Rotterdammerts unite

Oh wat kut dit… Mijn straat is al een vuilnisbelt (inmiddels een van de hoofdredenen dat ik wil verhuizen) en heb laatst nog een rat gespot toen ik 's avonds even naar buiten liep dus zin in!

1 like

Ja ik las dit ook, maar bedoelen ze dan ook dat je dus gewoon gratis kan parkeren en kan wildplassen tegen alles of iedereen of begrijp ik het verkeerd? Niet dat ik het van plan was, maar ik verwacht echt chaos haha.

2 likes

De politie wel toch? Maar idd, ik verwacht echt dat de stad gaat vergaan komende week

2 likes

Nou ja ik ga m’n afval zakken die dagen wel naast de container dumpen dan hoor? Anders gaat je huis stinken toch?

Wellicht ben ik nu heel aso. Maar ik ben als de dooood voor ongedierte in huis, dus ik ga echt geen week lang al m’n afvalzakken in de hal zetten ofzo.

Wel benieuwd, hoe gaan jullie dat allemaal doen? :sweat_smile:

@Bunnyslippers @Evenveel ik lees het ook dat er dus 6 dagen gestaakt gaat worden én dat ook de stadswachten 3 dagen staken door geen boetes uit te schrijven, ONGEACHT de overtreding… Komt op mij idd over alsof ze dus nergens op gaan handhaven, niet op rondslingerend vuil waar evt een adres op staat maar ook niet op fout parkeren enzo. Lijkt me echt totale chaos dan zeg haha.

2 likes

Ik woon in een straat waar veel horeca zit en woon zelf dus ook boven een restaurant. Daardoor spot ik sowieso al wel regelmatig ongedierte buiten. Maar als die restaurants al hun afval nu buiten de containers moeten gaan plaatsen dan vrees ik echt voor hoe het er hier uit gaan zien joh.

2 likes

Ik denk dat ik 6 dagen nog wel moet redden met een vuilniszak. Denk juist dat op straat nog meer ongedierte komt anders (plus wij hebben containers in het gebouw). Het vervelende is alleen dat mijn keukenverbouwing een week later begint en ik dus eigenlijk volgende week veel zakken wou weggooien met uitruimen. Dus mss moet ik maar dit weekend zoveel mogelijk doen.

Ik denk dat ik een weekendje naar mijn moeder ga, kan ik nog wat carnaval meepikken. Zoveel afval creëer ik niet alleen, dus als ik dinsdag een zak wegbreng moet het wel goed komen.

2 likes

Omg, ik kan alleen maar denken aan die overvolle prullenbakken met hondenpoep. :joy: na kerst was het al ellende. Ik ga m’n laatste vuilniszak wel goed proberen te timen.

Gatver daar had ik nog niet eens aan gedacht, zo goor. Het wordt ook echt een strijd met mijn hond gok ik want ze vreet het liefst alles van straat en ze hangt ook graag met haar neus in vuilniszakken als ze de kans krijgt. Hopelijk is het na die zes dagen dan wel redelijk snel opgeruimd, maar ik vrees het ergste.

1 like

In de eerste week van januari lagen overal al volle poepzakjes rondom de prullenbakken hier in de buurt (teveel honden in de wijk? :joy:).

Iemand aanraders voor een plek om je wenkbrauwen te laten epileren/harsen?

Fili brow. Is alleen wel prijzig vind ik.

3 likes

Wel leuk om te lezen (aanrader bij Pistache Halab zijn juist alle mezzes vind ik ipv de vleesgerechten):

7 likes

Ik vind het een heel leuk lijstje. Heb wel een heel slechte ervaring gehad bij Panzero (echt zo vies) en Shanghai Papa vind ik matig. Vond het opvallend dat die er tussen staan. Ik wil nog wel naar de restaurants op dit lijstje waar ik nog niet geweest ben.

2 likes

Nou ik heb idd eens een Good2go box opgehaald bij Panzero maar was er ook niet weg van

3 likes

Slechte ervaring of was het eten niet je smaak?

2 likes

Past beter in het TMI-topic hahaha.

1 like

Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk haha. Ik ben echt al heel lang (jaren) niet geweest, maar toen ze net open waren waren ze echt heel vers en met goede producten.

Of was het een gevalletje :poop: aan het plafond.

3 likes

Ja hier hoef je toch niet geheim over te doen?;p kan toch zeggen dat je een keer ziek bent geworden na daar gegeten te hebben? Ik hoef het niet in detail te weten, maar bij mijn weten hadden ze eerst iig prima eten, dus was wel nieuwsgierig

1 like

@Janniebeton oke bij deze het hele verhaal. Het was geen voedselvergiftiging. Ik haalde in de lockdown altijd panzerotti bij Ayla die dat verkochten to go. Die waren super lekker en sindsdien had ik dus mega cravings. Dus ik keek heel erg uit naar een goede panzerotto haha. Ik had bij Panzero een panzerotto met pulpo en zowel de pulpo als het deeg waren niet gaar (eigenlijk gewoon nog volledig rauw) terwijl de buitenkant eigenlijk al te donker was. Ik vind het altijd heel zonde om eten weg te gooien dus heb erdoorheen gesoldiered. Toen kreeg ik op weg naar huis zoveel braakneigingen dat ik nog even boven een prullenbak gehangen heb (gênant). Het was oprecht een van de meest vieze dingen die ik ooit gegeten heb, dit klinkt heel dramatisch maar ik heb me er nog een half jaar misselijk door gevoeld als ik eraan dacht of we het er thuis over hadden haha. Misschien heb ik gewoon pech gehad hoor, maar is voor mij wel een reden om niet nog een keer te gaan. Het is praktisch hun specialiteit, knap om het zo te vernachelen. + Het is duur voor wat je krijgt.

4 likes