen bij Wilhelminaplein.

3 likes

Louise Petit inderdaad!
Guliano voor lekkere (wel prijzige) broodjes
Roffa Streetfoodbar voor burgers en kleine barbecue gerechten
Bar Pulpo voor hele lekkere oesters (vorige zomer echt de beste gehad!) en een goede seafood bucket
La Pizza, en dan niet per se voor pizza maar voor de pulpo en andere bijgerechten
Bar Berta voor Spaanse gerechtjes

Aan de andere kant van de brug heb je Azura voor sushi, Sharp sharp voor lekkere cakejes, en iets verder weg Kopi Soesoe voor lunch en Burro e Salvia voor één van mijn favo pizza’s en pasta

@Evenveel Oooh Bitter en Mittwoch ken ik niet maar ziet er beide echt goed uit! Is Bitter ook nieuw? Man Nam is in het restaurant nog lekkerder :grin: De mango bingsu is echt mijn favo dessert ook. Ox was ik ook wel benieuwd naar!

3 likes

Thanks @Broodrooster, @unwrittensmiles en @Jalapeno. Ga alles even rustig bekijken maar ik denk dat 2 dagen veel te kort is voor al het lekkere eten :astonished:

1 like

Ik ben op zoek naar een woning in Lansingerland, welke websites kunnen jullie aanbevelen?

1 like

Iemand toevallig ervaring met de Fit for Free of de MyLife sportschool in Ommoord?

Ik twijfel heel erg tussen betaalbaar of juist veel faciliteiten. Maar de MyLife kost ongeveer het dubbele. Ik zie dat de Fit for Free ook groepslessen heeft, maar zie nergens een rooster op de site.

Voor mij is de sfeer bepalend. Bij de fit for free voelde ik me nooit op m’n gemak, terwijl ik me bij mylife wel heel prettig voel. Ik vind de (inbegrepen) begeleiding heel chill & het is ook fijn dat de trainers die er rondlopen je herkennen. Voelt persoonlijk. Verdere faciliteiten/groepslessen maak ik geen gebruik van. Het is maar net wat voor jou belangrijk is, want qua apparaten komt het natuurlijk op hetzelfde neer :slight_smile:

1 like

Kan me voorstellen dat beide sportscholen ook een hele andere ‘crowd’ aantrekken, dus on die zin geloof ik je zo dat de sfeer bij MyLife vele malen beter is.

Maar ik ben vooral even aan het uitzoeken welke manier van sporten nu in mijn nieuwe ‘ritme’ past. De FvF heeft een maandelijks opzegbare variant. Als blijkt dat dit voor mij werkt kan ik nog altijd over naar de duurdere sportschool.

(Hiervoor woonde ik in het centrum en deed ik M-Power + RoCycle, daar was ik nog meer per maand aan kwijt :see_no_evil: )

1 like

Ik heb toen zelf gemaild om het rooster, voordat ik besloot wel/geen lid te worden. Het duurde wel 2 maanden voordat ik een reactie kreeg geloof ik en dat was één van de redenen om daar niet te gaan sporten.

2 likes

Ik kan het rooster wel delen, vanuit de app. Laat maar weten als je dat wil.

Heel graag!

Heel erg bedankt @KJuffie ! Hier heb ik echt wat aan :slight_smile:

3 likes

Kan ik het weer weghalen? Het is zo groot en ik heb het inklappen niet onder de knie :rofl:

1 like

Prima!

1 like

Weet iemand of die nieuwe Carhartt WIP winkel op de Meent inmiddels al open is? Zou eind vorig jaar al openen toch, maar zie online nog niets

Ik zat laatst met dezelfde vraag. Ik was gisteren toevallig in een ander filiaal van Carhartt en heb het daar gevraagd, maar volgens hen wordt het op z’n vroegst maart nu.

3 likes

En @Twijfelaar Ik raad MVGM echt heel erg af. Ik heb er nu een jaar een abonnement en dan zou de woningtoewijzing op basis van loting zijn, maar ik heb in dat jaar tijd teveel meegemaakt om dit niet meer te geloven. Woningen zullen bijvoorbeeld online komen (daar krijg je als abonnementhouder een email van) maar ze komen dan bijvoorbeeld niet eens online (en als je belt hoor je dat ze al zijn toegewezen, terwijl jij als abonnementhouder dus niet eens de kans hebt gehad om te reageren). De klantenservice is ruk, er werken mensen die echt geen benul hebben van het reilen en zeilen daar en ik heb meerdere keren gehoord ‘ik weet het ook niet, maar dit zie ik in het systeem staan’. Ik ga mijn jaarabonnement dan ook niet verlengen.

2 likes

Indonesia, Soju of Deli Tasty vind ik lekker en hebben allemaal bezorgen via Uber eats in ieder geval

1 like

Vegan pizza bar, deli bird.

2 likes